Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این راستا امروز شنبه نشست شورای ترافیک در خمیر با حضور دستگاه های عضو شورا از جمله راهداری، راهداری، نیروی انتظامی و شهرداری برگزارشد که تعامل وهمکاری این دستگاه ها، موجب افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک در محورهای جاده ای شهرستان می شود.

فرماندارخمیر روز شنبه در این نشست گفت: خمیر یکی از شهرستان های پرترافیک و مهم ترین محور مواصلاتی استان هرمزگان به شمار می آید که در ایام پایانی سال مسافران زیادی از این محور رفت وآمد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرهاشم خواستار افزود: بررسی آخرین وضعیت جاده های اصلی و پرترافیک شهرستان خمیر و شناسایی نقاط حادثه خیز توسط کارشناسان دستگاه های متولی صورت گیرد.
رییس شورای ترافیک شهرستان خمیر اضافه کرد: نصب علائم هشدار دهنده و تابلوهای راهنمایی ورانندگی در جاده های پر رفت وآمد و جلوگیری از هرگونه حفاری توسط اداره گاز و دیگر نهادها و سازمان ها در نیمه دوم اسفندماه سالجاری باید در دستور کار شورا قرار گیرد.
خواستار با اشاره به برخی نقاط پرخطر در شهرستان خمیر اشاره کرد وگفت: نصب سرعت کاه های ایمنی،  نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده و تامین روشنایی در برخی از نقاط می تواند در کاهش حوادث ترافیکی و جاده ای شهرستان تاثیرگذارباشد.
وی ادامه داد: شناسایی و نصب چراغ های هشدار دهنده در برخی از جاده های پرخطر شهرستان تا قبل از سال، نصب علائم هشدار دهنده در زمان حفاری توسط اداره گاز و تعیین چندنقطه جهت دوربرگردان در روستای درگور با توجه به ترددهای عرضی اهالی روستا در این مسیراصلی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.
فرماندار خمیر درخصوص تخلف و رعایت نکردن قوانین راهنمایی برخی از سرنشینان وسایط نقلیه بویژه حدفاصل کارخانه سیمان تا شهرک گلسار تاکیدکرد: در این زمینه باید فرهنگ ترافیک درجامعه نهادینه شود و تنها جریمه سرنشینان توسط مامور راهور کارساز نیست و در این گونه موارد امامان جمعه و رسانه ها می توانند نقش موثری ایفا کنند.
وی همچنین از طولانی شدن فرآیند آماده سازی محور قدیم بندرخمیر به بندرعباس نیز گلایه کرد و گفت:با توجه به تاکید  استاندار هرمزگان بر این موضوع و پیگیری های انجام شده،  هنوز این محور تکمیل نشده است.
عالی ترین مقام دولت در شهرستان خمیر از مسوولان متولی خواست درتکمیل و بهره برداری این محور سرعت بخشی  کنند.
خواستار در پایان اظهار امیدواری کرد: در روزهای پایانی امسال و شروع سال جدید شاهد افزایش ضریب ایمنی راه ها وکاهش سوانح رانندگی باشیم.

اعتباراتی برای بهبود ترافیکی شهر خمیر به شهرداری اختصاص نیافته است

شهردار بندرخمیر نیز یکی از مشکلات ترافیکی را در ورودی شرقی شهر نام برد و گفت: ورودی بندرخمیر بدلیل واقع بودن بیمارستان دراین نقطه، یکی از نقاط پرخطر در سطح شهر محسوب می شود.
جواد محمودی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده و عقب نشینی میدان حرا و رفع تعارض ها این مشکل برطرف شده و تا پایان اسفندماه زیر ترافیک خواهد رفت.
وی در ادامه به روشنایی این مسیر اشاره و اظهار کرد: چراغ روشنایی معابر ورودی شهر خمیر جدید خریداری و از پل بیمارستان تا میدان امام خمینی(ره) چراغ های روشنایی جدید نصب خواهدشد.
شهردار بندرخمیر درخصوص پایه های چراغ های روشنایی فعلی در این مسیر نیز گفت: این چراغ ها برای مسیر پل بیمارستان به پارک حرا درنظر گرفته شده و طبق تفاهم نامه اداره راهداری با سازمان شهرداری ها در خصوص اصلاح و زیباسازی ورودی شهرها ، شهرداری آمادگی همکاری برای مشارکت در این طرح را دارد.
شهردار خمیر اضافه کرد: نصب وتامین بخشی از علائم راهنمایی، سرعت کاه و تامین روشنایی درتلاقی محدوده ورودی بندرخمیر برعهده راهداری و بخشی دیگر به عهده شهرداری است.
این مسوول در ادامه به نصب تابلوهای راهنمایی و مسیر گردشگری در سطح شهر بندرخمیر اشاره و خاطرنشان کرد: تابلو های راهنمایی و مسیر گردشگری باوجود هزینه بالا، طراحی و به شرکت سازنده سفارش داده شده و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال این تابلوها در سطح شهر نصب شود.
وی در ادامه از تخصیص نیافتن اعتبار در حوزه ترافیکی گلایه و تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری، بهبود ترافیک شهری است و نصب دوربین ترافیکی و پایش تصویری در سال جاری بوده که هزینه ای حدود هشت میلیارد ریال برای شهرداری در برداشته اما در سه سال اخیر اعتباری به این امر اختصاص داده نشده است. 
شهردارشهر تالابی بندرخمیر ادامه داد: یکی از سرفصل های بودجه شهرداری، اعتبارات مربوط به بهبود ترافیکی بوده و منطق بر این اساس است که درصدی از بودجه ای که از جرائم حاصل می شود به این مهم تخصیص یابد.
محمودی در خصوص طولانی شدن اصلاح حفاری های گاز در سطح شهر بندرخمیر نیز گفت: باتوجه به اینکه طرح گازرسانی به شهر بندرخمیر  ملی محسوب می شود، قراردادی بین شهرداری و اداره گاز منعقد و اصلاح حفاری برعهده شهرداری گذاشته شد.
وی یادآورشد: در این راستا ۷۰ درصد اصلاح حفاری ها در محلات و خیابان های سطح شهر خمیر اجرا و در بقیه نقاط درحال انجام است.
وی تصریح کرد: تاخیر اداره گاز در حفاری های عرضی گاز در برخی نقاط از سطح شهر از جمله بلوار ملاسلیمان باعث طولانی شدن فرآیند اصلاح حفاری و گلایه شهروندان شده بود که پس از انجام حفاری های عرضی، شهرداری اقدام به قیرپاشی و آسفالت رگلاژی در این مسیر کرده است.
این مسوول شهری ادامه داد :هم اکنون آسفالت رگلاژی جهت پرشدن درزهای بلوار ملاسلیمان پخش شده که در نهایت آسفالت مکمل یا اصلی بر روی آن اجرا خواهد شد.

باید نمره حوزه ترافیک در حد مطلوب باشد

 فرمانده انتظامی بندرخمیر نیز در این نشست گفت: باید تلاش کنیم نمره شهرستان در حوزه ترافیک به حد مطلوب برسد تا کمترین تلفات و خسارتی را در این زمینه داشته باشیم.
سرهنگ رضا علی بخشی ادامه داد: اصلاح پل ها، رنگ آمیزی سرعت کاه ها و خط کشی برخی از محورهای شهرستان می تواند در این راستا موثر باشد. 
وی ادامه داد: تامین جرثقیل و همچنین چند خودروی کمکی به پلیس راهور شهرستان خمیر در تعطیلات نوروزی از جمله مواردی است که باید به آن توجه جدی شود.
فرمانده نیروی انتظامی خمیر همچنین در واکنش به تخلف برخی از رانندگان و حرکت معکوس خودروها حدفاصل میدان شهید قاسم سلیمانی تا محله لشتغان گفت: جریمه کردن سرنشینان خودروها و راکبان موتورسیکلت ها توسط پلیس، به تنهایی کارساز نیست و باید فرهنگ رانندگی در بین مردم نهادینه شود. 

تکمیل باند رفت خمیر به بندرعباس درحال انجام است

 مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خمیر نیز تصریح کرد: تکمیل باند رفت خمیر به بندرعباس درحال انجام است .
قاسم امیری افزود: از  سه هزار و ۲۰۰ متر باقی مانده در قرارداد جدید اداره راهداری با پیمانکار، هزار و ۴۰۰ متر زیرسازی  و بسترسازی انجام شده و اداره راهداری تمام تلاش خود را برای انجام هرچه سریع تر این کار به اتمام برسد.
وی همچنین گفت: باتوجه به اینکه دو پیمانکار در این طرح مشغول به کار هستند ، نصب تابلو وعلائم ، خط کشی و تمامی وسایل ایمنی در حوزه راه قدیم برعهده پیمانکاران راهداری و زیرساخت می باشد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خمیر گفت:در حال حاضر ۳۹۶کیلومتر راه آسفالته دراین شهرستان  وجود دارد که از این تعداد ۱۰۰کیلومتر بزرگراه، ۱۳۶کیلومتر راه روستایی ،۳۰کیلومتر راه فرعی و ۱۳۰کیلومتر راه اصلی می باشد.

 وی گفت: همچنین ۴۰ کیلومتر راه خاکی روستایی در این شهرستان وجود دارد.

اتمام حفاری های شهر خمیر تا ۱۵اسفند جاری
 ناظر طرح های شرکت گاز نیز از اتمام حفاری های سطح شهر خمیر تا نیمه اول اسفندماه سالجاری داد.
علی رضا صارمی اظهار کرد: تمام حفاری ها در این مدت زمانی پایان و هیچ گونه حفاری در داخل شهر بندرخمیر انجام نخواهدشد و پس از پایان تعطیلات نوروزی نصب علمک ها و تست شبکه گازرساتی انجام می شود.
 شهردار بندر پل نیز خواستار اصلاح ورودی شهر بندرپل به سمت اسکله این شهر شد و اضافه کرد: این نقطه یکی از نقاط پرخطر می باشد.
محمد طاهر ملایی پلی همچنین از اداره راهداری خواست باتوجه به زیباسازی ورودی شهر توسط شهرداری، در احداث پل ها در ورودی شهر با شهرداری این شهرهمکاری نماید.

صالح منصوری نژاد رییس شورای بخش مرکزی شهرستان خمیر نیز در این نشست خواهان ایجاد سرعت کاه استاندارد در روستای درگور با توجه به حجم زیاد رفت وآمد ها در این مسیر و انجام کار کارشناسی دوربرگردان های این روستا و همچنین استاندارد کردن سه راهی کهورستان شد.

شهرستان بندرخمیر، یکی از شهرهای ساحلی استان هرمزگان است که در ۷۵ کیلومتری غرب شهر بندرعباس  قرار گرفته است.
این شهرستان بواسطه فاصله نزدیک با قشم، پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است..
روزانه بویژه در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی تعداد زیادی مسافر و خودرو وارد شهرستان خمیر شده و بیشتر آنها از طریق (بندرپل) عازم قشم می‌شوند

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خمیر هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خمیر هرمزگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خمیر هرمزگان جاده ای شهرستان اداره راهداری شهر بندرخمیر شهرستان خمیر اصلاح حفاری هشدار دهنده سطح شهر ورودی شهر اداره گاز حفاری ها سرعت کاه شهر خمیر چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زندی فر گفت: ترافیک در آزادراه کرج - تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، سنگین، از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران نیز به همین صورت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه تهران - کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر و از این نقطه تا کرج، نیمه سنگین است.
 
او افزود: ترافیک در آزادراه کرج - قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، سنگین و عکس آن نیمه سنگین است.
زندی فر گفت: آمد و شددر مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • ترافیک پرحجم اما روان است
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳