Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@13:37:57 GMT

کشف ۱۷ سیاره شبیه به زمین با احتمال حیات

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۶۹۱۰

کشف ۱۷ سیاره شبیه به زمین با احتمال حیات

خبرگزاری میزان- یک دانشجوی ستاره شناسی ۱۷ سیاره جدید کشف کرده که یکی از آن‌ها مشابه زمین است و ممکن است دارای حیات باشد. تاریخ انتشار: 15:21 - 10 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۳۷۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از دیلی‌میل، یک دانشجوی ستاره شناسی ۱۷ سیاره جدید کشف کرده که یکی از آن‌ها مشابه زمین است و ممکن است دارای حیات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیجان انگیز‌ترین کشف از درون ۱۷ سیاره، یک سیاره به نام KIC-۷۳۴۰۲۸۸ b است که اندازه آن یک و نیم برابر زمین است.

این سیاره جدید یک دنیای بالقوه قابل سکونت است و یک هزار سال نوری از زمین فاصله دارد؛ میشل کونیموتو، دانشجوی دانشگاه بریتیش کلمبیا از طریق اطلاعات تلسکوپ فضایی کپلر ناسا توانسته این ۱۷ سیاره را کشف کند.

سیاره سنگی شبیه کره زمین که توسط کونیموتو پیدا شده، هر یک سالش ۱۴۲ و نیم روز است و ۴۱ میلیون مایل از ستاره خود دور است.

از ۱۶ سیاره جدید دیگر که به تازگی کشف شده، یکی از آن‌ها که در بخش کوچکتری قرار می‌گیرد دو سوم زمین است؛ یکی از کوچکترین سیاراتی که تاکنون با کپلر یافت شده است.

بیشتر بخوانید: نمایی از چهره اسرارآمیز مشتری!

براساس داده‌های موجود، تقریبا مابقی سیارات کشف شده حدود هشت برابر اندازه زمین است.

منبع:فارس
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زمین سیاره سیاره جدید ۱۷ سیاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان اصفهان بود. سرخ‌ها امیدوار بودند با پیروزی در این بازی با توجه به تساوی استقلال در تبریز به صدر جدول برسند.

امید عالیشاه، کاپیتان باتجربه پرسپولیس که در بازی با صنعت نفت مصدوم شده بود، در این مسابقه شرایط بازی پیدا کرد، اما این بار با دریافت کارت قرمز تا انتهای بازی در زمین نماند.

در دقیقه ۸۲ در شرایطی که عالیشاه مشغول بحث با دو بازیکن سپاهان بود، برایان دابو، هافبک سپاهان خود را به او رساند و با امید وارد درگیری فیزیکی شد. این اتفاق واکنش عالیشاه را به همراه داشت و با هل دادن دابو، او نقش بر زمین شد تا داور با کارت قرمز به سمت عالیشاه برود.

از ظرفی دیگر میلاد زکی‌پور و امید نورافکن نیز به این درگیری ملحق شدند تا درگیری سرخابی‌ها در دقایق پایانی ال‌کلاسیکو ایران تکمیل شود.

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)
  • صلاح خودخواه‌ترین بازیکنی است که دیده‌ام!
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • نبوغ ستاره‌ اسپانیایی در خدمت مرد یونانی!
  • ستاره پی‌اس‌جی با گل دورتموند مصدوم شد! (عکس)
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس