Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان زاده وضعیت شیوع کرونا ویروس در منطقه آزاد اروند را پایدار خواند و گفت: خوشبختانه وضعیت این بیماری و موارد ابتلا به شکل طغیانی نیست؛ آموزش، اطلاع رسانی، حفاظت های بهداشتی از اقدامات پیشگیرانه این دانشکده برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «شکراله سلمان زاده» شامگاه (شنبه 10 اسفند) در حاشیه نشست مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا ویروس در آبادان و خرمشهر پایدار است اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت بیماری در منطقه و موارد ابتلا به شکل طغیانی نیست که در برخورد با بیماران دچار مشکل شویم، اکنون در مرحله پایدار به سر می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به برگزاری جلسات مستمر با سازمان منطقه آزاد اروند در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: امروز نیز طی نشستی نیازهایی که در حال حاضر سازمان می تواند در رفع آنها کمک کند را مطرح کردیم. کهخوشبختانه مهندس زمانی خصوصا در بحث حفاظت از پرسنلی که ارتباط مستقیم با بیماران دارند قول مساعد و دستوراتی داده اند تا تجهیزاتی را که مورد نیاز است خریداری و در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار بگیرد.

 

وی به توزیع مواد ضدعفونی کننده و الکل اشاره کرد و اذعان داشت: توزیع این مواد در داروخانه ها آغاز شده البته با حجم درخواست های مردم انتظار می رود از روزهای آینده روند توزیع و تقاضا متعادل شود.

 

سلمان زاده اضافه کرد: آموزش، اطلاع رسانی، حفاظت های بهداشتی از اقدامات پیشگیرانه دانشکده علوم پزشکی آبادان برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس است.

 

وی تصریح کرد: بیشتر افرادی که ممکن است به این ویروس مبتلا شوند افراد پرخطر شامل کسانی هستند که نقص ایمنی دارند، افراد سرطانی که شیمیایی می شوند، افرادی که پیوند عضو انجام داده اند یا بیماران اچ ای وی و همینطور بیماری های مزمن داخلی شامل دیابت، فشارخون، بیماری قلبی عروقی و آسم هستند که  اکیدا توصیه می شود در منزل بمانند و خارج نشوند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همکاری در پروژه تبلیغات شهری و آموزش به شهروندان را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست خواند و آمار مبتلایان به کرونا ویروس در منطقه را 68 مورد عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی از مراجعان با علائم سرماخوردگی به صورت سرپایی درمان و ترخیص می شوند اما موارد بستری در حال حاضر در سطح دانشکده 68 بیمار است که تحت مراقبت درمانی قرار گرفته اند که از این تعداد نتایج آزمایش اولیه سه نفر مثبت اعلام شده و مابقی یا منفی بوده و یا منتظر جواب هستند.

 

وی از انجام تست اولیه بیماران در مرکز استان خبر داد و عنوان کرد: این نیز یک امکان خوب است که در اختیار ما قرار گرفته و خوشبختانه آزمایش اولیه در اهواز انجام می گیرد که کمتر از 12 ساعت نیز آماده می شود.

 

سلمان زاده ابراز کرد: پس از انجام تست اولیه کرونا ویروس در مرحله بعد برای تأیید به انستیتو پاستور تهران فرستاده می شود که با توجه به زیاد بودن و بار نمونه ها در تهران، جواب دهی کمی زمان می برد.

 

وی اصل کار پرسنل درمانی در بیمارستان ها را اعمال تمام مراحل درمانی در مواجهه با افراد مشکوک به بیماری کرونا ویروس برشمرد و بیان کرد: دیر رسیدن جواب آزمایش چندان اهمیتی ندارد چراکه ما برخورد درمانی و داروهایی که برای موارد بستری و بدحال باید تجویز کنیم را حتما انجام می دهیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطر نشان کرد: در واقع بیماران بدحال را به این دید نگاه می کنیم که مبتلا هستند و درمان لازم و کامل را برای همه انجام می دهیم.

 

وی ضمن توصیه رعایت نکات بهداشتی به شهروندان از افرادی که علائم بیماری را دارند خواست تا در منزل مانده و خارج نشوند و گفت: افرادی که علائم بیماری را دارند فقط در مواردی که بیماری شدید و تنگی نفس پیدا می کنند به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ به شهروندان عزیز منطقه نیز توصیه می کنیم حتی المقدور در خانه بمانند و با دیدن علائم شدید سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کنند.

 

سلمان زاده همچنین به شهرداری ها توصیه کرد تا در صورت امکان ضدعفونی کردن چند باره شهر را انجام دهند و گفت: شهرداری ها برای جلوگیری از انتشار این میکروب و ویروس، در صورت امکان ضدعفونی چند باره شهر و اماکن عمومی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: اقدامات پزشکی کنترل شیوع کرونا ویروس تست کرونا ویروس کرونا ویروس رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان منطقه آزاد اروند دانشکده علوم پزشکی آبادان برای جلوگیری از انتشار منطقه آزاد اروند کرونا ویروس سلمان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل

استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل در استان تاکید کرد و گفت: بارندگی‌ها به ویژه در شمال استان زیاد است و هر آن امکان بارندگی سیل‌آسا وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: گرفتار سیل و باران در استان کرمان هستیم و همه باید اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنکور را در استان کرمان داریم، گفت: همه مدیران باید کمک کنند تا این آزمون به خوبی برگزار شد و ضرورت دارد با توجه به وضعیت جوی استان کرمان حضور دانش‌آموزان تسهیل شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرمانداران نیز باید از مراکز برگزاری آزمون بازدید داشته باشند، افزود: با توجه به وضعیت جوی حتماً رفت و آمدها را تسهیل کنند چرا که احتمال مسدود شدن برخی راه‌ها وجود دارد و نباید حقی از فردی ضایع شود.

وی با بیان اینکه جا دارد از زحمات همه مدیران درگیر در سیل گذشته تشکر کنم، ادامه داد: با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود به یاری خدا، خسارت جانی نداشتیم و با حجم بارندگی‌هایی که انجام شد خسارات مالی هم کمتر از سال‌های قبل بود، که قابل جبران است.

فداکار با اشاره به اینکه در شمال استان کرمان هم بارندگی‌ها زیاد است و همه فرمانداران باید توجه داشته باشند که اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و هر آن امکان بارندگی سیل‌آسا وجود دارد، گفت: در حال حاضر در شمال استان کرمان بارندگی زیاد است و همه دستگاه‌ها باید آمادگی داشته باشند و همه پای کار باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان