Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی ولی زاده گفت: با توجه به شیروع ویروس کرونا در اکثر استان‌های کشور و مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ۲ نفر در استان قزوین، ضروری است مردم موارد بهداشت فردی و عمومی را بیش از پیش برای پیشگیری از شیوع این بیماری رعایت کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: اقدامات پیشگیرانه مختلفی از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، سینماها و برخی اماکن عمومی، لغو جلسات و همایش‌ها، کاهش ساعت اداری کارکنان، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر، ضدعفونی مدارس و وسایل نقلیه عمومی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در استان قزوین برنامه ریزی و اجرایی شده است و باید این اقدامات استمرار داشته باشد.

وی افزود: توصیه می‌شود شهروندان در روابط اجتماعی و فعالیت‌های روزانه خود تمامی موارد بهداشتی را با دقت رعایت کرده و به دیگران نیز آموزش دهند و از عبور و مرور غیر ضروری در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد جدا پرهیز کنند.

ولی زاده با بیان اینکه مراجع قضایی یکی از اماکن شلوغ و پر رفت و آمد شهروندان است، تاکید کرد: این ادارات به دلیل مراجعه زیاد، شدیداً در معرض پخش این ویروس قرار دارد به همین دلیل لازم است شهروندان امور پرونده و اطلاع از وضعیت آن را از طریق سامانه ثنا پیگیری کنند.

این مقام قضایی استان افزود: مجتمع‌های قضایی استان تمامی موارد بهداشتی را رعایت کرده و ضدعفونی روزانه انجام می‌شود، اما به شهروندان توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از مراجعه غیر ضروری به مراجع قضایی خودداری کنند.

معاون دادستان مرکز استان بیان‌کرد: لازمه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و عمومی است و باید نسبت به این موضوع فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی گفت: باید راهکارها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از سوی دستگاه‌های متولی، صدا و سیما و رسانه‌ها به شهروندان آموزش داده و اطلاع رسانی شود تا از شیوع این ویروس پیشگیری و جلوگیری به عمل آید.

تاکنون ۲ مورد قطعی بیماری کرونا در استان قزوین گزارش شده است.

کد خبر 487743 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران استان قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است