Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بهروز کلیدری با اشاره به شایعه پراکنی هایی که در خصوص بیماری کرونا شده است، گفت: مردم خبرهای مربوط به کرونا از را رسانه های معتبر بگیرند و آرامش خود و جامعه را با مطالب کذب از بین نبرند.

دکتر «بهروز کلیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان اظهارداشت: 60 مرکز درمانی برای افراد مشکوک به بیماری کرونا در این استان پیش بینی شده که این بیمارستان ها شرایط ضدعفونی و بهداشتی خاصی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: کیت‌های مخصوص آزمایش ویروس کرونا در اصفهان در حال حاضر وجود دارد و با وجود این امکانات، آزمایشگاه ویژه این ویروس وجود دارد و پس از نمونه گیری از مایش افراد مشکوک مبتلا به کرونا در این واحد آزمایشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی اضافه کرد: با انجام این اقدام زمان برای اعلام نتیجه افراد مبتلا به بیماری کرونا کاهش یافت و نیازی به ارسال نمونه آزمایشگاهی به تهران نیست.

 

کلیدری همچنین از مشارکت و مساعدت اتاق بازرگانی اصفهان برای کمک های نقدی و قرض الحسنه برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا خبرداد و گفت: در نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی این قول مساعد اعلام شد.

 

وی فضای پر شایعه حاکم در خصوص بیماری کرونا را آسیب جدی برای جامعه بیان کرد و گفت: مردم خبرهای مربوط به کرونا از رسانه های معتبر بگیرند و آرامش خود و جامعه را با مطالب کذب از بین نبرند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآورشد: رسانه های خبیر اطلاع رسانی و آموزش های لازم را ارائه می دهند و خط تلفن 3113 برای پاسخگویی به مردم در استان اصفهان راه اندازی شده و بر این اساس نباید شبکه های مجازی غیرمعتبر مرجع اخبار و آموزش های مردم باشند.

 

کلیدری در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان را ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون یک نفر از مبتلایان به این بیماری در سن ۶۴ سالگی جان خود را از دست داده است.

 

وی اضافه کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا و جانباختگان شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام می کند ولر در سایر شهرستان های استان اصفهان توسط دانشگاه اصفهان اعلام می شود.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمارستان اصفهان دانشگاه علوم پزشکی بیماری کرونا استان اصفهان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور

حمد جعفرزاده از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگ‌های دارای مالک صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه سگ‌های ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگ‌ها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می‌یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان‌هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی‌ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

دیگر خبرها

  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • تفاوت بوته با درخت
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است