Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری 90 کارگاه توانمندسازی و دانش‌افزایی برای اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید براهمیت جایگاه خانه و مدرسه بعنوان دو عامل تأثیرگذار بر منحنی رشد و تکامل دانش‌آموزان اظهار کرد: از ابتدای سال‌تحصیلی جاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و آموزش خانواده برای بیش از 800 نفر از اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به منظور تربیت نسلی کارآمد، پویا، با نشاط و با کفایت در نظام تعلیم و تربیت جلسات آموزش خانواده در 53 محور و در قالب موضوعاتی چون آسیب‌های اجتماعی، بهداشت روان، آگاهی بخشی، تربیت جنسی، مخاطرات فضای مجازی، نقش خانواده در ارتباطات اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و غیره در 38 مدرسه مستقل و ضمیمه با نیاز ویژه شهری در تمامی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برگزار شد.

وی افزود: کارایی و اثربخشی آموزش‌های صحیح و مستمر خانواده بعنوان نخستین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، آموزشی و پرورشی در تکوین شخصیت و تربیت زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها، رشد اخلاقی، اجتماعی و عاطفی دانش‌آموزان خواهد شد.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهارداشت: با توجه به تأثیرعمیقی که رفتار والدین در رشد شخصیت و سلامت جسم و روان دانش‌آموزان دارد، لازم است پدران و مادران به صورت‌های مختلف مسائل تربیتی، شیوه‌های عملی و کاربردی را درباره دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، جسمی-حرکتی، چندمعلولیتی و اُتیسم آموزش ببینند.

رنجبر با اشاره به اینکه تعلیم وتربیت کودکان و نوجوانان امری حساس و دشواراست و انجام این مهم به نحو مطلوب همسویی و هماهنگی بین دو نهاد خانواده و مدرسه را می‌طلبد، عنوان کرد: کلاس‌های آموزش خانواده برای اولیای دانش‌آموزان در دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و دوره دوم حرفه‌ای مدارس با نیازهای ویژه در حال برگزاری است.

وی آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان با استفاده از روش‌ها و فنون نوین با توجه به نیاز آموزشی هر منطقه را مهم عنوان کرد و اظهارداشت: ارتقای معلومات وآگاهی‌های اولیای دانش‌آموزان بعنوان نخستین نهاد اجتماعی تأمین کننده نیازهای روانی و جسمانی افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش دانش کردستان دانش آموزان با نیازهای ویژه اولیای دانش آموزان آموزش خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج