Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@12:49:55 GMT

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۵۵۵۶

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در کاشان

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در کاشان خبر داد.

«سید جواد ساداتی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: طی پیگیری های صورت گرفته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخواست راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در منطقه و ارسال تجهیزات بیشتر ارائه و با موافقت وزیر همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان ها کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است تا فردا کیت‌های آزمایشگاهی شناسایی بیماری کرونا به کاشان ارسال شود که به محض رسیدن کیت‌ها، آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.

 

ساداتی نژاد بیان داشت: نیروی فنی و زیرساخت‌های موجود به منظور انجام آزمایشات مربوط به بیماری کرونا در منطقه وجود دارد.

 

وی افزود: تاکنون جواب نمونه‌های ارسالی بیماران مشکوک به کرونا به تهران ارسال و به دلیل ازدحام، نتیجه نمونه‌ها با تاخیر اعلام می شد که با راه اندازی این آزمایشگاه پروسه انجام آزمایش تا رسیدن به پاسخ را به کوتاه‌ترین حد ممکن می‌رساند.

 

بر اساس اعلام رسمی روز جمعه ۹ اسفند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از مجموع ۱۰۱ آزمایش ارسالی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم  پزشکی کاشان (شهرستان های کاشان و آران و بیدگل)، جواب ۳۹ آزمایش دریافت شده که از  این تعداد ۱۶ مورد منفی، ۹ مورد مثبت قطعی و  ۱۴ مورد بینابینی است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزمایشگاه کرونا نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شهرستان آران و بیدگل ویروس کرونا آران و بیدگل کاشان کرونا آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد