Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی صادقی نیارکی» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از سه شنبه هفته گذشته و با اعلام وزارت بهداشت، جلسه ای با حضور سخنگوی دولت، وزیر صنعت و مسوولان وزارتخانه با تولیدکنندگان اقلام ضروری مقابله با ویروس کرونا برگزار شد و هماهنگی های لازم با انجمن ها و تشکل ها برای افزایش تولید انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پیشنهادات این جلسه به سازمان غذا و دارو برای چگونگی تامین و توزیع اقلام ارائه شد و امروز نیز با حضور در این سازمان، تشکیل کمیته «تامین و توزیع» در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول بیان داشت: اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای محصولات ضدعفونی کننده چگونه و در قالب چه فرآیندی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، مصارف عمومی و بیمارستانی آنها، همچنین تولید ماسک، لباس، نظارت بر آنها، ظرفیت های تولیدی و غیره در قالب تشکیل این کمیته سازماندهی شد و در حوزه تامین و توزیع اقلام نیز این کمیته مسوول است.

وی تاکید کرد: اگر در مواردی نیاز به واردات وجود داشت نیز به موارد مسوولیت این کمیته اضافه می شود.

صادقی نیارکی یادآور شد: پیش از شیوع کرونا، واحدهای تولیدکننده الکل طبی با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت کار می کردند، اما اکنون با توان کامل تولید می کنند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در عین حال گفت: در روزها و هفته های گذشته با مصرف بالای الکل در سطح جامعه مواجه شدیم و شاید کمبودهایی وجود داشت، اما به مرور و با اضافه شدن تولیدات جدید شرکت ها در چند روز آینده شرایط پایداری را در این حوزه تجربه خواهیم کرد و مصرف نرمال می شود.

وی بیان کرد: در موضوع شوینده ها، مشکلی وجود ندارد و واحدهای مختلف با همه توان پای کار هستند و اعلام کرده اند که تا پایان فروردین ماه افزایش قیمتی نخواهند داشت، همچنین این واحدها صادرات محصولات خود را بسیار محدود کرده اند.

صادقی نیارکی یادآوری کرد: در این حوزه سه برابر نیاز کشور ظرفیت وجود دارد، اما باید مواد اولیه مورد نیاز در اختیارشان قرار بگیرد که در این زمینه وزارت صنعت همه تلاش خود را برای تامین نهاده ها از جمله مواد شیمیایی و غیره انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز وزارت صنعت در کنار سازمان غذا و دارو به موضوع نظارت خواهد پرداخت، هر چند مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

این مسوول وزارت صنعت اضافه کرد: مقرر شده تا زمان عادی شدن شرایط، جلسات کمیته یاد شده به طور متناوب یک روز در میان ادامه یابد و هر گونه مشکل و کمبود احتمالی به این کمیته ارجاع شود.

وی هشدار داد: بدترین چیز در این شرایط اجحاف در حق عامه مردم و جامعه است و با متخلفان از طریق ابزارهای قانونی اشدّ برخورد انجام خواهد شد.

بررسی های ایرنا حاکی از تلاش همه دست اندرکارن امر در سراسر کشور برای تامین اقلام و مایحتاج مصرفی مردم برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا است.

پیشتر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرده بود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تأمین لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم و مراکز درمانی، ظرفیت همه کارخانجات تولید کننده محصولات شوینده و ضدعفونی کننده استان تهران افزایش یافت.

همچنین تولید کنندگان محصولات بهداشتی و شوینده ورامین با افزایش ظرفیت تولید و سه شیفت کردن فعالیت خود، نیاز مواد مورد نیاز مردم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تأمین می‌کنند.

شرکت تولیدی سینره با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی از استان های کشور برای تولید ژل ضد عفونی اعلام آمادگی کرده و ارسال تولیدات خود به سایر استان ها را آغاز کرده است.

مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد ارس نیز از مساعدت سازمان غذا و دارو برای تولید سریع ژل و محلول های پاک کننده و شستشوی دست خبر داده و گفته بود: بر این اساس برای واحدهای تولیدی ژل و محلول‌های پاک کننده و شستشوی دست در صورت وجود ادعای مشترک پاک کنندگی و ضدعفونی کنندگی دست، مجوز تولید موقت سه ماهه صادر می‌شود.

در روزهای گذشته، رئیس ستاد اجرایی فرمان‌ حضرت امام(ره) گفت: در حال حاضر در هر شیفت ۱۰۰ هزار محلول و ۳۵ هزار ژل در حال تولید است و  تا رفع نیاز مردم تولید ادامه خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز اعلام کرده بود: مجوز ۲ خط تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده در اهواز صادر شد که خط تولید محلول ضدعفونی کننده روز چهارشنبه گذشته وارد مدار شد و خط ژل ضد عفونی کننده پنجشنبه هشتم اسفند آغاز به کار کرد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت معاونت امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو ضدعفونی کننده ویروس کرونا وزارت صنعت مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم