Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ۱۰ روز گذشته و با جدی شدن موضوع شیوع کرونا، ۱۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: این افراد شامل بیماران مبتلا به آسم، آنفولانزای فصلی و افراد مشکوک به کرونا بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با همه این بیماران با این رویکرد که خطر نکنیم اما مراقبت‌های لازم انجام شود برخورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین آزمایش‌های اولیه برای این بیماران انجام شد و در صورتیکه موضوع کرونا منتفی بود افراد ترخیص شدند.

دهقانی تصریح کرد: از مجموع این بیماران تاکنون ۴۲ بیمار ترخیص شده و تعدادی نیز با توجه به دارا بودن علائم بیماری مشکوک یا محتمل، نمونه آزمایشگاهی آنها برای بررسی کرونا انجام و به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد جواب آزمایش هفت نمونه تاکنون منفی بوده است اما امروز یک مورد مثبت اعلام شد و این بیمار از جمله افرادی است که از ابتدای ورود به بیمارستان تحت مراقبت بوده و اقدامات حفاظتی و حمایتی لازم برای وی انجام شده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: بیمار کرونایی فردی ۵۵ ساله و ساکن بیرجند است که احتمال می‌رود به دلیل مسافرت به تهران آلوده شده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۴ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از امروز (شنبه) تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از امروز به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دقایقی قبل اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن افزود: ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی) بوده است.

برچسب‌ها کرونا بیرجند خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بیرجند خراسان جنوبی کرونا بیرجند خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این مجموعه پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه محصول پیش بسته بندی را مورد آزمون کمیت قرار داده است که بر این اساس ۱۲۸ درصد تحقق برنامه داشته است.

او افزود: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.

دستورانی اظهار کرد: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند