Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:27:04 GMT

توزیع الکل ضدعفونی در داروخانه‌های کردستان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۴۵۱۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از توزیع الکل ضدعفونی در داروخانه‌های استان بر اساس نیاز خانوارها خبر داد.

عطاالله حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ابتلای 3 نفر از شهروندان استان، رعایت اصول بهداشتی را ضروری دانست و اظهار کرد:‌ پکیج بهداشتی درمانی و ماسک برای کادر درمانی در این چند روز به اندازه نیاز توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از لحاظ مصرف عمومی در داروخانه‌ها همچنان با کمبود ماسک مواجه هستیم، لذا از شهروندان به دلیل حساسیت بالای موضوع و شیوع گسترده آن تقاضا داریم از تجمع در اماکن عمومی پرهیز کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از توزیع الکل ضدعفونی به ازای هر  داروخانه‌ ۶ لیتر در استان خبر داد و گفت: پرسنل داروساز در فرایندی طبق فرمول خاص الکل‌های ضدعفونی را به اسپری تبدیل کرده و هر اسپری باید به قیمت ۱۵ هزار تومان به فروش برسد.

حیدری گفت: با توجه به اینکه کمبود اقلام یادشده تنها مشکل کردستان نیست و در دیگر استان‌های کشور هم وجود دارد، طبق سیاست وزارتخانه اقلامی همچون ماسک، ژل‌های ضدعفونی و داروهای مکمل خوراکی و ویتامین‌ها به صورت متمرکز بین استان‌ها در مراکز درمانی و داروخانه‌های دولتی و خصوصی توزیع می‌شود.

  به اندازه کافی دارو در استان وجود دارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه از لحاظ ذخیره دارو و اقلام بهداشتی در خصوص کنترل ویروس کرونا مشکلی نداریم، افزود: راهکار مناسب برای مقابله با بیماری‌های ویروسی استراحت و تغذیه مناسب است.

حیدری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از عوارض ثانویه،  سیستم ایمنی بدن باید از طریق برخی ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی تقویت شود لذا  ذخیره دارویی در استان وجود دارد و شهروندان نگران کمبود دارو و اقلام بهداشتی نباشند.

وی رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا ویروس را مهم‌ترین فاکتور مقابله برشمرد و گفت: عدم تجمع در اماکن عمومی و رعایت نکات بهداشتی از جمله شست‌وشوی مرتب و صحیح دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرجمعیت، عدم روبوسی و تماس بدنی با فردی که علائم سرماخوردگی دارد، از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

به گفته این مقام مسوول، پیشگیری ویروس کرونا همانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده بوده و شامل عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از دست دادن و روبوسی است.

حیدری پرهیز از استرس و اضطراب در این شرایط بحرانی را ضروری دانست و گفت:  ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا ویروس درمان می‌شوند و در ۲۰ درصد باقیمانده امکان مرگ و میر تنها  2.5  درصد است لذا با ترس و واهمه سیستم ایمنی خود را ضعیف نکنید.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان الکل دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مینا آژوغ  اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند