Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:37:15 GMT

آلودگی زدایی حجمی در تهران انجام می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۳۲۷۴

آلودگی زدایی حجمی در تهران انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در نشست فرماندهی مدیریت کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه بیشترین تردد دستگاه‌های درون شهری در شهر تهران انجام می شود از مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر کاهش ساعات کاری ادارات در استان تهران خبر داد و افزود: با تلاش های این کمیته ساعت کار تا اطلاع ثانوی از ۸ صبح تا ۱۳ برای دستگاه های دولتی و غیر دولتی تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت موافقت ارگان ها و سازمان ها با مرخصی استعلاجی گروه های تعریف شده اعم از بیماران هموفیلی، ریوی، خاص، تالاسمی، افراد بدون علامت که دارای سابقه تماس نزدیک با بیمار کووید -۱۹ طی دو هفته اخیر بوده اند، بانوان شیرده، باردار و یا افرادی که کودک زیر سه سال دارند و جانبازان شیمیایی تاکید کرد.

جدیدترین تصمیمات ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران برای مراجع قضایی و زندانیان، بخش دیگری از سخنان فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با تلاش های این ستاد برای حفظسلامتی و حفاظت از زندانیان وپیشگیری از ابتلای زندانیان به کرونا، تفکیک زندانیان متناسب با جرایم مرتکبه و درصورت امکان مرخصی موقت به آنان اعطا می شود.

رسیدگی دادسراها و شورای حل اختلاف به پروندهای ضروری، حذف بازدیدهای بدنی، توسعه سیستم بانکداری دیجیتال، افزایش میزان تراکنش ها توسط دستگاه های خودپرداز با هدف کاهش مراجعات بخش دیگری از اقدامات انجام شده توسط ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا بود که زالی به آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل را با رکود روبرو کرده از اعطای وام های کم بهره به برخی مشاغل، تغییر زمانبندی تقویم رسیدگی به کارنامه مالیاتی از خرداد به پایان شهریور و در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی در بازه زمانی دوماه آخر سال خبر داد.

زالی، ابلاغ و اجرای مصوبات تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و استقرار کارشناسان بهداشتی در مکان های پرتردد نظیر پایانه های مسافربری و فرودگاه ها را یکی دیگر از دستاوردهای کمیته مبارزه با کرونا برای کاهش بار همه گیری ناشی از این ویروس ذکر کرد.

وی با بیان اینکه سامانه های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ پاسخگوی سوالات مربوط به بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بار پشتیبانی و تکنیکال فنی این بیماری با راه اندازی این دوسامانه تسهیل شده است.

فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در ادامه از همکاری و اعلام آمادگی کامل نیروهای انتظامی با ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به منظور آلودگی زدایی حجمی در شهر تهران خبر داد و گفت: مجموعه یگان ویژه برای آلودگی زدایی حجمی اقدامات موثری را در راستای کنترل کرونا انجام خواهند داد.

تشکیل اعضای کمیته علمی و شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا، ضرورت بهره مندی از خانه های سلامت به منظور آموزش همگانی و ظرفیت سازی بین بخشی برای کنترل کرونا بخش دیگری از سخنان رییس دانشگاه را به خود اختصاص داد.

فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه در روزهای آتی شاهد ایجاد توازن مدیریتی برای مقابله با کرونا در شهر تهران خواهیم بود گفت: امروز سه دانشگاه اصلی مستقر در تهران، با همگرایی و تعامل اولین تجربه عملیاتی و اجرایی در شرایط بحران را به نمایش می گذارند.

کد خبر 4866506

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور سعید نمکی ماسک طبی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سلامت مردان بیماری های واگیر سازمان غذا و دارو بیماری عفونی طرح غربالگری دیابت کنگره سوختگی مبارزه با کرونا بیماری کرونا شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو