Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@00:59:02 GMT

اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ شنبه، ۱۰ اسفند ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۶۶۳

راه یابی نماینده المپیکی ایران به دیدار پایانی مسابقات کاراته وان اتریش مهمترین عنوان این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در نخستین روز از سومین مرحله لیگ جهانی ۲۰۲۰ که در سالزبورگِ اتریش برگزار میشود، بهمن عسگری- ملی پوش المپیکی کشورمان با پیروزی مقابل حریفانی از استرالیا، فنلاند، انگلیس و ترکیه راهی دیدار پایانی وزنِ منهای ۷۵ کیلوگرم شد و یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف هورنهء اوکراینی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  علی اصغر آسیابری - دیگر نماینده ایران در این وزن، راهی جدول بخت مجدد شد. سایر کاراته کا‌های کشورمان با شکست مقابل حریفان از دور مسابقات کنار رفتند.   امروز در ادامه این پیکار‌ها رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، ذبیح ا... پورشیب و سجادگنج زاده به روی تاتامی میروند.   در این رقابت‌ها کاراته کا‌های ۸۸ کشور حضور دارند.

شیوع ویروس کرونا منجر به لغو یا تغییر زمان و مکان برخی از رویداد‌های ورزشی در ایران و جهان شده است.
بر اساس اطلاعیه شماره ۴ ستاد مقابله با کرونا در ورزش، کلیه باشگاه‌های ورزشی کشور اعم از دولتی و خصوصی تا شانزدهم اسفند ماه برای ضد عفونی و گندزدایی تعطیل خواهند بود.   با تصمیم سازمان لیگ فوتبال، تمامی مسابقات لیگ برتر زنان و همه مسابقات رده‌های سنی پایه، لغو شد.   سازمان لیگ همچنین همه نشست‌های خبری پیش از مسابقات لیگ برتر را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.   قرقیزستان نیز از میزبانی کشتی گزینشی المپیک ۲۰۲۰ انصراف داد. همچنین روسیه، مسابقات کشتی آزاد جام رومن دیمیتریف را بدلیل شیوع کرونا لغو کرد.   آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ- وادا هم از لغو سمپوزیوم سالانه خود به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.   میزبان جام جهانی شمشیربازی سابر نیز برای چهارمین بار تغییر کرد و به لوگزامبورگ واگذار شد.   فدراسیون جهانی پیش از این ایتالیا، کرواسی و آلمان را بعنوان میزبان این رقابت‌ها معرفی کرده بود.   جیانی اینفانتینو - رئیس فیفا هم اعلام کرد؛ با توجه به نگرانی‌ها از سرعت شیوع این ویروس مرگبار، ممکن است بازی‌های ملی به تعویق بیفتد.

*در حالی که بیشتر مسابقات ورزشی کشورمان به دلیل شیوع کرونا تعطیل است، اما لیگ برتر فوتبال بدون تماشاگر برگزار می‌شود که بیشتر اهالی فوتبال از این موضوع ناراحتند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال، امروز گیتی‌پسند اصفهان میزبان سن‌ایچ ساوه است و مس سونگون پذیرای ستارگان ورامین خواهد بود.   تیم‌های گیتی پسند و مس، بازی رفت را با پیروزی پشت سر گذاشتند.   علی اکبر رضایی چهره با سابقه سوارکاری ایران در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.   استاد رضایی در تمامی رشته‌های سوارکاری از جمله رشته‌های پرش با اسب، درساژ، کورس، چوگان و استقامت تبحر و تخصص داشت و عنوان‌های فراوانی را کسب کرده است.   پویا عباسی نویسنده باسابقه ورزشی که در حوزه تخصصی کشتی فعالیت می‌کرد به دلیل عفونت ناشی از جراحی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
عباس آقاکوچکی از هدایت تیم بسکتبال نوجوانان کناره‌گیری کرد. آقا کوچکی به تازگی سرمربی تیم بسکتبال ویلچر ایران برای پارالیمپیک شده است.
آخرین دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی فوتبال لیگ اروپا با تساوی ۲ - ۲ تیم‌های سالزبورگ و فرانکفورت به پایان رسید، اما فرانکفورت با توجه برد ۴ - ۱ بازی رفت، در مجموع با برتری ۶ - ۳ به دور بعد صعود کرد.
هفته بیست و ششم مسابقات بسکتبال باشگاه‌های اروپا - یورولیگ با پیروزی تیم‌های خیمکی روسیه، زالگریس کاناس لیتوانی و فنرباغچه ترکیه به پایان رسید.
با مثبت شدن تست دوپینگ یک شناگر چینی، تعداد سهمیه‌های این کشور در المپیک توکیو کاهش یافت.   در بسکتبال حرفه‌ای ان بی‌ای، تیم‌های اورلاندو، میلواکی، آتلانتا، شارلوت، نیو اورلینز، دیترویت، ساکرامنتو، میامی، یوتا و کلیپرز موفق به شکست حریفان خود شدند.


فوتبال باشگاهی در اروپا:

در نخستین دیدارِ هفتهء بیست و هشتم لیگ برتر انگلیس، نوریچ - قعرنشین مسابقات با تک گلِ ژو لِویس مقابل تیم رده سومی لسترسیتی به برتری رسید.
در ادامه این رقابت‌ها، امروز برایتون با کریستال پالاس، بورنموث با چلسی، نیوکاسل با برنلی، وستهام با ساوتهمپتون و واتفورد با لیورپول مصاف می‌دهند.

در آغاز بیست و ششمین هفته لیگای اسپانیا، سوسیداد با یک گل وایادولید را شکست داد و با ۴۳ امتیاز و یک بازی کمتر، به ردهء سوم جدول صعود کرد.
در همین چارچوب، امروز ایبار با لوانته، والنسیا با بتیس، لگانس با آلاوس و گرانادا با سلتاویگو رودررو می‌شوند.

رقابت‌های بوندس لیگای آلمان با یک دیدار وارد هفته بیست و چهارم شد و در نخستین بازی تیم‌های دوسلدورف و هرتابرلین به تساوی ۳ - ۳ رسیدند.
امروز هم هوفنهایم با بایرن مونیخ، دورتموند با فرایبورگ، آگزبورگ با مونشن گلادباخ، ماینتس با پادربورن و کلن با شالکه، برگزار کنندهء سایر دیدار‌های این هفته خواهند بود.

هفته بیست و ششمِ سری آ ایتالیا هم امروز با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود و طبق برنامه؛ لاتسیو با بولونیا، اودینزه با فیورنتینا و ناپولی با تورینو رقابت می‌کنند.

جوکوویچ و تیتی پاس به دیدار پایانی تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی راه یافتند.
در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها دیشب، نواک جوکوویچِ صربستانی - مرد شماره یک تنیس جهان - ۲ به ۱ از سد گال مونفیل فرانسوی گذشت و فینالیست شد.   استفانوس تیتی پاس- تنیسور ۲۱ ساله یونانی هم در ۲ ست دانیل اِوانس انگلیسی را شکست داد و حریف جوکو در فینال شد.
همچنین در نیمه نهایی تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکوء مکزیک، رافائل نادال - نفر دوم رده بندی جهانی دو به صفر گریگور دیمیتروف را مغلوب کرد و تیلور فریتز ۲ به ۱ از سد جان ایزنر گذشت.   به این ترتیب، نادال و فریتز، فردا صبح دیدار پایانی را برگزار خواهند کرد.   حاشیه های فوتبال   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جوکوویچ و تیتی پاس به دیدار پایانی تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی راه یافتند.
در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها دیشب، نواک جوکوویچِ صربستانی- مرد شماره یک تنیس جهان - ۲ به ۱ از سد گال مونفیل فرانسوی گذشت و فینالیست شد.   استفانوس تیتی پاس - تنیسور ۲۱ ساله یونانی هم در ۲ ست دانیل اِوانس انگلیسی را شکست داد و حریف جوکو در فینال شد.
همچنین در نیمه نهایی تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکوء مکزیک، رافائل نادال - نفر دوم رده بندی جهانی دو به صفر گریگور دیمیتروف را مغلوب کرد و تیلور فریتز ۲ به ۱ از سد جان ایزنر گذشت.   به این ترتیب، نادال و فریتز، فردا صبح دیدار پایانی را برگزار خواهند کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دیدار پایانی رقابت ها ۲ به ۱ از سد نیمه نهایی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر تصمیم هیأت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری(IWF)، ایروان پایتخت ارمنستان و کاراکاس ونزوئلا، به ترتیب در سال ۲۰۲۷ و ۲۰۲۷ میزبان رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری خواهند بود.

ایروان سال ۲۰۲۳ مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان‌امریکا بود. علاوه بر ۲ رویداد، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۶ نیز به شهر بئونوس آیرس آرژانتین اعطا شد.

محمد جلود، رئیس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره‌های مختلف دنیا استقبال کرد و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری آن دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ هنوز مشخص نشده است اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال ۲۰۲۷، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

کد خبر 6088490 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا