Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@08:10:32 GMT

جزئیات معافیت‌های جدید تحریمی آمریکا در مورد ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۳۷۳۶

جزئیات معافیت‌های جدید تحریمی آمریکا در مورد ایران

خبرگزاری ایسنا: وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کانال مالی سوئیس برای تسهیل تراکنش‌های بشردوستانه موسوم به "SHTA" به طور کامل عملیاتی شده است. در بیانیه خزانه داری آمریکا از کانال سوئیس به عنوان تنها کانال مورد تایید برای انجام تراکنش‌های مربوط به اقلام بشردوستانه نظیر مواد غذایی و دارو با ایران در حال حاضر نام برده شده و از شرکت‌های غیر سوئیسی نیز خواسته شده است تا با مطالعه ضوابط مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این کانال، کلیه تراکنش‌های بانکی مربوط به مبادلات بشردوستانه خود با ایران را منحصرا از طریق این کانال انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا با تشکر از همکاری سوئیس برای راه اندازی این کانال مدعی شده است که هدف از راه اندازی این کانال، اطمینان یافتن از دسترسی مردم ایران به اقلام غذایی و دارویی مورد نیاز خود بدون نگرانی‌های مربوطه به انحراف از تحریم‌ها توسط ایران بوده است.

پیش‌تر خزانه داری آمریکا در ماه اکتبر سال قبل از آمادگی خود برای تسهیل تجارت بشردوستانه با ایران خبر داده بود و نخستین تراکنش مربوط به این کانال در ماه ژانویه امسال با ارسال یک محموله دارویی مربوط به بیماری سرطان به ایران به ارزش ۲.۳ میلیون یورو توسط شرکت " نواریتس" مستقر در شهر ژنو بوده است.

پیش‌تر و به دنبال قرار گرفتن نام بانک مرکزی ایران توسط آمریکا در فهرست تحریم‌های مربوط به حامیان مالی تروریسم، انجام تراکنش‌ها با ایران با دشواری مواجه شده بود. با این حال طبق گفته وزارت خزانه داری آمریکا، اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها باید توسط بانک‌های عامل در اختیار دولت سوئیس قرار داده شود تا این اطلاعات از طریق دولت سوئیس در اختیار خزانه داری قرار گیرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود که ایران به دلیل تحریم‌ها زیرساخت درمانی تضعیف شده‌ای دارد و آمریکا آماده کمک به ایران برای مقابله با کرونا است. برخی مقامات آمریکایی از جمله الیزابت وارن، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و سناتور اهل ماساچوست از سنگ اندازی تحریم‌ها در انجام تراکنش‌های مربوط به مبادلات بشردوستانه با ایران انتقاد کرده بودند.

در نامه وارن به مایک پمپئو آمده است: می‌دانم که اقلام دارویی و غذایی از تحریم‌های آمریکا معاف هستند و دولت ایران مسئولیت اصلی مقابله با ویروس کرونا را در این کشور بر عهده دارد، اما نگرانی‌هایی از آسیب پذیری مردم ایران در این زمینه وجود دارد و ممکن است شیوع بیماری در کشور‌های منطقه و متحدان ما نیز بیشتر شود.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با رضایت از تکمیل کانال مالی و تحویل محموله ضد سرطان به ایران گفته است شرکت‌های بیشتری برای استفاده از این کانال علاقه نشان داده اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: معافیت تحریمی آمریکا ایران کرونا خزانه داری آمریکا تراکنش ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: با رصد چند ماهه کارشناسان پلیس فتا تعداد ۱۲ نفر از فعالان باند شرط بندی و قمار در استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سعید تجری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، یک سایت قمار و شرطبندی آنلاین رصد و  شناسایی مدیران و گردانندگان آن بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی از اعضای این باند که در چند شهر استان فعالیت می‌کردند اقدام به عضو گیری، دریافت وجوه و ثبت شرطبندی‌ها در سایت مذکور می‌کردند.

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن و تعقیب افراد مرتبط، نهایتا سرشاخه اصلی این باند قمار در استان گلستان  شناسایی شدند.

وی گفت: سپس در یک عملیات گسترده پلیسی، بصورت همزمان در چند نقطه، ۱۲ نفر از عوامل این باند در حالیکه همچنان در حال فعالیت غیرقانونی بودند دستگیر و ضمن توقیف تجهیزات الکترونیکی، به مرجع قضایی معرفی و پس از انجام مراحل قانونی از آنطریق روانه زندان گردیدند.

رییس پلیس فتا استان گلستان افزود:
ارزش ریالی این پرونده و میزان تراکنش‌های مربوطه تا این لحظه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

گفتنی است؛ به استناد قانون فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علاوه بر آگاهی‌بخشی درباره مخاطرات و مصونیت در قبال شیوه‌های کلاهبرداری جرایم و مجازات‌های مرتبط با قمار در فضای مجازی، ملزم به رصد، کشف و مقابله مستمر با مرتکبین و عوامل مرتبط و همچنین گردانندگان شبکه مالی قمار در فضای مجازی است.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت
  • اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت شده است
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)