Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از سوء مصرف قرص‌های اعتیادآور «ایپوئید» در آمریکا ۲۸ درصد بیشتر از گزارش‌های اعلام شده است. تاریخ انتشار: 22:00 - 10 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۲۸۷ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ محققان آمریکایی در مطالعه‌ ای جدیدی که در روز پنجشنبه منتشر شد، دریافتند  مرگ و میر بر اثر سوء مصرف قرص‌ های اعتیادآور  «ایپوئید» به دلیل ثبت ناقص اطلاعات فوت، ممکن است ۲۸ درصد بیشتر از گزارش‌های اعلام شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آمریکا از آغاز قرن بیست و یکم بیش از ۴۰۰ هزار نفر به دلیل سوء مصرف قرص‌های ایپوئید جان خود را از دست دادند که یک چهارم از این آمار تنها طی ۶ سال گذشته رخ داده است.
اما این در حالی است که محققان دانشگاه «راچستر» دریافتند که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۰۰ هزار نفر در سراسر آمریکا به دلیل مصرف قرص‌های ایپوئید جان خود را از دست دادند.
این اختلاف آمار در چندین ایالت آمریکا مانند آلاباما، می‌ سی سی پی، پنسیلوانیا، لوئیزانیا و ایندیانا اعلام شده بود.
محققان در مطالعات خود دریافتند که آمار ثبت شده در جوامع فقیر کمترین تطابق را نشان داده است.
به طور متوسط، افرادی که مرگ آنان به دلیل سوء مصرف قرص‌های ایپوئید ثبت نشده است زنان سفید پوست در رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال بودند.
بر اساس این تحقیق، گزارش نادرست ممکن است به چندین عامل نسبت داده شود. منابع محدود در مناطق ممکن است گزارش‌ها و محدودیت تست مصرف دارو‌ها را به تاخیر بیاندازد و حتی مانع از انجام کالبد شکافی شود.
به منظور تشخیص علت فوت افراد، ایالت می‌توانند از پزشکان استفاده کنند، این در حالی است که در ایالات دیگر از متخصصان پزشک قانونی بهره می‌برند.
به گفته آکادمی ملی پزشکی آمریکا، کالبدشکافان نیازی به آموزش تخصصی در زمینه تشخیص علت فوت ندارند، در حالی که پزشکانی که برای معاینه افراد فوت شده منصوب می‌شوند در یک زمینه خاص پزشکی تخصص دارند.
گفته می‌شود این نخستین بار نیست که این تیم تحقیقاتی متوجه می‌شود که سوابق مرگ افراد در آمریکا به خوبی نگهداری نمی‌شوند.   بیشتر بخوانید:  افزایش نرخ خودکشی در آمریکا در پی تجویز قرص‌های اعتیادآور چالش‌های دائمی در ارتش آمریکا
در بازه زمانی یک ساله که محققان آمار‌های فوتی بر اثر سوء مصرف قرص‌های ایپوئید را مورد بررسی قرار دادند استدلال می‌کنند که کالبد شکافان در زمینه شناسایی علت فوت این گروه از افراد بسیار بی تجربه بودند.   استاد دانشگاه استنفورد با استناد به تحقیقات «یو اس تودی» در سال ۲۰۱۵، دریافت که برخی از کالبد شکافان حتی موارد فوتی به دلیل سوء مصرف قرص را جزء موارد فوت بر اثر اوردوز به شمار نمی‌آورند. در ایالت تنسی موارد فوتی ناشی از اوردوز را به عنوان مرگ به دلایل طبیعی ثبت می‌کردند.   در سال ۲۰۱۸ مصرف مواد مخدر صنعتی به طور عمده فنتانیل، منجر به مرگ بیش از ۳۱ هزار نفر از شهروندان آمریکایی شد که بر اثر مصرف بیش از حد روی داده بود.

مصرف بیش از حد مواد مخدر هروئین و یا تجویز داروی ایپوئید توسط پزشکان آمریکایی از عوامل اصلی افزایش این نوع از مرگ و میر به شمار می‌آید.

علاوه بر آن، محققان تشنج‌ های گزارش شده بر اثر مصرف داروی فنتالین و آنالوگ‌های فنتانیل در سراسر آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا از این طریق شاخص‌های عرضه دارو و ارتباط آن با مرگ و میر را تعیین کنند.

محققان در این مطالعه ۳ یافته اصلی را گزارش دادند. نخستین یافته نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از مواد مخدر صنعتی و برخی از شاخص‌های جانبی آن‌ها با گذشت زمان در آمریکا افزایش یافته‎اند، اما در برخی از ایالت‎ها متمرکز شده‎اند.

دومین یافته نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از اوردوز مصرف مواد مخدر هروئین یا کوکائین که شامل مواد مخدر صنعتی می‌شوند به طور چشمگیری رشد صعودی داشته است.

در سال ۲۰۱۷، تشنج ناشی از مصرف فنتانیل و مرگ و میر ناشی از اوردوز که مواد مخدر صنعتی را در بر می‌گیرد از نظر جغرافیایی در آمریکا متمرکز بوده که بخش‌هایی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
بنابر گزارش‎ها در ایالت اوهایو و نیوهمپشایر اوردوز ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی در بالاترین حد خود قرار دارد.

همچنین افرادی که از مواد مخدر کوکائین استفاده می‌کنند به دلیل افزایش تماس با مواد مخدر صنعتی به طور فزاینده‌ای در معرض اوردوز هستند.   به گزارش آسوشیتدپرس، در گزارشی که مرکز دولتی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا امروز منتشر کرد شهر‌های بزرگ آمریکا بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از آوردوز را به خود اختصاص دادند.

اپیدمی مرگ و میر ناشی از آوردوز در آمریکا به بحرانی مرگبار در تاریخ این کشور مبدل شده است. براساس آمار‌هایی که اخیرا ارائه شد، حدود ۶۸ هزار آمریکایی در سال گذشته جان خود را در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست دادند.

در ۱۰ سال گذشته نرخ مرگ و میر ناشی از آوردوز در مناطق روستایی بالتار از مناطق شهری بوده است، اما از سال ۲۰۱۵ این روند معکوس شد.

«نیویورک»، «شیکاگو» و «بالتیمور» بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از اوردوز را به خود اختصاص دادند.

هروئین، کوکائین و فنتانیل بالاترین نقش را در این موضوع دارند و سیستم توزیع غیرقانونی مواد مخدر بر این بحران دامن می‌زند.

زنان مناطق روستایی در قیاس با مردان روستایی همچنان بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از اوردوز را به خود اختصاص می‌دهند. غالب این زنان به دلیل مصرف بیش از حد دارو‌های ضد درد جان خود را از دست می‌دهند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا مواد مخدر مرگ و میر ناشی از اوردوز سوء مصرف قرص مواد مخدر صنعتی مصرف بیش از حد جان خود گزارش ها بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور به همراه هیأت عالی قضایی نیز در روز نخست از سفر به  استان هرمزگان به صورت سرزده از شعب مختلف دادگاه های تجدیدنظر و دادسرای شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره و گفت و گوی صمیمانه با برخی از قضات و کارکنان علاوه بر شنیدن درخواست های آنان، به بررسی تعدادی از پرونده های شعب از نظر نوع و نحوه رسیدگی و مواردی از این قبیل نیز پرداخت و اظهار کرد: همچنین از رسیدگی سریع‌ همراه با دقت به پرونده‌ ها نبایدغافل شد.

این مقام عالی رتبه قضایی در توصیه به کارکنان قضایی و اداری این مجموعه ها عنوان کرد: محور قرار دادن سند تحول قضایی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله در خدمت رسانی مطلوب تر به مردم امری ضروری است.
 

حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه سند تحول قضایی ریل گذاری اصولی برای تعامل و ارایه خدمت بهتر به مردم است، تصریح کرد: انتظار می رود تمامی فعالان حوزه قضایی از راهکارهای بنیادین و جامع این سند در برنامه ریزی های خود برای جلب رضایت مردمی بهره بگیرند.

 دادستان کل کشور همچنین در سفر به میناب افزود: قضات ما از تمام ظرفیت های قانونی برای اعطای نهادهای ارفاقی به زندانیان در راستای کاهش جمعیت زندان و رفتن به سمت کاهش آسیب های اجتماعی بهره می گیرند، با این وجود در مواجه با مجرمان مرتبط با جرایم خشن به ویژه  قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ که زندگی مردم را به آتش اعتیاد می سوزانند هیچ گونه ترحمی نداشته و نخواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند