Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:19:42 GMT

ضربان قلب خیارکاران جنوب کرمان نرمال نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۳۰۷۵

ضربان قلب خیارکاران جنوب کرمان نرمال نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فصل پاییز و زمستان هرسال که از راه می‌رسد کشاورزان جنوب کرمان از ماه‌ها قبل کمر همت را بسته اند و با تلاش و کوشش زمین‌ های خود را آماده می‌کنند تا مثل همیشه بزرگترین تولید کننده صیفی جات در کشور باشند. اما امسال کشاورزان خیار کار جنوبی خستگی کار در تنشان مانده است و تنها دست‌های خالی و چشما‌های گریان نصیبشان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیمرادی کشاورز جنوبی با اعلام اینکه امسال دار وندارم را گذاشتم و در مردهک از روستا‌های شهرستان عنبرآباد گلخانه راه اندازی کردم گفت: اما متاسفانه بازار خیار سبز خیلی خراب است و حتی دستمزد کارگران را هم نمی‌توانیم، بپردازیم.

سالاری دیگر کشاورز جنوبی است در یکی از مناطق شهرستان عنبرآباد ۵ هکتار خیار تونلی کشت کرده است گفت:  هر کیلو را  بین دویست تا سیصد تومان بیشتر نمی‌خرند به جای رسیدم خیار سبز را از بوته نچینیم وهمانجا خراب شود به نفعمان هست روز‌های خیلی سختی داریم .

بامری کشاورز رودباری است که امسال ۳ هکتار خیار سبز کاشته است هم افزود: اینقدر شرایط بازار خراب است که الان چند روز است مریض شدم و توان رفتن به مزرعه خود را ندارم.

کشاورزان دچار خسارت شده اند

 سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اشاره به اینکه امسال در جنوب استان کرمان ۱۵ هزار هکتار خیار سبز تونلی و هزار ۷۰۰ هکتار خیار سبز گلخانه‌ای کاشته شده است گفت: در خیار سبز تونلی ۳۲ تن در هر هکتار و در گلخانه‌ای ۲۰۰ تن در هر هکتار عملکرد محصول است.

او افزود: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت وهزینه بالای حمل  و نقل کشاورزان ما دچار خسارت‌های زیادی می‌شوند.

برخوری با اعلام اینکه کشور عراق امسال خیار سبز ما را نخواست و این موضوع ضربه بدی به کشاورزی ما زد اظهار کرد: سرما ویخبندان در شمال وغرب کشور هم باعث شد مصرف و تقاضا کم شود.

او بیان کرد:شرایط اقلیمی جنوب استان امسال و نداشتن سرما زدگی باعث عملکرد بالای محصول شد ومتاسفانه عرضه بالا وتقاضای کم نوسان بازار خیار سبز را بهم ریخت وکشاورزان متضرر شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان با اشاره به اینکه برای رهایی از این موضوع دنبال بازار جدید برای صادرات خیار سبز هستیم گفت: یک محموله خیار سبز  به کشور عمان صادر کردیم و منتظر استقبال و نتیجه آن هستیم که اگر جواب داد بازار عمان را جایگزین عراق کنیم.

حالا کشاورزان چشم انتظار قدمی از مسئولین هستند تا از این کلافگی خارج شوند  و شاید حال آن‌ها هم قبل از سال نو خوب شد.


گزارشی از مرضیه کریمی افشار

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی جنوب استان هکتار خیار خیار سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند

 معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از انجام گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی لوازم کشاورزی شهرستان جیرفت و برخورد با واحد‌های صنفی متخلف خبر داد.

محمدعلی توکلی با اعلام این خبر افزود: کشت مشترک بازرسان و‌کارشناسان اداره کل صمت جنوب کرمان به همراه کارشناسان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با بازرسی از ۸ واحد صنفی لوازم کشاورزی بعمل آمد که متصدیان ۳ واحد صنفی متخلف به دلیل داشتن تخلفاتی نظیر گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و عدم ارائه فاکتور خرید، ضمن ثبت تخلفات آنان در سامانه تخلفات صنفی و تعزیراتی، متصدیان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند