Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،  آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تا اسفند سال‌جاری ۸۹۵ پروانه انفرادی صنایع دستی در این استان صادر و تمدید شده است.

 آبدار افزود: در این مدت ۴۲ کارگاه تولیدی نیز در استان از سوی معاونت صنایع دستی استان موفق به اخذ پروانه فعالیت شده و تعداد ۵۶۶ فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی صادر و به هنرمندان ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با احتساب پروانه‌های صادر شده در سال جاری، میزان صدور پروانه‌های انفرادی به ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر، کارگاه‌های تولید به ۴۲۰ و میزان صدور کارت‌های شناسایی به ۲ هزار فقره افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت مستمر و موثر واحد‌های تولیدی صنایع دستی و تاثیر بسزای آن‌ها در رونق اقتصادی استان، گفت: پروانه‌های صادر شده از سوی معاونت صنایع دستی در راستای فراهم سازی بستری مناسب برای ارتقای سطح تولید و رونق اقتصادی توسط هنرمندان انجام می‌شود.

آبدار افزود: در سال جاری ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی صنایع دستی استان از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

او گفت: معرفی و ایجاد فرصتی مناسب برای عرضه محصولات هنری و صنایع دستی هنرمندان استان از مهم‌ترین اقداماتی است که پس از آموزش در اولویت معاونت صنایع دستی قرار داشته و در این راستا نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی مختلفی با حضور هنرمندان استان و کشور در یک سال اخیر برگزار شد.

فعالیت بیش از ۱۱ هزار نفر هنرمند آذربایجان شرقی در رشته‌های مختلف و متنوع صنایع دستی مانند قالی بافی، کیف و کفش چرم، قلم زنی، سوزن کاری، منبت، نقره کاری، نساجی در قالب چاپ باتیک، سفال، سرامیک و کاشی کاری، صنایع چرم دست دوز، قالی و تابلو فرش، آئینه کاری، گلیم بافی، مجسمه سازی، ملیله دوزی، ممقان دوزی، منجوق دوزی، معرق کاری، میناکاری، نقاشی روی سفال و زیورآلات سنتی و سایر رشته‌ها که بیش از ۸۰ نوع را شامل می‌شود، این استان را در کنار اصفهان به یکی از ۲ قطب اصلی صنایع دستی ایران تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری هنرمندان صنایع دستی مشاغل خانگی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، «امید شکری» عکاس مستند اجتماعی و مدیر پاتوق عکس عمیق استان با اشاره به این که در این نمایشگاه 25 اثر از مجموعه آثار تولید شده ام طی 15 سال عکاسی را با رویکرد مستند اجتماعی و در راستای به نمایش گذاشتن هنر، صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و مستند اجتماعی استان به نمایش می‌گذارم، تصریح کرد: این نمایشگاه فردا؛ هفدهم ماه جاری برای علاقه مندان در مجتمع طلای سفید دایر خواهد شد.

این هنرمند تقدیر شده از سوی هیئت داوران هشتاد و چهارمین جشنواره بین المللی «آساهی شیمبون» ژاپن و جشنواره بین المللی عکس «کاف» یکی از راه‌های معرفی عکاس به جامعه را برپایی نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: تولیدات هنری یکی از بسترهای مهم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است که در کنار آگاهی بخشی، گرایش‌های بیشتری را در عموم مردم ایجاد می‌کند تا به سمت هنر سوق داده شوند.

مدیر پاتوق عکس عمیق استان ادامه داد: از سوی دیگر نمایشگاه‌های هنری به ویژه نمایشگاه عکس رقابتی ناخواسته را برای جامعه عکاسی ایجاد و زمینه را برای تکاپو میان هنرمندان و خارج کردن هنرمندان از رکود فراهم می کند.

شکری خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نگاهی به خراسان شمالی» فردا ساعت 19 به صورت رسمی در طبقه منفی یک مجتمع طلای سفید بجنورد دایر می‌شود و علاقه مندان تا بیست و سوم ماه جاری فرصت دارند تا هر روز از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229522 برچسب‌ها نمایشگاه عکس بجنورد

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی