Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:16:51 GMT

شیراز یا اصفهان کدام برای نوروز ۹۹ بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۵۴۴۳

شیراز یا اصفهان کدام برای نوروز ۹۹ بهتر است؟

شیراز یکی از شهرهای باصفا و زیبای ایران است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پرشین هتل، حال شیراز با تخت جمشید زیبا و استوار، پاسارگاد منحصربه‌فرد، باغ‌های مفرح و ... تبدیل به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در ایران شده است.

اصفهان، رقیبی مهم برای شیراز است که آن را نصف جهان هم می‌گویند. دلیل این لقب وجود ابنیه‌ها و ساختمان‌های تاریخی اصفهان بوده که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی‌قاپو، میدان نقش‌جهان و ... از جمله آثار ثبت‌ شده در سازمان جهانی یونسکو هستند. اگر بخواهیم این دو شهر را باهم مقایسه کنیم کاری بس بیهوده است، زیرا هر دو شهر اصفهان و شیراز تاریخ و تمدنی همسان دارند.

توصیف شهر شیراز کاری بسیار سخت است زیرا شهر نرگس‌ها چهره‌های برجسته‌ای مانند خواجه حافظ شیرازی، سعدی خوش‌سخن و ... را درون خو جای‌ داده که هر کدام به‌نوعی اعتبار ایران هستند.

باغ ارم، باغ عفیف‌آباد، باغ هفت‌تنان و دیگر باغ‌های شهر شیراز باعث شده تا لقب شهر باغ‌های ایران را نیز بگیرد. نام‌های قدیم شیراز در نوع خود جالب هستند که تیرازیس و شیرازیس از جمله نام‌های حک‌شده در لوح‌های عیلامی پارسه بوده‌اند.

درباره تاریخچه اصفهان باید بگوییم که این شهر در زمان‌های قدیم اسپهان یا اسپاهان نام داشته است که معنی آن مکانی برای جمع شدن سپاه است. اصفهان از زمان‌های گذشته رونق داشت اما در زمان پادشاهان صفوی بسیار رونق گرفت و به پایتخت ایران تبدیل شد.

شاه اسماعیل صفوی اولین پادشاه این سلسله بود که با ایده‌های روشنفکری و خلاقانه خود توانست سلسله‌ای بسیار قدرتمند در اصفهان را پایه‌گذاری کند.

شیراز نقاط محبوب بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آرامگاه شاه‌چراغ اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید شاه‌چراغ، برادر امام رضا (ع) است که برای همراهی برادر خود عازم ایران و خراسان می‌شود. در همین حین ماموران خلیفه عباسی برادر امام رضا (ع) را شناسایی کرده و ایشان را در شهر شیراز به شهادت رساندند.

درباره اصفهان و هتل‌های اصفهان چه می‌دانید؟

آیا درباره اصفهان و هتل اصفهان اطلاعاتی دارید؟ آیا می‌دانید کدام هتل اصفهان را نزدیک به میدان نقش‌جهان و کاخ چهلستون انتخاب کنید؟ در پاسخ به‌تمامی این سوال ها پرشین هتل جواب شما را می‌دهد.

برای انتخاب هتل اصفهان نزدیک به میدان نقش‌جهان پیشنهاد می‌شود هتل عباسی اصفهان یا هتل ملل اصفهان را انتخاب نمایید. اگر هم می‌خواهید نزدیک به کاخ چهلستون باشید توصیه ما به شما هتل شیخ بهایی اصفهان و هتل جام فیروزه اصفهان است.

درباره اصفهان اطلاعات دیگری هم در دسترس است که اگر بخواهید با آن آشنا شوید کافی است که روی کلمه اصفهان کلیک کنید تا تاریخچه اصفهان، اقلیم اصفهان و دیگر دانستنی‌های اصفهان برای شما نمایش داده شود.

اما درباره هتل عباسی اصفهان باید بگوییم که این هتل یا کاروانسرای اصفهان، هدیه شاه حسین صفوی به مادرش بوده که این بانوی گران‌قدر آن را وقف عام کرد و سپس باگذشت سال‌ها به شکل کنونی در آمده است.

معرفی شهر شیراز و هتل‌های شیراز

شیراز به دلیل داشتن مناطق بکر و دست‌نخورده‌ای که دارد سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی است. شیراز نه‌تنها هتل لوکس دارد بلکه دارای هتل‌های سنتی نیز می‌باشد.

در هتل‌های سنتی شیراز پنج‌دری‌های زیبا، شیشه‌های رنگی، تخت‌های سنتی، گل‌های شمعدانی و ... وجود دارند که همین عوامل سبب محبوبیت این هتل‌های شیراز نزد گردشگران شده است.

هتل سنتی نیایش شیراز یکی از هتل‌های شهر نرگس‌ها است که از ساختمانی تاریخی برخوردار بوده اما امکانات رفاهی یک هتل خوب را ارائه می‌دهد. این هتل شیراز یک اقامتگاه بسیار مناسب برای خانواده‌ها است که می‌خواهند سفری آرام، راحت و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنند.

پرشین هتل جامع‌ترین سایت رزرو آنلاین هتل‌های ایران است که باقیمتی مناسب هتل‌های اصفهان و هتل‌های شیراز را برای کاربران خود رزرو می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۲۱۲۵۹۱۷۳۱۳ و ۰۹۱۹۸۹۰۶۵۰۲ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مجرب پرشین هتل شمارا به بهترین نحو راهنمایی کنند.

نمایی از میدان نقش‌جهان اصفهان

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرشین هتل اصفهان شيراز میدان نقش جهان اصفهان و هتل پرشین هتل شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

به گزارش خبرنگار مهر، «موریس موتا پائز» سرمربی تیم ملی والیبال بامداد امروز به ایران آمد تا تمرینات تیم ملی والیبال را برای حضور در لیگ ملت‌ها را آغاز کند. پیش از این اردوی تیم ملی والیبال ایران از ۱۸ فروردین ماه آغاز شده بود که ۳۹ بازیکن هم به اردو دعوت شدند. این اردو زیر نظر پیمان اکبری مربی تیم ملی برگزار شد.

در چند روز گذشته بحث عدم حضور برخی ستاره‌های تیم ملی مطرح شده بود؛ امیر غفور و سیدمحمد موسوی شاخص‌ترین بازیکنانی بود که صحبت از عدم تمایل آن‌ها برای حضور در تیم ملی مطرح شده بود. محمد فلاح و مهدی مرندی هم دو بازیکن دیگری بودند که به دلیل مصدومیت از همراهی با تیم ملی خودداری کردند.

سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران در بدو ورود به ایران، لیست بازیکنان جهت حضور در لیگ ملت‌ها را اعلام کرد که ۹ نفر از این بازیکنان که پیش از این در لیست اولیه دعودت بودند حضور ندارند و از تیم ملی جدا شدند. این نفرات به شرح زیر است:

ایلشن داوودی‌پور، امیر غفور، رضا رضایی، محمد موسوی، محمد فلاح، امیرحسین توخته، یوسف کاظمی، آرمین افشین‌فر، مهدی مرندی

کد خبر 6087493 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • نام کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال خط خورد؟
  • کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست