Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اله‌مراد عفیفی‌پور با بیان اینکه تمام شناورهای ورودی به بندر پیش از پهلوگیری قرنطینه و مورد بازرسی مسئولان بهداشتی قرار می‌گیرند تصریح کرد: کشتی‌ها تنها با اجازه مسئولان بهداشتی اجازه ورود به بندر و پهلوگیری را می‌یابند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بندر شهید رجایی برای مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: تمامی پرسنل بندر که در ارتباط با شناورها هستند آموزش‌های لازم را به منظور پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ فرا گرفته و تجهیزات حفاظت فردی مناسب در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفیفی پور ضمن اشاره به تشکیل کارگروه ویژه در حوزه دریایی و بندری استان با هدف مقابله و پیشگیری ویروس کرونا، آموزش و اطلاع رسانی درباره چگونگی حفاظت در برابر بیماری یاد شده را تنها محدود به بخش دولتی ندانست و افزود: پرسنل شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی نیز برای مقابله با بیماری کرونا آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

وی نصب بنر و توزیع بروشورهای آموزشی را از دیگر اقدامات اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برشمرد و گفت: بطور طبیعی علاوه بر خدمه کشتی‌های خارجی، روزانه رفت و آمد خیل عظیم رانندگان را از اقصی نقاط کشور جهت حمل و نقل کالا در بنادر استان شاهد هستیم هدف از توزیع برشورو اقدامات مشابه این است که مراجعینی که کمتر به شبکه‌های اطلاع رسانی دسترسی دارند بتوانند از این طریق موارد پیشگیرانه رارعایت و به توصیه‌های بهداشتی مسئولان امر عمل نمایند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه تاکنون با مورد مشکوک یا مبتلا به کرونا در بنادر استان مواجه نشده‌ایم اظهارداشت: اطلاع رسانی در این خصوص بر عهده مسئولان بهداشت و درمان کشور است اما به صورت کلی می‌توان اعلام کرد که خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا در بنادر استان هرمزگان مشاهده نشده است.

عفیفی پور گفت: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به کلیه شرکتها و همچنین استقرار تیم‌های از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب سنجی اتباع کشورهای مختلف به شکل ۲۴ ساعته از مهمترین اقداماتی است که با محوریت کارگروه مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید ۱۹ در بنادر هرمزگان در حال انجام می‌باشد.

وی آموزش پرسنل، ضدعفونی کردن مستمر شناورهای مسافری و سالن مسافری را از دیگر اقدامات اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در جهت مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تردد مسافران در بنادر مسافری استان طی هفته گذشته روندی کاهشی را تجربه کرده است، افزود: از هموطنان خواهشمندیم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی از انجام سفرهای غیر ضرور اجتناب ورزیده و درجهت ریشه کنی این ویروس ضمن رعایت نکات بهداشتی با مسئولین بهداشت و درمان همکاری کنند.

کد خبر 4865719

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر شهید رجایی بندر شهید حقانی بندرعباس ویروس کرونا بندر شهید باهنر انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب گرگان شهرکرد بارش باران قزوین شیراز بیرجند استان هرمزگان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر