Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اجرائی دولت افغانستان طی سخنانی ضمن بیان اینکه توافق آمریکا با طالبان مشروط است تاکید کرد که به خاطر اولویت بخشیدن به روند صلح، تیم انتخاباتی وی اقداماتش برای حل بحران انتخابات را متوقف کرده است.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان که روز گذشته در نشست مشترک افغانستان، آمریکا و ناتو در ارگ ریاست جمهور شرکت کرده بود تاکید کرد که حضور وی در این نشست به معنای تغییر موضع در انتخابات ریاست جمهوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله اظهار داشت: به عنوان رئیس اجرائی دولت افغانستان در این مراسم شرکت کردم اما رهبران سیاسی به دلیل انحصارگرایی و نتایج انتخابات شرکت نکردند.

وی افزود: افغانستان در فرصتی مهم، حساس و تاریخی قرار دارد و باید تمام مردم از آن استفاده کنند؛ نباید کسی از این فرصت ایجاد شده سوء استفاده کند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان همچنین از طالبان خواست که اعلام پیروزی نکنند.

عبدالله عبدالله اضافه کرد: طالبان در موافقنامه دوحه تعهد کرده است که روابط خود با سایر گروه ها را قطع کند و این موافقتنامه مشروط است.

وی بیان داشت: در چند روز آینده تمام تمرکز دولت افغانستان روی صلح است و اعلامیه مشترک ناتو، آمریکا و افغانستان به مردم اطمینان داد که حمایت‌ها از جمهوری افغانستان ادامه دارد.

عبدالله عبدالله گفت: وارد شدن به مذاکرات بین الافغانی همه را در یک آزمون بزرگ قرار می دهد؛ ما به خاطر اولویت بخشیدن به تلاش های صلح، اقدامات خود برای حل بحران انتخاباتی را متوقف کرده ایم.

وی همچنین به تیم مذاکره کننده با طالبان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تیمی که از سوی افغانستان می رود، باید فراگیر باشد، در غیر این صورت نمی تواند موفق شود.

قابل ذکر است که توافقنامه صلح آمریکا و طالبان روز گذشته پیش توسط «زلمی خلیلزاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «عبدالغنی برادر»، معاون گروه طالبان به صورت رسمی امضا شد.

توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در سه بخش تنظیم شده است. بخش نخست این توافقنامه به خروج نیروهای خارجی از افغانستان پرداخته است. بخش دوم، بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه آمریکا و متحدانش تاکید کرده و بخش سوم نیز گام‌های بعدی که قرار است پس از توافق برداشته شوند را بیان کرده‌ است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله افغانستان طالبان رئیس اجرائی دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

به‌رغم هزینه‌های سیاسی و مالی که ایالات متحده برای اوکراین اختصاص داده و تازه‌ترین آن هم بسته کمکی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده، برخی مقامات دولت «جو بایدن» نسبت به پیروزی اوکراین در برابر روسیه تردید دارند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در ماه‌های اخیر با وضعیت وخیمی در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد زیرا بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده بود البته این اوضاع برای اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه در نقطه مقابل دستاوردهایی را بعضا در میدان نبرد کسب می‌کند.

سه تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو ضمن اذعان به برتری تسلیحات و نیروهای روسیه، گفتند: «اولویت فوری متوقف کردن خسارات اوکراین و کمک به تغییر جریان میدان نبرد است. بعد از آن اولویت کمک به اوکراین جهت بازپس‌گیری قلمروهایش است. آیا آنها آنچه را که برای پیروزی نیاز دارند، خواهند داشت؟ بله اما این مورد تضمینی برای پیروزی آنها نخواهد داد. عملیات‌های نظامی بسیار پیچیده‌تر هستند.»

گزارش شده که در کنگره ایالات متحده هم این بحث میان قانونگذاران به دغدغه‌ اصلی آنها بدل شده است و دائما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا می‌تواند منجر به «شکست روسیه توسط اوکراین» شود و یا اینکه راه‌حلی موقتی برای جلوگیری از حمله خواهد بود.

یکی از این منابع ناشناس گفت: «بحث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه آخر این بازی و پیروزی اوکراین به چه شکل خواهد بود؟»

به طور کلی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد و به تصویب رسید، بسیاری از مقامات دولت این کشور نسبت به «پیروزی اوکراین» شک دارند و خودشان هم می‌دانند که این کمک‌ها احتمالا نمی‌تواند مانع پیشروی نیروهای روسیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم