Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، مهرداد کتال محسنی در این خصوص اظهار داشت: ضوابط و مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، پسماندهای تولیدی در مراکز درمانی را به ۴ دسته پسماندهای عادی، عفونی، تیز و برنده و شیمیایی و دارویی تقسیم کرده است که پسماندهای آلوده به ویروس کرونا، جزء پسماندهای عفونی طبقه بندی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به قدرت بالای انتشار و زنده ماندن این ویروس ، علاوه بر اعمال دقیق ضوابط موجود، تمهیدات کنترلی دیگر نیز باید اندیشیده شود، تصریح کرد: تدوین معیار جدید و موقت متناسب با شرایط زمان اپیدمی و خاص به استناد بند "ر" ذیل ماده ۶۹ ضوابط وروش های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، جزء تکالیف وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

کتال محسنی افزود: از این رو و تا زمان تدوین این معیارها، جلسه ای در پایان هفته گذشته با حضور دانشگاه های علوم پزشکی  استان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و این اداره کل تشکیل شد.

معاون فنی محیط زیست استان تهران در تشریح مصوبات این نشست گفت: بر این اساس مقرر شد در شرایط فعلی ضمن پیگیری تدوین ضوابط و معیارهای جدید مربوط به شرایط اپیدمی، کلیه مراکز درمانی با اعمال دقیق ضوابط، بسته بندی پسماندهای عفونی را به صورت سه لایه و حداقل دو لایه، انجام  و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، نیز درکنار اتخاذ تمهیدات لازم برای گندزدایی خودروهای حامل پسماندهای آلوده به ویروس کرونا، ناوگان ویژه و مجزایی را برای حمل و نقل پسماندهای بیمارستان های معین منتخب تجهیز کند و تمام پسماندهای این بیمارستان ها با توجه به ریسک انتشار ویروس کرونا در قالب پسماند عفونی و با ناوگان واحد منتقل شوند.

 وی در ادامه گفت: به رغم امکان نگهداری موقت پسماندهای پزشکی به مدت ۴۸ ساعت در فصل سرد در محل جایگاه نگهداری پسماند بیمارستان، در این نشست مقرر شد با توجه به حساسیت فعلی، انتقال پسماندهای آلوده به این ویروس توسط ناوگان مجزا به صورت روزانه، صورت پذیرد و در نهایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با توجه به جدا بودن محل دفن پسماندهای پزشکی در مرکز آراد کوه ، بازوی مجزایی را برای دفن پسماندهای بیمارستان های معین منتخب در نظرگرفته و نسبت به آهک پاشی چند مرحله ای و دفن بهداشتی اقدام کند.

کتال محسنی اظهار داشت: در این رابطه رعایت معیارها و ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط کلیه پرسنل، پیمانکاران و کارگران تحت نظارت مدیریت های اجرایی پسماندهای پزشکی و عادی جهت تأمین سلامت، بهداشت و ایمنی آنها ، الزامی است.

معاون فنی محیط زیست استان تهران نحوه مدیریت اجرایی و دفع پسماندهای شهری جهت کاهش سطح آلودگی به ویروس کرونا را نیز با اهمیت دانست و گفت: با توجه به دوره کمون این بیماری و مشخص نبودن ناقلین و غیر ناقلین از یک طرف و امکان پرستاری و قرنطینه تعدادی از مبتلایان در خانه، تمهیدات حفاظتی لازم برای پسماندهای تولیدی از جمله ماسک و دستکش و ... الزامی است. 
وی افزود: توصیه می شود این پسماندها داخل نایلون در بسته و جدا از پسماندهای خانگی نگهداری شوند. 

کتال محسنی همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از هر گونه زباله گردی را ضروری دانست و گفت: باید موضوع تفکیک از مخازن پسماندهای شهری توسط کارگران و عوامل اجرایی پیمانکاران ، متوقف شود. 

وی در پایان تصریح کرد:در شرایط خاص کنونی، پیشنهاد محیط زیست استان تهران این است که کلیه پسماندهای جمع آوری شده از مخازن شهری، به صورت مستقیم به محل دفن منتقل و از ورود به خط پردازش و کمپوست برای کاهش سطوح دسترسی آن اجتناب شود.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1358607

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا محیط زیست استان تهران پسماندهای پزشکی ویروس کرونا کتال محسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد در نشست شورای اداری استان تهران با اشاره به ابلاغ اصول 12گانه رئیس جمهور در پیشگیری و مبارزه با فساد، به تشریح گشت ارشاد مدیران پرداخت و افزود: برای جذب و تقویت مشارکت مردمی که مورد تاکید معظم رهبری در شعار امسال نیز قرار گرفته است، نیازمند تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار بخش خصوصی هستیم. به طور مثال اقدام وزارت اقتصاد در حذف امضاهای طلایی در این دولت می‌تواند نمونه برجسته‌ای از این اقدام باشد و همه دستگاه‌های اجرایی هم در این مسیر هستند.

رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشدوی ضرورت نظارت در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بهترین قانون را داشته باشیم و بهترین برنامه را هم تدوین کنیم اما به نظارت آن‌طور که باید توجه نکنیم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود. نظارت به معنی عدم اعتماد به مدیران نیست و معتقدم مدیران اجرایی کشور، سرمایه معنوی و پشتوانه نظام هستند. مهمترین راه صیانت از مدیر، نظارت و نگهداری اوست. بسیاری از مدیرانی که پرونده‌ای برای آنها در محاکم تشکیل شده، به دلیل عدم نظارت بر زیرمجموعه یا عدم اطلاع کافی از قوانین و آئین‌نامه‌ها دچار مشکل شده‌اند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد با بیان این‌که در اصول 12گانه ضدفساد آیت‌الله رئیسی، هیچ خط قرمزی نداریم، تصریح کرد: رئیس جمهور فرمودند نباید هیچ حدود و ملاحظه‌ای در برخورد با فساد باشد، پس بازرسی و نظارت در همه سطوح و همه زمان‌ها جاری است. البته رد نمی‌کنم که گاهی ممکن است مدیری تحت فشار سیاسی یا غیرسیاسی باشد اما موظف است از مسیر حق و قانون خارج نشود و از توصیه‌ها تاثیر نپذیرد؛ گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است.

درویشیان با ذکر تعبیر رهبر معظم انقلاب از مبارزه با فساد در دستگاه اجرایی، اظهار کرد: ایستادگی در برابر اژدهای هفت سر به فرموده رهبر معظم انقلاب، ممکن است باعث تبعاتی شود اما باید مقاومت کرد. ما هم پشتیبان چنین مدیرانی هستیم، به طور مثال مدیر منابع طبیعی یکی از شهرستان‌های شمالی به دلیل اجرای قانون با فشارهای افراد سیاسی و دستور مدیر استانی عزل شده بود، ولی به این نوع برکناری ورود کردیم و مدیر شجاع مذکور را به جایگاه قبلی در همان شهر بازگرداندیم. حتی اصرار مدیرکل استان مبنی بر ارتقای او را رد کردیم و گفتیم باید به همان اداره شهرستان برگردد تا همگان، جدیت دولت در حمایت از مبارزان با فساد را ببینند و درس عبرت شود.

وی خطاب به مدیران اجرایی استان تهران، توجه آن‌ها را به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر معطوف کرد و گفت: حضرت که به رئوفیت و گذشت زبانزد بودند، فرمودند "مفسدان را نقره داغ و خادمان را حمایت و تشویق کن" این رویه نصب العین دولت خدمتگزار سیزدهم است.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد به مسائل اصلی و محوری استان تهران هم پرداخت و اظهار کرد: اجرای قانون هوای پاک در تهران حیاتی است و دستور ویژه رییس‌جمهور برای پیگیری هوای پاک، دغدغه ملی است و فقط استانداری مسئول آن نیست و همه دستگاه‌ها باید پای‌کار باشند.

درویشیان با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی در کنار تقاضای فراوان برای سکونت موقت در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران و استان‌های همجوار شمالی و تفرج‌گاه‌های خصوصی باعث افزایش قیمت زمین و وقوع بزه‌های مختلف از جمله کلاهبرداری در معاملات و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی شده است، گفت: عدم توجه به حریم جاده و بستر رودخانه‌ها و تصرفات غیرقانونی باید متوقف و با جزای سنگین مواجه شود. اصلاح مرز تقسیمات کشوری و تعیین مرز شهرستان‌های تهران، ایمنی بازار تهران با قدمت تاریخی و اهمیت اقتصادی، و توجه به مقوله آموزش در ارتقا سلامت نظام اداری هم از دیگر سرفصل‌های مهم استان است که باید به آن اهتمام ورزید.

وی در پایان توصیه‌ای به مدیران استان تهران کرد و گفت: به اسناد بالادستی توجه کنید، آن‌ها را مطالعه کنید. از جمله اصول یاری‌رسان به مدیران در موفقیت همین اصل مهم است. از نگاه بخشی و جزیی و آلوده به سیاست و برخورد حزبی دوری کنید. شما مکلف به اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری هستید و نباید تحت تاثیر جریانات سیاسی باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • تکذیب مرگ پزشک طرحی در جاسک /در تهران فوت کرده
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • فوت پزشک طرحی در جاسک کذب است
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران