Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@15:17:17 GMT

اخبار مشروح ۱۳، شنبه، ۱۰ اسفند ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۶۵۴۹

آغاز آموزش از راه دور به دانش اموزان مقاطع مختلف تحصیلی از رسانه ملی، اوج گیری قدردانی از مدافعان سلامت ملت، افزایش رعایت مسایل بهداشتی در مبارزه ملی با کرونا، از جمله مهمترین خبر‌های امروز هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:   آموزش از راه دور دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس، به علت پیشگیری شیوع کرونا در شبکه آموزش سیما آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیر شبکه آموزش در گفتگو با شبکه خبر گفت: آموزش‌های دانش‌آموزان تا خرداد ادامه می‌یابد. دانش آموزان می‌توانند سؤالات خود را از سرشماره اعلامی به صورت برخط بپرسند و از دوشنبه «نرم افزار هفت» آماده می‌شود.   به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس در زندان‌ها، رئیس قوه قضائیه در بخشنامه‌ای، اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان دارای شرایط را تا ۱۵فروردین ابلاغ کرده است.

وزرات بهداشت از هموطنان خواسته برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا حتی المقدوردر منزل بمانند. همچنین از مردم خواسته شده از حضور در اماکن عمومی، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها خودداری کنند.   به گفته دکتر نمکی، از امروز ماسک و مواد ضدعفونی به شکل انبوه در اختیار داروخانه‌ها و مراکز خصوصی قرار می‌گیرد.

عضو کمیته کشوری پیشگیری از کرونا هم گفت: بر اساس مصوبه کمیته علمی پیشگیری از کرونا تجویز و تزریق دگزامتازون برای بیماران مبتلا به کرونا ممنوع است.   دکتر مردانی افزود: افرادی که این دارو را تزریق می‌کنند بدانند که این امر باعث نارسایی تنفسی شده و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با تخصیص اعتبار برای تجهیز ۲ بیمارستان جدید تالش و لنگرود موافقت کرد.   به گفته استاندار گیلان، طبق برآورد دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این ۲ بیمارستان جدید نیاز است.   ارسلان زارع مجدد از مردم خواست، به استان گیلان سفر نکنند.

استاندار تهران هم مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا را مبنی بر کاهش ساعات کاری ادارات در استان تهران، برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی استان تهران ابلاغ خواهد کرد.   طبق این مصوبه ادارات در استان‌ها به تشخیص استاندار، ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

علاوه بر سالن‌های سینما، تئاتر و مراکز فرهنگی، همه باشگاه‌های ورزشی به غیر از فوتبال از امروز به مدت یک هفته به منظور ضدعفونی و گندزدایی تعطیل شدند

در استان قم، اما طلاب جهاد گر، علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی، با گذراندن آموزش‌های کامل، داوطلبانه به بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌کنند.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور هم گفت: نشر اکاذیب و تحریک مردم در فضای مجازی درباره کرونا جرم است و در این باره رصد‌ها را با جدیت دنبال کرده و پرونده‌های قضایی نیز برای مجرمان تشکیل شده است.

شهردار تهران هم با تشریح اقدامات شهرداری از تبلیغات آموزشی در سطح شهر گرفته تا پاکسازی معابر شهری، گفت:
اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو، هر روز، اول صبح و آخر شب ضد عفونی می‌شوند.

*این روز‌ها کادر درمانی مخلص و دلسوز بیمارستان‌ها و درمانگاهها، برای اهدای سلامتی به مردم، شبانه روز در تلاشند؛ و ملت فهیم ایران هم البته قدردان این تلاش‌های جهادگرانه، دلسوزانه و ایثارگرانه پزشکان و پرستاران هستند و آرزومند سلامتی برای این عزیزان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان جلسه هیئت رئیسه خانه ملت گفت: مقرر شد هیئت سه نفره متشکل از سه پزشک در ستاد مبارزه با کرونا حضور یابند و نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس و کمیسیون تلفیق را در گزارشی به هیئت رئیسه اعلام کنند.

دولت چین از بهبود بیش از ۳۹ هزار نفراز مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.   بر اساس جدیدترین آمار دولت چین، تاکنون ۷۹ هزار و ۲۵۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.   دولت چین همچنین از کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. در کره جنوبی هم شمار افراد آلوده به این ویروس به حدود ۳ هزار نفر و تعداد فوتی‌ها به ۱۶ نفر افزایش یافت.   تاکنون ۹۰۷ نفر در ژاپن به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۰ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند

این ویروس با عبور از مرز‌های استرالیا، بلاروس، نیوزیلند، ولز، لیتوانی، آذربایجان و هلند، محدوده شیوع خود را به ۵۷ کشور افزایش داد و با ورود به نیجریه، قاره آفریقا را نیز به طور جدی تهدید می‌کند.

تایید نمونه‌های ابتلا به کووید-۱۹ در قاره اروپا، حالا سرعت بیشتری گرفته، به طوری که تعداد بیماران در آلمان و فرانسه با جهش مواجه شده و تعداد کشور‌های درگیر شیوع ویروس کرونا در این قاره به ۲۲ کشور رسیده است.   در فرانسه، نگرانی از شیوع ویروس کرونا، موجب نایاب شدن ماسک و ژل ضد عفونی در بخش‌هایی از این کشور شده است.   هم اکنون ۵۷ فرد آلوده به ویروس کرونا در این کشور بستری و قرنطینه هستند.

دولت آلمان با اعلام افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۰ نفر، ستاد مقابله با بحران تشکیل داد.   لیگ سراسری فوتبال آلمان اعلام کرد: در این هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا، هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود.   آلمان همچنین بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان در برلین را به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پس از ۵۴ سال لغو کرد.

دولت سوئیس روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای هر گونه تجمع بیش از هزار نفر را در این کشور ممنوع کرد.   همچنین نمایشگاه خودرو ژنو نیز لغو و مسابقات هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال این کشور نیز تعلیق شد.

در آمریکا، مقامات ایالت کالیفرنیا دومین بیمار کرونا ویروس با منشاء نامشخص در آمریکا را در این ایالت تائید کردند.   آخرین خبر‌ها از ابتلای ده‌ها نفر به این ویروس حکایت دارد.   در دسترس نبودن کیت‌های تشیخص کرونا در این ایالت امکان تشخیص به موقع بیماری را برای افراد آلوده به تاخیر انداخته.

قیمت ماسک نیز در روز‌های گذشته در آمریکا با جهش چندین برابری مواجه شده.   در سایت آمازون، که برای خرید و فروش اینترنتی کالاست، پس از گسترش کرونا در امریکا و اروپا، قیمت ماسک از ۹ دلار به ۸۴ دلار رسید

آمریکا نشست کشور‌های جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) را به علت خطر شیوع ویروس کرونا لغو کرد. قرار بود این نشست ۲۴ اسفند در لاس‌وگاس برگزار شود.

فایننشال پست گزارش داده نگرانی از شیوع کرونا، ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی مایکروسافت، اپل و اچ‌پی را بیش از ۴ درصد کاهش داد.   همچنین شاخص بورس شانگ‌های چین بیش از ۳ درصد و بورس شنژن بیش از ۴ درصد کاهش یافته است.   کارشناسان اقتصادی از احتمال زیان ۶ تریلیون دلاری ویروس کرونا به بازار‌های جهانی خبر داده اند.

با عبور شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۳ هزار نفر، سازمان جهانی بهداشت سطح تهدید جهانی این ویروس را به «بسیار بالا» افزایش داد.   براساس اعلام این سازمان ده‌ها طرح کشف و تولید واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در سطح جهان در حال اجراست که این طرح‌ها و نیز تحقیقات برای شناسایی روش‌های درمانی در حال پیشرفت است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: ذخایر عظیمی از کالا‌های اساسی به ویژه گوشت و مرغ داریم که برای تامین تقاضا، وارد بازار خواهد شد.
مدرس خیابانی افزود: با ذخایر عظیمی که از کالا‌های اساسی ایجاد کردیم در طول سال منتظر بودیم تا تقاضایی ایجاد شود و این کالا‌ها را روانه بازار کنیم که اکنون این فرصت ایجاد شده است.   وی افزود: برای تامین کالا‌های اساسی، تدارک وسیع در کشور دیده شده و زیرساخت‌های خوبی شکل گرفته است و فقط در بندر چابهار ۲۵۰ هزار تن ظرفیت سازی شده است.   مدرس خیابانی گفت: در سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم غرفه‌های ویژه‌ای برای عرضه گوشت و مرغ ایجاد شده که این کالا‌ها را و به صورت مستقیم به مردم عرضه می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه افزایش تا ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.   طبق مفاد این بخشنامه؛ نحوه اعمال این افزایش براساس دستورالعملی خواهد بود که با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام و از اول اسفند محاسبه می‌شود.   در این بخشنامه ابلاغی آمده است: به منظور رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی، این بخشنامه اجرا می‌شود.

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: بررسی پرونده‌های تشکیل شده در ۱۵ روز اخیر نشان داده، با اجرای سرویس رمز دوم پویا در کشور، میزان جرایم حوزه کلاهبرداری تا ۵۵ درصد کاهش یافته است.   سردار "مجید" همچنین اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد از پرونده‌های سایبری کشور مربوط به جرایم اقتصادی و مالی بوده، که جرم برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب با شگرد کلاهبرداری با بیش از ۶۵ درصد بیشترین میزان جرایم را به خود اختصاص داده است.   هموطنان می‌توانند برای گرفتن مشاوره و راهنمایی درباره موضوعات سایبری یا اعلام موارد مجرمانه، به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

نشست شورای امنیت درباره سوریه به جدال لفظی نمایندگان سوریه، ترکیه، روسیه و آمریکا تبدیل شد.   این نشست یک روز پس از کشته شدن نظامیان ترکیه در سوریه برگزار شد. توافقنامه سوچی بین ترکیه و روسیه موضوع محوری این نشست بود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: ادلب بخشی از خاک سوریه است و به ترکیه یا ناتو تعلق ندارد، ما در سرزمین خود - نه سرزمین کشور دیگر - با تروریسم می‌جنگیم.   بشار جعفری افزود: هدف از این نشست ضربه زدن به روند آستانه و مخدوش کردن مفهوم حقوق بین الملل است.   بشار جعفری حضور نیرو‌های ترکیه را در خاک سوریه بیانگر اشغال خاک کشورش و اقدامی مغایر با قوانین بین المللی دانست.

نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل هم گفت: آنکارا خواهان جنگ نیست، اما اگر امنیت کشورش تهدید شود لحظه‌ای درنگ نمی‌کند.   سینرلی اوغلو گفت: "ما یک بار دیگر به طرف روسی گفته ایم که مراکز دیده‌بانی خود را در ادلب ترک نخواهیم کرد و به تقویت نظامی ادامه خواهیم داد.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز ضمن ابراز تاسف از کشته شدن نیرو‌های ترکیه در ادلب گفت: «توافق سوچی بر پایبندی به حاکمیت سوریه و وحدت اراضی آن تاکید دارد.   واسیلی نبنزیا افزود: مطمئن هستیم پایبندی به توافقات درخصوص کاهش تنش باعث جلوگیری از تکرار فاجعه در آینده می‌شود.
در این حال نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: روند آستانه پایان یافت و ازسرگرفته نخواهد شد.   کِلی کِرافت گفت: آمریکا از تعهداتش در قبال ترکیه کوتاه نخواهد آمد.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در حالیکه از برقراری آتش بس در ادلب سخن گفت، اما اذعان کرد: نیرو‌های ترکیه
در داخل خاک سوریه و در محل استقرار مخالفان مسلح دولت دمشق، مستقر بوده اند.

نمایندگان استونی، آلمان، فرانسه، بلژیک و لهستان، حمله به نیرو‌های ترکیه در داخل خاک سوریه را محکوم کردند و برقراری آتش بس در استان ادلب را خواستار شدند.

پنج شنبه کاروان نظامیان ترکیه در جبل الزاویه در حومه ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفت که ۳۷ تن کشته و چهل نفر هم زخمی شدند.   ترکیه روسیه را به این حمله متهم کرده است.   اما وزارت دفاع روسیه با رد این اتهام تاکید کرد: ترکیه، درباره حضور نظامیانش در منطقه ادلب سوریه، به ما اطلاع نداده بود، نیرو‌های ترکیه، نباید در بین تروریست‌ها در ادلب حضور می‌یافتند

در این حال با افزایش تنش بین ترکیه و روسیه ارزش لیر کاهش یافت و شاخص سهام بورس این کشور هم جمعه در مقایسه با پنج شنبه ۱۴ درصد ریزش داشت.   کارشناسان اقتصادی معتقدند تبعات مالی حضور نظامی ترکیه در سوریه بر اوضاع اقتصادی این کشور در روز‌های آینده محسوس‌تر خواهد شد.

رئیس انجمن تولید‌کنندگان محصولات شوینده، ظرفیت تولید را در کشور سه برابر مصرف داخل، عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه جدید، صادرات صابون، آب ژاول، ژل ضد عفونی‌کننده و محصولاتی از این دست ممنوع شده و ما از تولید‌کنندگان خواسته‌ایم، این مصوبه را رعایت کنند.
کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید ماسک هم، ظرفیت تولید خود را افزایش داده اند، تا در بازار، کمبودی احساس نشود.


*تداوم امداد رسانی به مناطق زلزله زده قطور.
با وجود اینکه ۶ روز از زلزله ۵.۷ ریشتری منطه قطور در شهرستان خوی می‌گذرد، اما خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف همچنان ادامه دارد.
فرمانده سپاه خوی ۲- ارزنلو - معاون امور بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی ۳ - کارشناس اداره آب و فاضلاب خوی ۴ - گل محمدی - رئیس شورای مدیریت بحران صنعت آب و برق آذربایجان غربی.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
بیمارستان سیارآستان قدس رضوی مستقردرشهرستان مهرستان تاکنون به بیش از دوهزار نفرخدمات درمانی رایگان ارایه کرده است.
*ویروس ناخوانده‌ی این روز‌ها، علاوه بر زندگی واقعی، در حضور مجازی مردم هم سایه افکنده.   در فضای مجازی هم کاربران، بر لزوم حفظ آرامش در کنار رعایت نکات بهداشتی تاکید دارند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دانشمندان از بزرگ‌ترین انفجار در کهکشان پس از انفجار بزرگ بیگ بنگ خبر دادند.
این انفجار مربوط به سیاهچاله‌ای در خوشه‌ای از کهکشان‌ها است که در فاصله ۳۹۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارند. ستاره شناسان می‌گویند این انفجار چنان بزرگ بود که دهانه‌ای در میان گاز‌های داغ ایجاد کرد.   وسعت این دهانه به اندازه‌ای است که ۱۵ کهکشان راه شیری را می‌توان در آن قرار داد.   محققان با استفاده از رصدخانه اشعه ایکس چاندار (رصد خانه و تلسکوپ زمینی سازمان فضایی اروپا) موفق به کشف این انفجار شدند.

با گذشت یک ماه از سیل و طوفان در انگلیس، انتقاد‌ها از نحوه امداد رسانی دولت به ساکنان مناطق سیل زده بشدت افزایش یافته است

با تعویق جلسه رای اعتماد مجلس عراق به دولت انتقالی، این نشست فردا برگزار می‌شود.
رئیس مجلس عراق با درخواست نخست وزیر مکلف مبنی بر تعویق نشست ویژه رای اعتماد به کابینه موافقت کرد.   «محمد توفیق علاوی» در نامه‌ای به «محمد الحلبوسی» تعویق زمان رای اعتماد را برای رایزنی و گفت‌وگوی بیشتر با مخالفان خواستار شد.   قرار بود نشست مجلس عراق امروز برگزار شود.   جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی عراق پنجشنبه گذشته به علت حد نصاب نرسیدن مجلس و ادامه اختلاف‌های سیاسی به امروز موکول شد.   طبق قانون مهلت یک ماهه معرفی کابینه علاوی به مجلس دوشنبه آینده به پایان می‌رسد و اگر در این مدت دولت نتواند از مجلس رای اعتماد کسب کند، رییس جمهور ۱۵ روز مهلت دارد فرد دیگری را مامور تشکیل دولت کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا نیرو های ترکیه سازمان ملل رای اعتماد خاک سوریه هزار نفر کالا ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت