Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@15:19:42 GMT

تأثیر شیوع کرونا بر اقتصاد فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۸۲۱

تأثیر شیوع کرونا بر اقتصاد فرانسه

شیوع ویروس جدید کرونا باعث ایجاد ضربه‌های جبران ناپذیری در اقتصاد فرانسه بخصوص در بخش هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های پاریس شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کووید ۱۹ که برای اولین با در کلانشهر ووهان در چین ظهور پیدا کرد نگرانی‌های زیادی را برای مردم در سراسر جهان به وجود آورده است. بسیاری از دولت‌ها رفت‌وآمد مردم خود را با سایر کشورهای جهان و به خصوص جمهوری خلق چین محدود کرده‌اند که این اقدام صرف‌نظر از حفظ امنیت مردم، می‌تواند مشکلات زیادی را برای اقتصاد آن‌ها به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، شهر پاریس بیشترین ناکامی را از محدودیت تردد مردم چین متحمل شده است چرا که هر ساله بخش اعظمی از گردشگران این کشور را چینی‌ها تشکیل می‌داند و این مردم نقش مهمی در صنعت گردشگری فرانسه ایفا می‌کردند.

در سال گذشته بیش از ۹۵۰ هزار نفر از مردم چین برای تعطیلات سال نو به کشور فرانسه سفر کردند که همین امر پاریس را در لیست پنج شهر توریست‌پذیر برتر دنیا قرار داد. از آن‌جا که چینی‌ها در مقایسه با سایر گردشگران بیشترین هزینه‌ها را برای سفر خود به خصوص در هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و موزه‌ها مصرف می‌کنند در نتیجه در زمان سفر خود به پاریس اقتصاد گردشگری این شهر را به طور چشمگیری رونق می‌دهند. شیوع ویروس کرونا به طور چشمگیری باعث کاهش چشمگیر سفر مردم چین به کشور فرانسه شده است و در نتیجه اقتصاد گردشگری این کشور را با چالش‌های مهمی مواجه کرده است.

آمار حاکی از آن است که در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل، در مقایسه با همین مدت زمان در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد از سفر چینی‌ها به پاریس کاهش یافته است. کارکنان هتل‌های پاریس نیز از کاهش ۸۰ درصدی مهمانان چینی خود در ژانویه و تقریباً ۱۰۰ درصدی در فوریه خبر داده‌اند و مدیران این هتل‌ها را با نگرانی‌های جدی روبرو کرده‌اند. بااین‌حال، نگرانی هتل‌داران و دیگر سرمایه‌گذاران پاریسی به کاهش گردشگران چینی ختم نمی‌شود؛ آن‌ها نگرانند که شیوع بیماری کرونا در سایر کشورهای آسیایی و اروپایی ضربه‌های جبران‌ناپذیر دیگری به اقتصاد کشور فرانسه وارد کند.

کد خبر 412774

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا شیوع کرونا کرونا در کشورهاي جهان کرونا و اقتصاد چین فرانسه پاریس ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس

مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سوار بر یک کشتی قدیمی راهی فرانسه شد.

به گزارش ایسنا، مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در یونان روشن و 11 روز در سراسر یونان حمل شد. روز گذشته مشعل المپیک به مسئولان کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس تحویل داده شد.

مشعل المپیک دقایقی پیش سوار بر یک کشتی قدیمی سفر خود را به سمت فرانسه آغاز کرد. این کشتی در ماه می وارد بندر مارسی می‌شود و سپس در سراسر فرانسه حمل خواهد شد تا در نهایت وارد پاریس میزبان بازی‌های المپیک شود.

کشتی «بلم» که تنها چند هفته پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد، سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، میزبان آتی بازی‌های المپیک، آغاز کرد. در این کشتی پرچم کشورهای شرکت کننده در المپیک نیز نصب شده است.

مشعل المپیک هشتم می (۱۹ اردیبهشت) به بندر مارسی می‌رسد. انتظار می‌رود جمعیتی متشکل از 150 هزار نفر  برای دیدن مشعل المپیک بیایند.

کشتی حامل مشعل المپیک 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود