Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در تماس تلفنی رجبطیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با قدردانی از ابراز همدردی و همکاری رئیس جمهور ترکیهدرمورد جان باختگان ویروس کرونا در ایران، گفت: برنامه‌ها و سیاست‌های مؤثر و مطمئنی را برای مدیریت و کنترل ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به این ویروس در ایران در نظر گرفته شده و اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک از این بحران عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به اینکه متأسفانه شیوع این بیماری در بسیاری از کشورهای جهان مشکلاتی را برای همه بوجود آورده است، گفت: کرونا تبدیل به یک مشکل جهانی شده و همه کشورها برای گذر از این بحران باید کنار هم باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همکاری وزارت خانه‌های بهداشت و درمان دو کشور برای همکاری در مقابله با این بیماری، افزود: ایران آمادگی دارد با اجرای سریع پروتکل بهداشتی مشترک میان دو کشور برای مقابله با این ویروس، زمینه را برای تداوم همکاری‌ها و تبادلات تجاری و رفت و آمد اتباع دو کشور فراهم کند.

روحانی همچنین با تاکید بر توسعه روابط دو جانبه با ترکیه در همه زمینه‌ها، ابراز امیداریکرد کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در موعد تعیین شده برگزار شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بالای حل مسئله ادلب، تاکید کرد: موضوع ادلب با توجه به اجتماع تروریست‌های خطرناک و حفاظت از جان انسان‌های بی گناه ساکن در این منطقه بسیار پیچیده است، که از یک طرف باید جان انسان‌ها محفوظ بماند و از طرف دیگر تروریست‌ها باید ریشه کن شوند.

روحانی با اشاره به اهمیت ویژه همکاری‌های سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای حل مشکل سوریه در راستای تقویت روند آستانه، گفت: همکاری‌های سه جانبه در سطوح مختلف اهمیت ویژه ای دارد و همانطور که قبلاً گفته شده، ایران برای میزبانی دور بعدی این اجلاس سه جانبه آمادگی دارد.

رئیس جمهور روند آستانه را برای امنیت منطقه یک دستاورد بزرگ قلمداد کرد و افزود: قطعاً افزایش تنش به سود هیچکس در منطقه نیست و ما باید از طریق گفت و گو مسائل را حل و فصل کنیم و نباید اجازه دهیم روند آستانه تضعیف شود.

روحانی با طرح پیشنهاد برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و سوریه، گفت: با توجه به توافق ما بر روی اصولی همچون حفظ تمامیت ارضی سوریه، ریشه کن کردن تروریست‌ها، حفظ جان انسان‌های بیگناه و حل و فصل سریع مسئله ادلب، می‌توان در این نشست اختلاف نظرها را برطرف کرد.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با اعلام همبستگی با ملت ایران و ابراز همدری با خانواده‌های درگذشتگان در اثر ویروس کرونا، گفت: ترکیه آماده هرگونه همکاری و کمک به ملت و دولت دوست و برادر ایران است و از ارائه هرگونه خدمات مورد نیاز دریغ نخواهد کرد.

رجب طیب اردوغان با استقبال از اجرای سریع پروتکل بهداشتی مشترک بین دو کشور در جهت تسهیل روابط تجاری و رفت و آمد اتباع دو کشور، گفت و گو و همکاری‌های وزارت بهداشت دو کشور در این زمینه را لازم دانست.

اردوغان با تأثیرگذار خواندن نقش ایران در تحولات سوریه، گفت و گو های سیاسی را تنها راه حل مشکل سوریه خواند و خواستار مساعدت و همکاری جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر تأثیر توافقات سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه، گفت: این گفتگو ها نتایج خوبی به همراه داشته و برای دستیابی به صلح پایدار می‌بایست تداوم یابد.

اردوغان با اشاره به تحولات اخیر ادامه داد: این وضعیت در ادلب نمی‌تواند ادامه داشته باشد و ما نگران دستاوردهای روند آستانه هستیم.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور ترکیه سه جانبه ایران روند آستانه همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از ستاد اطلاع‌رسانی اجلاس، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن خوشامدگویی به مهمانان، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفتگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

کشانی، اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

وی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفتگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

کشانی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفتگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نشست روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگرد‌ها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور