Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت که در صورت عدم پایبندی طالبان به تعهداتش، توافقنامه با آمریکا لغو خواهد شد. ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت که امیدوار است توافق بین آمریکا و طالبان به برقراری آتش‌بس در افغانستان منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد پیش از برگزاری مراسم صدور بیانیه مشترک دبیرکل سازمان ناتو، وزیر دفاع آمریکا و رئیس جمهور افغانستان به طالبان هشدار داد که اگر این گروه تعهداتش در توافق با آمریکا را نقض کند این توافق نیز لغو خواهد شد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان به «طلوع نیوز» گفت: اگر طالبان تعهداتش را نقض کند عملیات بطور مشترک توسط نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی ادامه خواهد یافت.

وی درباره کاهش نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان پس از امضای توافق نیز گفت: کاهش نیروهای خارجی تأثیری بر وضعیت افغانستان نخواهد داشت، نیروهای امنیتی افغانستان این توانایی را دارند که از سرزمین خود دفاع کنند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان: توافق آمریکا-طالبان در افغانستان صلح نمی‌آوردافغانستان| نگرانی «اشرف غنی» از عدم پایان جنگ پس از امضای توافق آمریکا-طالبانحضور پامپئو در مراسم امضای توافق آمریکا و طالبان/ امیدواری ترامپ به خارج کردن نظامیان از افغانستان

خالد ادامه داد که توافق صلح آمریکا و طالبان مبتنی بر شرایط است و صدور بیانیه مشترک امروز در کابل نیز تاکید آمریکا و ناتو بر تعهدات آن‌ها در قبال افغانستان است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" اخبار "آمریکا" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان سرپرست وزارت دفاع افغانستان توافق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست افغانستان از بهره برداری یک پروژه عام‌المنفعه به هزینه بیش از یک میلیون دلار در ولسوالی بالاکوت ولایت ننگرهار از سوی ملا عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت خبر داده است.

وزارت انرژی و آب با نشر خبرنامه ای گفت این پروژه شامل ساخت سربند، کانال و حوض ذخیره آب می‌باشد که با هزینه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار توسط موسسه "پی‌ام‌اس" کشور ژاپن تطبیق شده است.

گفته شده با تطبیق این پروژه نزدیک به سه هزار جریب زمین زراعتی تحت آب‌یاری قرار خواهند گرفت.

پیش از این نیز سفیر ژاپن در کابل اعلام کرد که پروژه‌های ناتمام ناکامورا را در افغانستان تکمیل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان