Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@11:08:57 GMT

مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۳۶۲۲

مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از سوم تا نهم اسفند۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.


اخبار مروبط به ویروس کرونا
نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شامگاه جمعه به خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا، با بهبودی وضعیت درمانی خود از بیمارستان‌های استان مرخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در گزارش روز جمعه اعلام کرد که آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۳۸۸ نفر است که ٢ نفر از استان سمنان هستند و جمع مبتلایان به این ویروس دراین استان به ۶ نفر رسید.
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نماز جمعه این هفته شهر سمنان همزمان با ۲۲ مرکز استان دیگر پیرو درخواست وزیر بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا لغو شده است.
حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: آیین اعتکاف در این استان با توجه به توصیه‌های بهداشتی مبنی بر امتناع از برگزاری آیین‌های تجمعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.
نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مرکز تلفنی شبانه‌روزی پاسخگویی به سوالات کروناویروس (KOVID-۱۹) این دانشگاه روز چهارشنبه راه اندازی شد.
مسعود نصیری زرندی رییس دانشگاه سمنان شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: تمام کلاس‌های این دانشگاه تا پایان سال ۹۸ به صورت مجازی برگزار می‌شود.
رضا محمدی  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۹ مورد تخلف در زمینه توزیع ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده در بازرسی‌ها کشف و مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.
حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: از ۲ روز گذشته، سه واحد تولیدی در استان تغییر خط داده و با ظرفیت حداکثری مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.
مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به لغو برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در استان، گفت: فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه بهاره خواهد داشت.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هیچ گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در دام‌های استان گزارش نشده است.
کاهش ساعت کاری ادارات ستادی و اجرایی استان شامل واحدهای اداری دستگاه های اجرایی ، موسسه‌های آموزش عالی و کادر اداری شهرداری ها از شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا دوشنبه ۱۲ اسفند از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بر اساس مصوبه کارگروه ملی مبارزه با کرونا و تصمیم ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان، تعطیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، مراکز و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی
مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طرح روستای بدون بیکار در سه روستای استان محقق شد که نقشی مهم در کاهش مهاجرت داشته است.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز پنجشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان از ابتدای فروردین تا هفتم اسفند ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشت.
ابوالفضل صیادجو دبیر ستاد هماهنگی برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر پنجشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: کاشت هشت هزار و ۷۹ اصله نهال به منظور تقویت پوشش گیاهی تا پایان امسال در سراسر استان برنامه‌ریزی شده است.
معرفی علی تشنه‌دل به عنوان سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز یکشنبه با حضور پژمان قربانی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی فرهنگی از دیگر خبرهای مهم اقتصادی استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی و سیاسی
زهره پازوکی مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: خانه عکاسان حوزه هنری استان، آثاری از عکاسان خود را به صورت کتاب چاپ می‌کند.
سید محمد صادق رضویان سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: چهار اثر ناملموس این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: ۳۳ اثر تاریخی منقول استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
معرفی منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی
علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: یک هزار و ۷۳۰ مددجوی تحت پوشش این نهاد در استان با دریافت ۶۴۴ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرین شدند.
محمد عالی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یکی از کارکنان شرکت فولاد واقع در شهرک صنعتی سمنان به دلیل پاشش مذاب دچار سوختگی و به بیمارستان ساری اعزام شد.
سرهنگ باقر صفرزاده معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو  با ایرنا، ابراز داشت: پسربچه پنج‌ ساله هنگام بازی بر اثر سقوط بالابر از ارتفاع سه‌متری در روستای اعلاء سمنان جان باخت.
سرهنگ حسین صادقی رییس پلیس فتا استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: متهمی که با نفوذ به حساب کاربری شاکی پرونده در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ارسال پیام کرده بوده شناسایی و دستگیر شد.
سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ۲۴۴ کیلوگرم تریاک در پی اقدامات اطلاعاتی چند ماهه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در عملیات مشترک با پلیس خراسان جنوبی کشف شد.
سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ساماندهی و آشکارسازی ۳۴ نقطه پرتصادف و مستعد حادثه در محورهای اصلی و فرعی استان به منظور کاهش تصادف‌های جاده‌ای و افزایش امنیت تردد هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.
بسته شدن چهار محور مواصلاتی استان سمنان به مازندران و گلستان به دلیل بارش برف و بوران در روز چهارشنبه، از دیگر خبرهای مهم اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
حبیب‌الله اسماعیلیان دبیر هیات تکواندو استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: غزل سلطانی، بانوی تکواندوکار این استان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ در ترکیب تیم ملی تکواندو زنان قرار گرفت.
برگزاری مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های محلی استان سمنان روز دوشنبه با حضور مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و سایر اعضای مجمع و انتخاب محمود علیزاده با کسب ۱۴ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های محلی استان سمنان، از خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل تعاون کار و رفاه استان سمنان تیم ملی سازمان صنعت معدن و تجارت استان نماز جمعه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان سمنان در هفته گذشته استان سمنان روز پنجشنبه استان سمنان روز یکشنبه روز چهارشنبه ویروس کرونا خبرهای مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی برای هفته معلم در نظر گرفته شده است که با شعار «همه ما مدیون توییم» اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته در سال‌جاری ۵۰ برنامه در هفته معلم اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تجلیل از مقام معلمان نمونه با حضور رؤسای قدیم آموزش و پرورش، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال گذشته، برگزاری یادواره شهدای معلم، دیدار با معلمان تاریخ‌ساز استان، تجلیل از معلمان نمونه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به دیدار معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب در روز دوازدهم اردیبهشت ادامه داد: ۴۰ نفر از معلمان برتر استان در قالب این برنامه در دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب حضور خواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری پویش سپاس معلم در استان زنجان گفت: در این پویش دل‌نوشته و خاطرات دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد جمع‌آوری و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت معلمان خیر در استان گفت: معلمان خیر در استان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دانش‌آموزان نیازمند حمایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در شبکه شاد گفت: مسابقه کتاب‌خوانی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و فراخوان خاطرات فرهنگیان در دو سال اخیر برای این هفته پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748636

دیگر خبرها

  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است