Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@12:58:18 GMT

فعالیت روز بازارها طی هفته جاری در اسدآباد ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۰۷۵۴

فعالیت روز بازارها طی هفته جاری در اسدآباد ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه عبدکوند عصر شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد با تاکید بر اینکه مردم به شایعات فضای مجازی در رابطه با بیماری کرونا توجه نکنند، افزود: خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان اسدآباد گزارش نشده و وزارت بهداشت و دانشکده‌های علوم پزشکی از جمله دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد بهترین مبادی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه یاد آور شد: گندزدایی و ضد عفونی وسایل نقلیه عمومی چون تاکسی‌ها توسط آتش نشانی و شهرداری برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به صورت روزانه انجام می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: فعالیت بازار روزها و هفته بازارهای شهرستان اسدآباد برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طی هفته جاری ممنوع است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز گفت: هیچ‌گونه مورد مثبتی از کرونا در اسدآباد مشاهده نشده است.

رضا مخصوصی افزود: رعایت بهداشت فردی و عمومی در جامعه اصل بر جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا است و استفاده از ماسک برای همه مردم توصیه نمی‌شود.

وی از کمبود ماسک در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه در بیمارستان خبر داد و گفت: اولویت ما تأمین ماسک برای نیروهایی است که به طور مستقیم با بیماران سروکار دارند و متأسفانه هم اکنون در این رابطه بحران داریم.

مخصوصی تاکید کرد: مردم بدانند استفاده از ماسک برای افراد سالم باعث جذب ویروس می‌شود بنابراین ماسک را فقط باید افراد مبتلا استفاده کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تاکید کرد: درون تاکسی‌ها و تمام وسایل ارتباطی عمومی باید گندزدایی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان جامعه حوزه بهداشت و درمان علوم پزشکی معاون سیاسی امنیتی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری