Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی محیط زیست استان تهران گفت: نحوه مدیریت اجرایی و دفع پسماندهای بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های معین منتخب برای خدمات رسانی به مبتلایان بیماری کرونا باید به درستی و با دقت بالا انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهرداد کتال محسنی، در این خصوص اظهار داشت: ضوابط و مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، پسماندهای تولیدی در مراکز درمانی را به 4 دسته پسماندهای عادی، عفونی، تیز و برنده و شیمیایی و دارویی تقسیم کرده است که پسماندهای آلوده به ویروس کرونا، جزء پسماندهای عفونی طبقه بندی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه با توجه به قدرت بالای انتشار و زنده ماندن این ویروس ، علاوه بر اعمال دقیق ضوابط موجود، تمهیدات کنترلی دیگر نیز باید اندیشیده شود، تصریح کرد: تدوین معیار جدید و موقت متناسب با شرایط زمان اپیدمی و خاص به استناد بند "ر" ذیل ماده 69 ضوابط وروش های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، جزء تکالیف وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

کتال محسنی افزود: از این رو و تا زمان تدوین این معیارها، جلسه ای در پایان هفته گذشته با حضور دانشگاه های علوم پزشکی  استان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و این اداره کل تشکیل شد.

معاون فنی محیط زیست استان تهران در تشریح مصوبات این نشست گفت: بر این اساس مقرر شد در شرایط فعلی ضمن پیگیری تدوین ضوابط و معیارهای جدید مربوط به شرایط اپیدمی، کلیه مراکز درمانی با اعمال دقیق ضوابط، بسته بندی پسماندهای عفونی را به صورت سه لایه و حداقل دو لایه، انجام  و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، نیز درکنار اتخاذ تمهیدات لازم برای گندزدایی خودروهای حامل پسماندهای آلوده به ویروس کرونا، ناوگان ویژه و مجزایی را برای حمل و نقل پسماندهای بیمارستان های معین منتخب تجهیز کند و تمام پسماندهای این بیمارستان ها با توجه به ریسک انتشار ویروس کرونا در قالب پسماند عفونی و با ناوگان واحد منتقل شوند.

 وی در ادامه گفت: به رغم امکان نگهداری موقت پسماندهای پزشکی به مدت 48 ساعت در فصل سرد در محل جایگاه نگهداری پسماند بیمارستان، در این نشست مقرر شد با توجه به حساسیت فعلی، انتقال پسماندهای آلوده به این ویروس توسط ناوگان مجزا به صورت روزانه، صورت پذیرد و در نهایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با توجه به جدا بودن محل دفن پسماندهای پزشکی در مرکز آراد کوه ، بازوی مجزایی را برای دفن پسماندهای بیمارستان های معین منتخب در نظرگرفته و نسبت به آهک پاشی چند مرحله ای و دفن بهداشتی اقدام کند.

کتال محسنی اظهار داشت: در این رابطه رعایت معیارها و ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط کلیه پرسنل، پیمانکاران و کارگران تحت نظارت مدیریت های اجرایی پسماندهای پزشکی و عادی جهت تأمین سلامت، بهداشت و ایمنی آنها ، الزامی است.

معاون فنی محیط زیست استان تهران نحوه مدیریت اجرایی و دفع پسماندهای شهری جهت کاهش سطح آلودگی به ویروس کرونا را نیز با اهمیت دانست و گفت: با توجه به دوره کمون این بیماری و مشخص نبودن ناقلین و غیر ناقلین از یک طرف و امکان پرستاری و قرنطینه تعدادی از مبتلایان در خانه، تمهیدات حفاظتی لازم برای پسماندهای تولیدی از جمله ماسک و دستکش و ... الزامی است.

وی افزود: توصیه می شود این پسماندها داخل نایلون در بسته و جدا از پسماندهای خانگی نگهداری شوند.

کتال محسنی همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از هر گونه زباله گردی را ضروری دانست و گفت: باید موضوع تفکیک از مخازن پسماندهای شهری توسط کارگران و عوامل اجرایی پیمانکاران ، متوقف شود.

وی در پایان تصریح کرد:در شرایط خاص کنونی، پیشنهاد محیط زیست استان تهران این است که کلیه پسماندهای جمع آوری شده از مخازن شهری، به صورت مستقیم به محل دفن منتقل و از ورود به خط پردازش و کمپوست برای کاهش سطوح دسترسی آن اجتناب شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پسماند کرونا ویروس کرونا پسماندهای بیمارستان ی پسماندهای عفونی محیط زیست استان تهران پسماندهای بیمارستان پسماندهای پزشکی مدیریت اجرایی کتال محسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه خبری‌ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه‌های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک‌های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهر‌های این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه‌های مهم رهگیری برای سامانه‌های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه‌های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

این دومین بار در هفته گذشته است که پنتاگون کمک جدیدی را به اوکراین اختصاص می‌دهد. هفته گذشته کنگره بسته دیگری را به ارزش ۶۱ میلیارد دلار شامل کمک به اوکراین تصویب کرد که به امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رسید.

بسته شش میلیارد دلاری که روز جمعه اعلام شد، بر اساس طرح کمک امنیتی به اوکراین (USAI) به این کشور اختصاص خواهد یافت که شامل قرارداد‌هایی با شرکت‌های آمریکایی برای ساخت تسلیحاتی است که اهداف بلندمدت امنیتی اوکراین را تامین می‌کنند.

حتی با وجود شتاب در امضای این قراردادها، زمان نیاز هست تا این سلاح‌ها بدست اوکراین برسند، زیرا آنها باید از ابتدا ساخته شوند.

ارائه سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر به اوکراین اولویت آمریکا بوده و محور مذاکرات ماهانه گروه تماس دفاعی اوکراین بوده که روز جمعه برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری