Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:42:05 GMT

کرونا مانع زیباسازی شهر نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۶۹۸۲

کرونا مانع زیباسازی شهر نمی‌شود

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر که کرونا مانع زیباسازی اصفهان در ایام نوروز نمی‌شود، دربارۀ مرمت ساعت آفتابی میدان جلفا، مجسمۀ چهارراه عسکریه و تندیس «تقدیس» پرویز تناولی نیز توضیحاتی را بیان کرد.

حسن مؤذنی به ایسنا گفت: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان علاوه بر طرح‌های موقتی که قرار بود ویژه عید نوروز در شهر اجرا کند، طرح‌هایی مثل نصب المان‌های صنایع‌دستی را نیز در دستور کار داشت؛ المان‌هایی که ماندگار است و پس از عید جمع‌آوری نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون دستوری مبنی بر توقف فعالیت‌های زیباسازی شهر ویژۀ نوروز ۱۳۹۹ به ما داده نشده و فضاسازی شهر توسط سازمان زیباسازی و بعضاً بخش خصوصی کماکان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: البته جلسات و فعالیت‌هایی که وجه عمومی داشته برای احتیاط و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو و محدود شده؛ برای مثال سمپوزیوم مجسمه‌سازی اصفهان که برای بازدید عموم مردم از سوم تا ۱۳ اسفندماه برنامه‌ریزی کرده بود، دیگر بازدید عموم نخواهد داشت و هنرمندان به‌صورت انفرادی مشغول ساخت مجسمه‌هایی هستند که منتخبی از آن را ایام نوروز در سطح شهر شاهد خواهیم بود.  

مؤذنی، علت برداشتن ساعت آفتابی میدان جلفا را نیز مرمت اعلام کرد و گفت: این ساعت آفتابی به تنظیمات نیاز داشت و بخش‌هایی از فلز آن هم اکسیدشده بود، به همین دلیل آن را از مکان فعلی خود منتقل کرده‌ایم و پس از مرمت دوباره نصب خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص کم شدن یکی از سه مجسمۀ چهارراه عسکریه توضیح داد: یکی از این مجسمه‌ها در اغتشاشات آبان ماه تخریب‌شده بود و لازم است که دوباره مرمت و بازسازی شود.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، مرمت اثر «تقدیس» که بخش میانی آن اخیراً  برای بار دوم به سرقت رفته و پس از گذشت چند ساعت پیداشده بود را نیز منوط به معرفی نماینده‌ای توسط پرویز تناولی، خالق این اثر دانست و گفت: با آقای تناولی در تماسیم تا نماینده‌ای از سوی ایشان معرفی شود و به‌محض معرفی، آمادگی آن را داریم که با نظارت این نماینده، کار مرمت را آغاز کنیم.

مؤذنی در پاسخ به این سؤال که برای جابجایی این اثر از مقابل ساختمان شهرداری اصفهان تصمیمی گرفته‌شده یا خیر اظهار کرد: فعلاً اصل بر مرمت است و تصمیمی در خصوص جابجایی «تقدیس» اتخاذ نشده.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی کروناویروس سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست نتوانستند مانع از پوشش اخبار نوار غزه به جهانیان شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در روز جهانی آزادی مطبوعات به نقش رسانه‌ها در پوشش اخبار نوار غزه پرداخت و گفت: نقش رسانه‌ها را در عملیات «طوفان الاقصی» ارج می‌نهیم و تأکید می‌کنیم که جنایات اشغالگران علیه روزنامه‌نگاران، واقعیت تروریستی و تجاوزگرانه اشغالگران را پنهان نخواهد کرد.

جنبش حماس افزود که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون 146 نفر از اصحاب رسانه و روزنامه‌نگاران به شهادت رسیده‌اند.

جنبش مقاومت فلسطین اظهار داشت که اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار فلسطین به جوامع عربی، اسلامی و بین‌الملل شوند و شکست خوردند.

مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از همه نهادهای حقوق بشری خواست تخلفات و جنایات اشغالگران صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی را جرم‌انگاری کنند و به رژیم اشغالگر فشار بیاورند تا جلوی این جنایت‌ها را بگیرد و از تمام ابزارهای قانونی برای محاکمه اشغالگران در دادگاه‌های بین‌المللی تلاش کنند.

210 روز از جنگ در غزه می‌گذرد، جنگی که به گفته سازمان ملل به قدری ویرانه از خود به جا گذاشته است که بازسازی غزه ممکن است 80 سال زمان ببرد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون 34596 نفر در غزه به شهادت رسیده و 77816 نفر نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر سازمان امدادرسانی غزه نیز خبر داده است که بالغ بر پیکر 10 هزار فلسطینی زیر آوار ساختمان‌ها مانده و در سایه وجود مواد منفجره در زیر آوارها و همچنین نبود امکانات لازم، تفحص پیکر همه شهدا 3 سال طول خواهد کشید.

در این بین سازمان یونسکو نیز جایزه سالانه آزادی مطبوعات را به خبرنگاران غزه اختصاص داد و نقش آن‌ها را ستود.

روز 210 طوفان‌الاقصی|جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزهجایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • «شیعه مدیون قال صادق هاست»
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • حماس: اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه شوند
  • اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوند