Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@14:28:20 GMT

هشدار دبیر ستاد حقوق بشر درباره خطرات توسعه رژیم تحریم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۸۲۹

هشدار دبیر ستاد حقوق بشر درباره خطرات توسعه رژیم تحریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در آخرین روز حضور علی باقری کنی معاون رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ژنو، شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان با وی دیدار کرد و طرفین بر اهمیت و ضرورت توسعه همکاری‌های حقوق بشری در ظرفیت‌های دوجانبه و بین المللی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، باقری کنی با تأکید بر ضرورت تولید مفاهیم حقوق بشری منطبق با ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی، اظهار داشت: همکاری‌های قضائی میان دو کشور باید توسعه یابد.

دبیر ستاد حقوق بشر از مهندسی موضوع اسلام هراسی از سوی برخی کشورهای غربی و همچنین استفاده ابزاری برخی کشورها از ظرفیت حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: ضروری است گفتگوهای همه جانبه با چارچوبی منظم و جامع میان دو کشور ادامه یابد تا با این اقدامات خصمانه مقابله شود.

باقری کنی در ادامه بر ضرورت تشکیل گروه‌های هم فکر و مقابله با اقدامات قهری یکجانبه در قالب همکاری‌های دو جانبه و ترتیبات بین المللی تأکید کرد و افزود: خطرات ناشی از توسعه رژیم‌های تحریم برای حقوق ملت‌ها و حقوق بشر نگران کننده است.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین خواستار توسعه روابط دو کشور ذیل ساز و کار جنبش عدم تعهد شد و بر اهمیت ظرفیت استفاده از این جنبش تأکید کرد.

دیدار وزیر حقوق بشر پاکستان با باقری کنی

وزیر حقوق بشر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از موضوع ویروس کرونا خواستار همکاری برای اقدامات و ترتیبات پیشگیرانه در روند گسترش این بیماری شد.

مزاری در ادامه به قوانین جدید پاکستان در حفظ کرامت شهروندان سالخورده در حوزه رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: تداوم همکاری در عالی‌ترین سطوح، خصوصاً استفاده از تجارب ایران در عرصه‌های حقوقی و قضائی برای پاکستان حائز اهمیت است.

در پایان این دیدار در خصوص موضوعات نشست آتی سازمان کشورهای اسلامی از جمله اعلامیه قاهره بحث و گفتگو شد.

کد خبر 4866141

منبع: مهر

کلیدواژه: علی باقری کنی ستاد حقوق بشر قوه قضائيه حقوق بشر ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران انتخابات 98 شهر تهران محسن حاجی میرزایی قوه قضاییه دستگیری سارق تعطیلی مدارس تعزیرات حکومتی آلودگی هوا نیروی انتظامی محسن هاشمی ستاد حقوق بشر باقری کنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی
  • ضرورت تجلیل از پیشگامان موج جدید ضد صهیونیستی
  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا