Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@16:39:58 GMT

شکست تاریخی ارتش ترکیه از نیروهای مقاومت +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۲۴۰۲

شکست تاریخی ارتش ترکیه از نیروهای مقاومت +فیلم

‍‍‍‍‍‍

در این نبرد با وجود مشارکت سنگین توپخانه و زرهی ارتش اشغالگر ترکیه و مشارکت پهپادها، حدود ۹۰ نظامی ترک هلاکت رسیده و ۶۰ نفر دیگر نیز زخمی می شوند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اخبار سوریه نوشت: روز جمعه در منطقه طلحیه در شرق ادلب درگیری سنگینی میان یک گروه از نیروهای مقاومت و یک گردان از نظامیان اشغالگر ترکیه روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یگان عمل کننده ارتش اشغالگر که یک واحد مکانیزه بوده و توسط تروریست‌های تکفیری نیز تقویت شده بود، قصد داشتند با عبور از خطوط نیروهای مقاومت به عمق مناطق تازه پاکسازی شده نفوذ کنند که با مقاومت سنگین و تاریخی یک دسته از نیروهای ویژه رضوان حزب الله که توسط گروه دیگری از بچه‌های دفاع وطنی سوریه و همچنین بخشی از نیروهای محور مقاومت تقویت شده بود رو به رو می‌شوند.

در این نبرد با وجود مشارکت سنگین توپخانه و زرهی ارتش اشغالگر ترکیه و مشارکت پهپادها، حدود ۹۰ نظامی ترک هلاکت رسیده و ۶۰ نفر دیگر نیز زخمی می شوند. در این حمله ابتدا ستون زرهی و خودرویی مشترک ارتش اردوغان وارد میدان مین شده و پس از آن با موشک های ضد زره منهدم می شوند تمام تلاش میان ترک برای خارج کردن کشته‌ها و زخمی‌ها از زره پوش های منهدم شده راه به جایی نمی برد و با مقاومت نیروهای مقاومت تلفات تاریخی و بی‌سابقه‌ای به ارتش اردوغان وارد می‌شود.

در واقع این نخستین رویارویی مستقیم میان نیروهای مقاومت و ائتلاف القاعده ارتش ترکیه در سوریه است که با شکست کامل و مفتضحانه آنها به پایان رسید. تلفات سنگین و غیرقابل باور آن ترک باعث شد تا آنها امشب تلافی این شکست در اقدامی بزدلانه و ناجوانمردانه مقر نیروهای حزب الله در غرب حلب را هدف قرار دهند. این حمله در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این به اطلاع ترک ها رسیده بود که مقرهای نیروهای ما در حلب دقیقاً کجا قرار دارد. هنوز از میزان دقیق شهدا و زخمی های مقاومتشان در این مقر اطلاع دقیقی در دست نیست.

در نبرد صورت گرفته، حداقل ۱۵۰ نظامی ترکیه کشته و زخمی شدند و ده‌ها تروریست تکفیری نیز به سرنوشت متحدان خود دچار شدند. در حمله روز جمعه ارتش اشغالگر ترکیه و فرماندهان آن متوجه شدند که دومین نیروی زمینی ناتو در برابر مقاومت هیچ حرفی برای گفتن ندارند و در هر نبرد احتمالی در آینده آن‌ها بازنده خواهند بود.

گوشه ای از نبرد روز جمعه که دست ما رسیده است. همانگونه که در این ویدئو ملاحظه می‌کنید تروریست‌ها کمین سنگینی خوردند و ۴۰ نفر حاضر در این ستون از انغماسی‌های جبهه النصره بودند به هلاکت می رسند. بعد از این ماجرا نظامیان اشغالگر ترک برای کمک و نجات آنها وارد منطقه می شوند که آنها نیز  کمین خورده و تلفات مورد اشاره به آنها وارد می شود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا ترکیه سوریه درگیری فیلم نیروهای مقاومت اشغالگر ترکیه ارتش اشغالگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد

مقاومت اسلامی در لبنان، سربازان ارتش اشغالگر را در حالی که در داخل مقر «بیاض بلیدا» در حال فعالیت بودند، با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت آنها انجام شده است.

مقاومت همچنین پیشتر بیانیه صادر کرد که مبارزانش صبح چهارشنبه محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با سلاح‌های راکتی و توپخانه هدف قرار دادند.

روز سه‌شنبه نیز صحنه‌هایی از عملیاتی را منتشر کرد که ساختمان‌های محل استقرار سربازان اشغالگر در شهرک «المطله» را هدف قرار داد و در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرد که آنها تخریب شده‌اند.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های نظامی مقاومت نشان می‌دهند که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • طوفان‌الاقصی/ جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزه
  • روز ۲۱۰ طوفان‌الاقصی|جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزه
  • جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد