Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: دستورالعمل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به چهار هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در سراسر استان اصفهان ابلاغ شد.

محمدرضا خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که چهار هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در استان اصفهان فعالیت دارند که یکهزار و ۷۰۰ واحد آن در شهر اصفهان فعال است اظهار کرد: دستورالعمل‌ها به نانوایان استان در زمینه رعایت موارد بهداشتی پیشگیری بیماری کرونا ابلاغ شده است

وی افزود: نانوایان نقش مهمی در کاهش و کنترل این بیماری دارند که رعایت این موازین می‌تواند خطرات انتشار ویروس از نانوایی را تا حد بسیاری کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبادل پول نقد در نانوایی‌ها ممنوع است

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان با بیان اینکه تبادل پول نقد در نانوایی‌ها ممنوع است، تصریح کرد: کسی که نان را از تنور در می‌آورد به هیچ وجه نباید از مشتری پول بگیرد و واحد نانوایی باید فروشنده داشته باشد، در غیر این صورت مشتری باید خودش کارت بکشد و هرگونه تماس دست شاطر و نان گیر با مشتری ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه نانوایان واحدهای نان بربری به هیچ وجه نباید با دست "رومال" نان را بزنند، اظهار کرد: بهتر است مشتریان برای خرید نان تا اطلاع ثانوی پول ندهند و از کارت بانکی استفاده کنند.

خواجه با بیان اینکه از امروز باید صاحبان پروانه فعالیت در نانوایی‌ها حضور داشته باشند، گفت: هر گونه تماس افراد نانوایی شامل خمیرگیر، چانه گیر، شاطر، نان گیر و کف زن با مشتری قطع شود و به هیچ وجه فروش نان و دریافت پول از طریق این افراد نباشد.

وی با تاکید بر اینکه شستشوی دست و ضدعفونی کردن سطوح، کف و وسایل کار در نانوایی‌ها باید به طور جدی انجام شود، افزود: به محض ورود کارکنان به نانوایی همه افراد باید دست خود را با صابون یا مایع دستشویی بشویند و با دستمال کاغذی ضخیم خشک کنند.

پوشیدن لباس کار شامل روپوش و شلوار سفید الزامی است

مدیرعامل انجمن تغذیه سالم و غلات کامل اصفهان با تاکید بر اینکه کارفرمایان نانوایی موظف هستند برای استفاده پرسنل خود مواد ضدعفونی کننده را تأمین کنند، اظهار کرد: همه پرسنل نانوایی‌ها به ویژه خمیر گیر و شاطر باید به محض دست زدن به سطوح و فضاهای نانوایی دست‌های خود را شستشو دهند.

وی با اشاره به اینکه نانوایان باید میزهای توری جلوی نانوایی‌ها را مرتباً با آب داغ و مواد ضدعفونی شستشو دهند، تصریح کرد: همه ظروف و تجهیزات شامل قدح خمیر، وان خمیر، ماشین خمیرگیر، کاسه کنجد و مخمر، هر شب پس از کار شستشو شود تا دچار آلودگی محیطی نشود.

خواجه در رابطه با لزوم توجه به رعایت بهداشت فردی پرسنل نانوایی، افزود: پوشیدن لباس کار شامل روپوش و شلوار سفید الزامی است و از استفاده لباس‌های بیرون در محیط کار جدا اجتناب کنند و از ورود افراد متفرقه به نانوایی هم جلوگیری کنند.

کد خبر 412828

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نانوایی آخرین اخبار ویروس کرونا مواد ضد عفونی نانوایان ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از آماده‌باش کامل اکیپ‌های این اداره کل با توجه به اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی و احتمال وقوع سیل خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر شهر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

مصطفی مرادیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی و بارش باران و احتمال وقوع سیل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری جهت همکاری و هماهنگی کامل با عوامل ستاد سیل شهرداری اصفهان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی افزود: تعداد ۵۰ خودرو گشتی و ۱۰۰ نفر از عوامل اکیپ گشت برای هماهنگی و همکاری با عوامل ستاد سیل خدمات شهری شهرداری اصفهان گسیل شده و همکاری کامل برای رفع آب‌گرفتگی داشتند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: قبل از آغاز بارندگی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌همراه عوامل ستاد سیل نسبت به سرکشی و بررسی نقاط حساس و رفع موانع احتمالی آب‌گرفتگی اقدام کردند.

مرادیان‌نژاد گفت: اکیپ‌های گشت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

کد خبر 750177

دیگر خبرها

  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود