Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@23:40:05 GMT

تعیین سقف سنی برای دریافت وام ازدواج

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۲۰۲۰

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان درباره افزایش کودک همسری به دلیل افزایش وام ازدواج گفت: ما تلاش‌مان بر این است که ضمن افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جلوی سوء‌استفاده از این رقمی که الان سیستم بانکی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه براساس مصوبات دولت و مجلس پرداخت می‌کند، را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال گذشته مواردی به ما گزارش شده است که متاسفانه دختران با سن بسیار کم به خاطر استفاده از این تسهیلات به ازدواج مردان بزرگتر از خودشان درآمده‌اند.

 

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با سیستم بانکی هماهنگی‌های لازم ایجاد شده است که بانک مرکزی ضوابطی را مشخص کرده تا سقف سنی برای کسانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند، در نظر گرفته شود.سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: بانک مرکزی قرار است؛ آیین‌نامه‌ای را برای سیستم بانکی مشخص کند تا با قراردادن ضوابط جلوی این نوع سوءاستفاده‌ها را بگیرد.
 

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از افزایش کودک همسری به دلیل دریافت تسهیلات ازدواج داریم یا خیر؟ گفت: آماری در این زمینه به طور مشخص نداریم، گرفتن آمار کار راحتی نیست، اما گزارشات متعددی داشتیم، یعنی از چند ده نفر تجاوز کرده و به چند صد نفر رسیده بود. این موضوع برای ما مطلوب نیست، چراکه این تسهیلات از طرف دولت و مجلس برای حمایت از جوانان و ایجاد شرایط مناسب ازدواج برای زوج‌های جوان است، اگر سوءاستفاده‌ای می‌شود، ما ملزم هستیم که با ایجاد ضوابط جلوی این سوءاستفاده‌ها را بگیریم.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وام ازدواج سلطانی فر اقتصاد جام نیوز بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و به رغم اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آنها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

کد خبر 6088839 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند