Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@18:54:13 GMT

چراغ مطالعه میزبان نسیم خلیلی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۶۹۸۸

چراغ مطالعه میزبان نسیم خلیلی می‌شود

«چراغ مطالعه» شنبه ۱۰ اسفند میزبان نسیم خلیلی، نویسنده کتاب «رواداری فرهنگی در عصر مغولان» می‌شود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نسیم خلیلی، نویسنده کتاب «رواداری فرهنگی در عصر مغولان» شنبه دهم اسفندماه میهمان برنامه «چراغ مطالعه» می‌شود.

تاریخ، موجود سرکشی است و به ما تضمین نداده که مطابق انتظارها، پنداشت‌ها، باور‌ها و قضاوت‌های ما پیش رفته باشد؛ به وقت مواجه با تاریخ باید برای هر اتفاق عجیب و دور از پیش‌بینی آماده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلاً در نظر بگیرید در فرهنگ و زبان فارسی مغول به‌عنوان یک معادلی برای ویرانگر، بی‌مدارا و وحشی به کار می‌رود، اما واقعاً این‌طور بوده است؟! گزارش‌های تاریخی مختلفی از دوران ورود مغولان به ایران و بعد از آن از دوران استیلای مغول موجود است که این فرضیه‌های نسبتاً ساده را زیاد هم تأیید نمی‌کند.

کتاب «رواداری فرهنگی در عصر مغولان» نوشته نسیم خلیلی کوشیده است مجموعه آسان‌فهم و آسان‌خوان از این گزارش‌ها را برای مخاطب عام فراهم کند که نشان می‌دهد مغولان احتمالاً بنا بر دلایلی در زمان استیلای خودشان بر ایران از تنوع فرهنگی و آزادی در امور فرهنگی حمایت می‌کردند.

«چراغ مطالعه» برنامه‌ای تخصصی در حوزه کتاب است و با نویسندگان حوزه علوم انسانی در مورد کتابهایشان به گفتگو می‌نشیند. این برنامه شنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهارسیما پخش می‌شود و تکرار آن یکشنبه‌ها ساعت ۱۰ و دوشنبه‌ها ساعت ۱۳ روی آنتن می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه چهارم سیما برنامه چراغ مطالعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چراغ مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در مراسمی با حضور فرماندار پیرانشهر و مسؤلان استانی، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر در محل فرمانداری برگزار شد.

در این مراسم  کاوه خلیلی  به عنوان سرپرست جدید اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر معرفی و از زحمات  سیامند اهتمام رئیس سابق اداره؛ تقدیر و تجلیل شد.

خلیلی  قبلآ در پست های مختلف کارشناسی در اداره تعاون روستایی پیرانشهر مشغول به فعالیت بود.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • «محمدرضا باباحسینی »به عنوان شهردار نسیم‌شهر منصوب شد
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی