Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:22:14 GMT

جمهوری آذربایجان رزمایش بزرگ زمینی برگزارمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۰۲۰

جمهوری آذربایجان رزمایش بزرگ زمینی برگزارمی‌کند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش بزرگ زمینی در این کشور در روزهای آتی جهت افزایش سطح آمادگی نیروها و بکارگیری جدیدترین تاکتیک‌های رزمی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمهوری آذربایجان از روز دوشنبه  هفته جاری یک رزمایش بزرگ چهار روزه  را آغاز می‌کند.

به نوشته «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که این رزمایش بر اساس برنامه آموزشی سال 2020  از روز دوشنبه  برگزار می‌شود  و جمعه خاتمه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که وزرات دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است این رزمایش بزرگ با هدایت «ذاکر حسن اوف» وزیر دفاع این کشور و بر اساس آخرین دستاوردهای فناوری با هماهنگی با دیگر یگان‌های فرماندهی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان استفاده از تجهیزات جدید نظامی، افزایش میزان آمادگی نیروها و تمرین تاکتیک‌های جنگی را از جمله اهداف مهم در برگزاری این رزمایش اعلام کرد.

 ترند نیوز به مکان  برگزاری این رزمایش هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این کشور چندی قبل رزمایش بزرگ مشترک با نام «برادری ناگسستنی 2019»  با نیروهای مسلح ترکیه در منطقه جمهوری نخجوان برگزار کرد.  در این رزمایشحدود5  هزار نیروی نظامی، بیش از 200 تانک و خودروی زرهی، حدود 180 واحد توپخانه و راکت با کالیبرهای مختلف، سیستمهای پرتاب راکت و خمپاره چند منظوره، 21 هواپیمای نظامی و بالگرد، خودروی زرهی بدون راننده و نمونه‌های دیگری از تجهیزات نظامی مدرن در این رزمایش مشارکت دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان رزمایش وزارت دفاع دفاع جمهوری آذربایجان رزمایش بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد