Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمدل بامری روز شنبه در شورای اداری چابهار اظهار داشت:خطر ویروس کرونا جدی است و مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، حضور در تجمعات و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی همیاری و همکاری تمامی مسوولان را از جمله عوامل مهم در پیشگیری و شیوع این ویروس دانست و افزود: مسوولان ادارات در صورت اعلام شبکه بهداشت و درمان تمامی امکانات موردنیاز را در اختیار این شبکه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چابهار با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز مسوولان است ادامه داد: اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مراقبت‌های بهداشتی لازم را در فروشگاه‌ها و صنوف عرضه موادغذایی، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و بویژه خبازی‌ها و جایگاه‌های سوخت و عرضه خدمات بعمل آورند و در صورت مشاهده تخلف و عدم اجرای دستورات بهداشتی ضمن برخوردهای قانونی واحد مربوطه را پلمب کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و رقابت‌های ورزشی در شهرستان چابهار ممنوع است و در صورت نیاز مبرم فقط با مجوز شبکه بهداشت و درمان میسر خواهد بود.

بامری از مسولان خواست بروشورهای و بیلبوردهای آموزشی مربوطه را در سطح شهر نصب و در معرض دید شهروندان قرار دهند.

وی ادامه داد: تا اطلاع بعدی از برگزاری هر گونه نشست غیرضروری خودداری و تمامی سالن‌های ورزشی، استخرها تعطیل و اطلاع رسانی برای جلوگیری از تجمعات غیرضروری انجام شود.

فرماندار چابهار گفت: قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا، با هماهنگی شهرداری اقدامات لازم جهت نصب بنر و پلاکاردها را به منظور آموزش مردم آغاز کند و همچنین آموزش و پرورش در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن کلاس‌های درس اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: تمامی ادارات نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن مجموعه خویش اقدام کنند و سازمان منطقه آزاد، اداره کل بنادر و شهرداری در خصوص در اختیار قراردادن امکانات و همکاری با شبکه بهداشت و درمان اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهار داشت: مردم آرامش خود را حفظ کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه اکید و همکاری لازم با کارشناسان بهداشتی را داشته باشند و حوزه بهداشت و درمان با تمام قدرت در کنار مردم هستند.

دکتر فرهاد دادگر از هماهنگی‌ها و اقدامات فرمانداری به دلیل پیشنهاد برای استقرار "قرارگاه مبارزه با کرونا" قدردانی کرد و گفت: به پیشنهاد فرماندار و با دستور استاندار سیستان وبلوچستان قرارگاه مبارزه با کرونا در چابهار مستقر و تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفت.

تمام برنامه‌ها در منطقه آزادچابهار لغو شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز اظهار داشت: در کنار مردم و مسوولان هستیم و با توجه به در پیش رو بودن ایام نوروز برنامه‌هایی تدارک دیده شده از جمله برگزاری نمایشگاه بومی و محلی و چندین کنسرت مختلف لغو خواهد شد.

عبدالرحیم کردی با اعلام آمادگی همکاری همه جانبه سازمان منطقه آزاد جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان چابهار در حال تجهیز یک ساختمان ایزوله و مجزا در بیمارستان برای بیماران خاص این ویروس هستیم.

وی ادامه داد: با برخی از تولیدکنندگان مواد بهداشتی در منطقه آزاد جهت تولید مواد ضدعفونی کننده مذاکره و در صورت نیاز از ظرفیت آنان استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا جلسه شورای اداری چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جلسه شورای اداری چابهار ویروس کرونا جلسه شورای اداری چابهار شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد

  احمد علی سرحدی  در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی چابهار اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌ عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.

مدیرآموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ۱۰ نفر از همسالان خود هستند.

اختتامیه جشنواره "سفیران سلامت" در چابهار برگزار شد

سرحدی افزود: همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.

وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.

مدیر آموزش و پرورش چابهار یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد