Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه و ترکیه در گفتگو‌های خود درباره سوریه، بر کاهش تنش‌های میدانی تاکید کردند.

شامگاه پنج‌شنبه اعلام شد که کاروان نظامی ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه، هدف حمله هوایی قرار گرفته و دست‌کم ۳۴ نیروی نظامی ترکیه کشته شدند و بنابر گزارش رسانه‌ها، جنگنده‌های روسیه عامل این حمله بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه، اما روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد نظامیان کشته‌شده ترکیه در میان صفوف گروه‌های تروریستی حضور داشتند و علاوه بر این آنکارا حضور نیرو‌های نظامی خود در ادلب را به مسکو اطلاع نداده بود.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از چند هفته پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز کرده و با پیشروی‌های خیره‌کننده تاکنون بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرده است.

در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات ادلب تحولات خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد