Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازی‌های بدون تماشاگر در دوران گذر از کرونا عقلانی‌تر از لغو مسابقات فوتبال است.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کرونا ویروس (Coronavirus)، نوعی ویروس است که انواع مختلفی دارد و برخی انواع آن هم بیماری زا هستند. یک نوع جدید ویروس کرونا که به تازگی نیز شناسایی شده منجر به بیماری تنفسی می‌شود و حتی فرد مبتلا را که از نظر ایمنی بدن ضعیفی دارد را به کام مرگ می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری از چین شروع شده و گسترش یافته است و در حال حاضر حدود 60 کشور را هم درگیر خود کرده است.

بی شک شیوع و گسترش یک بیماری هر جامعه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد حال می‌خواهد آن کشور پرجمعیت‌ترین کشور دنیا مانند چین که خاستگاه این ویروس خطرناک هم شده است باشد و یا سایر کشورها که حتی جمعیت اندکی دارند اما باید بررسی کرد این تحت تاثیر قرار گرفتن تا چه مرزی می‌تواند مجاز باشد و سایر نهادها و برنامه‌های یک جامعه را دچار مشکل اساسی‌تری نکند.

در حال حاضر با شیوع این ویروس در اکثر کشورهای جهان برخی از مراسم‌های رسمی، مسابقات ورزشی، سینماها، کنسرت‌ها و ... یا با تعطیلی مواجه شدند و یا به تعویق افتادند چرا که یکی از راه‌های جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس اجتناب از حضور در مکان‌های عمومی و پر رفت و آمد است.

شیوع ویروس کرونا در ایران نیز زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار داده و حتی قبل از ورود این ویروس به کشور این گمانه زنی‌ها در خصوص تعطیلی برخی از اماکن به ویژه مکان‌های ورزشی که می‌تواند راهی برای انتقال این بیماری باشد وجود داشت. در همین راستا با شیوع این ویروس چندی پیش سازمان لیگ فوتبال کشور اعلام کرد که رقابت‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. اتفاقی که باحواشی زیادی هم از سوی جامعه ورزش و هم از سوی هواداران مواجه شد اما با نگاه به عملکرد سایر کشورها در مواجه با این پدیده این سوال مطرح می‌شود که چرا اجرایی شدن یک قانون که هم به سود سلامت جامعه است و هم سایر نهادها را از گرفتاری‌های دیگری که قطعا در آینده‌ای نه چندان دور که با آن روبرو خواهند شد، با این همه هجمه و انقاد مواجه شده است؟

شاید جالب باشد بدانید در این زمینه تنها کشوری که مسابقات ورزشی خود را به تعویق انداخته است کشور چین میزبان اصلی کرونا بوده است. چین که خود خاستگاه اصلی شیوع این ویروس است که تا به امروز هم بالغ بر 80 هزار نفر از این کشور به این ویروس آلوده شدند فقط با تعویق لیگ‌های ورزش خود مواجه شده است. سایر کشورها نیز مانند کره جنوبی با آمار 2931 هزار نفر، ایتالیا 889 نفر، ژاپن 236 نفر، سنگاپور 98 نفر، هنگ کنگ 93 نفر، آمریکا 66 نفر، آلمان 60 نفر، فرانسه 57 نفر، اسپانیا 33 نفر نه تنها وقفه‌ای در مسابقات خود نداشتند بلکه مانند گذشته رقابت‌های ورزشی خود را با حضور تماشاگرانشان برگزار می‌کنند.

در این روزها این خواسته بارها از سوی تیم‌های مختلف لیگ برتر و بازیکنان مطرح شده است که چرا لیگ فوتبال نیز همچون دیگر لیگ‌ها تعطیل نمی‌شود. قطعا مخاطبان فوتبال همچون دیگر کشورهای جهان در ایران بیشتر است و بهم خوردن برنامه لیگ با توجه به زمان‌بندی بازی‌های تیم ملی می‌تواند مشکلات زیادی را در برنامه‌ریزی سازمان لیگ ایجاد کند. دیگر کشورهایی نیز مانند ایتالیا که درگیر این ویروس هستند لیگ فوتبال خود را طبق برنامه برگزار می‌کنند و تنها راهکاری که در نظر گرفتند این است که مانند ایران بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند. قطعا سازمان لیگ و سایر مسئولین با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شود بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کنند و صرف اینکه مسئولین به فکر تیم‌های فوتبالی نیست که نظریه غلط است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال لیگ برتر فوتبال برنا ویروس کرونا تعطیلی لیگ بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم امید کشورمان با صعود به مرحله نیمه پایانی مسابقات قهرمانی آسیا، نشان برنز خود را قطعی کرد.   نامه سرپرست سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون درباره پرسپولیس و استقلال سرپرست سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون، به صورت رسمی از اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.   هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی شمس‌آذر مقابل پیکان تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین در دیدار خانگی از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال برابر پیکان به پیروزی رسید.   صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه نمایندگان جوان هاکی روی یخ ایران با ایستادن در مکان پنجم به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه پایان دادند.   دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در فینال سوپر لیگ غرب آسیا تیم شهرداری گرگان در دومین دیدار مرحله پایانی رقابت های بسکتبال سوپر لیگ غرب آسیا به مصاف تیم الریاضی لبنان می رود.   بحر گستر پارس و ملوان نداجا صدرنشین لیگ آب‌های آرام بحر گستر پارس در بخش بانوان و ملوان نداجا در بخش مردان در پایان مرحله سوم لیگ آب‌های آرام صدرنشین باقی ماندند.   برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.   اوسمار: حضور هواداران در بازی با سپاهان به ما کمک می‌کند سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و یک جریان کوچک می‌تواند نتیجه بازی را تعیین کند.   اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو نمایندگان کشورمان برای حضور در مسابقات تیراندازی جام جهانی امروز راهی باکو شدند.   مناف هاشمی: بسکتبال و والیبال تاثیری در نشان آوری کاروان المپیک ندارند دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: غیبت بسکتبال و والیبال در المپیک پاریس تاثیری در نشان آوری کاروان ندارد.    

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی استقلال و تراکتور + فیلم
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • برتری شمس آذر مقابل پیکان در دیدار تماشایی بدون تماشاگر
  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • چگینی: حیف که بازی بدون تماشاگر است
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • شمسایی با قدرت ادامه می دهد/فضای خوبی در تیم ملی فوتسال وجود دارد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده