Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه چندین روستای تهران به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم امروز با قطع آب مواجه شده اند، گفت:مصرف آب در برخی نقاظ تهران به خصوص شهر قدس ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد رضا بختیاری در پاسخ به این سئوال که برخی روستا‌های استان تهران از دیروز با قطع آب مواجه هستند، آیا این به دلیل رشد مصرف آب است یا دلیل دیگری دارد، گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به دلیل مشکلی که قبلا از لحاظ زیرساختی داشتند، برخی از روستا‌ها با تانکر آبرسانی می‌شدند، اما بعد از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در تلاش هستیم، به این روستا‌ها ورود کرده و مشکل را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد اینکه چرا مصرف آب در شهر تهران به یکباره تا این حد افزایش یافت، افزود: میزان مصرف آب شرب شهر تهران در حال حاضر به میزان مصرف آب خرداد ماه رسیده است. مصرف اب شرب تهران در حال حاضر به سه میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب رسیده است که نسبت به پارسال که دو میلیون ۸۰۰ هزار متر مکعب بود، حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب افزایش نشان می‌دهد.

بختیاری با عنوان اینکه هم‌زمان شدن شست و شو‌های پایان سال با شیوع بیماری کرونا مصرف آب را بیش از پیش افزایش داده است، گفت: از مردم درخواست داریم که با توجه به شیوع بیماری کرونا شست‌وشو‌های خود را به بعد از کنترل این بیماری منتقل کنند.

*رشد ۵۰ درصدی مصرف آب در شهر قدس

وی تاکید کرد: قطعا بهترین روش این روز‌ها برای مقابله با بیماری کرونا شستن دست‌ها با آب و صابون است، گفت: متاسفانه در برخی نقاط شهر تهران شستشوی فرش و سایر موارد مصرف آب را به شدت بالا برده است، به طوری که در شهر قدس مصرف آب به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این منطقه مردم به راحتی در خیابان و معابر اقدام به شستن فرش‌ها و موکت می‌کنند با این تصور که این اقدام می‌تواند از شیوع بیماری کرونا خودداری کند، در حالی که این تصوری اشتباه است.

*افت فشار آب در تهران

وی تاکید کرد: برخی مناطق تهران به خصوص غرب و شرق تهران مصرف آب افزایش یافته و ما مجبور به افت فشار آب در برخی مناطق شدیم تا مصرف آب را کنترل کنیم.

بختیاری تاکید کرد: خواهش ما از مردم این است که در مدیریت مصرف آب جدی باشند و تصور نکنند که، چون بارش‌های خوبی داشتیم، پس نباید مدیریت مصرف را جدی بگیریم منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیماری کرونا مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به وضعیت بارش و دمای پایتخت گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته (۱۶ اردیبهشت) نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر کاهش بارش و ۲ درجه سلسیوس افزایش دما ثبت شده است.   مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲) تا روز گذشته ( ۱۶ اردیبهشت) در استان تهران به‌صورت پهنه‌ای ۱۴۷ میلیمتر باران باریده است این در حالیست که میانگین بلندمدت بارش ۲۳۷ میلی‌متر است بنابراین تهران ۸۹ میلی‌متر معادل با ۳۸ درصد نسبت به شرایط نرمال بارش کمتری دریافت کرده است.    وی اضافه کرد: استان تهران نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۱۰ درصد افزایش بارش داشته است البته ملاک بارش، میانگین بلندمدت است بنابراین بارندگی‌های اخیر نتوانسته کاهش بارش انباشته را جبران کند.   غلامی با اشاره به وضعیت دما در سال زراعی جاری تا روز گذشته گفت: طی این مدت همراه با کاهش بارش، افزایش دما در سطح استان داشته‌ایم، به‌گونه‌ای که دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۹ درجه سلسیوس و نسبت به سال قبل ۱.۳ درجه سلسیوس بیشتر شده است. این وضعیت موجب افزایش تبخیر آب سطحی می‌شود و منابع آبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.   وی اضافه کرد: طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های فصلی تقریباً تا اوایل خرداد ماه به‌طور متناوب در سطح استان بارندگی داریم که غالباً به‌صورت رگباری و پراکنده به‌ویژه در ساعات پایانی روز و طی شب خواهد بود. تا پایان هفته جاری نیز به تناوب رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.   غلامی تاکید کرد: بارش‌های بهاری نمی‌تواند کاهش بارندگی استان را جبران کند چراکه عمده بارش مربوط به پاییز و زمستان است از سوی دیگر متوسط دما طی دو ماه آینده ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بیش از وضعیت نرمال خواهد بود.   مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت بارش پایتخت در سال زراعی جاری گفت:  از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته در تهران نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۱۹ میلیمتر و نسبت به سال قبل ۵۰ میلیمتر کاهش بارش داشته‌ایم این در حالیست که  در سطح استان با افزایش بارش نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.    به گفته غلامی، دمای پایتخت نسبت به بلندمدت ۲ درجه سلسیوس و نسبت به سال گذشته ۱.۵ درجه سلسیوس افزایش یافته است.   وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارش و افزایش دما، صرفه‌جویی در مصرف آب چه در بخش خانگی و چه در بخش تخصصی مانند صنایع و کشاورزی توصیه می‌شود علاوه بر آن لازم است مدیریت منابع و مصارف آب در دستور کار قرار گیرد.   مدیر کل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: زمانی که بارش پیش‌بینی می‌شود لزومی ندارد شهرداری نسبت به آبیاری فضای سبز یک روز قبل از بارندگی اقدام کند علاوه بر آن بخش کشاورزی می‌تواند با توجه به بارش‌ها یک نوبت از آبیاری را به تعویق بیندازد.   غلامی در پایان اظهارکرد: توجه به پیش‌بینی و هشدارهای هواشناسی به  کشاورزان و بخش‌های اجرایی که داده‌های هواشناسی روی عملکردشان تاثیر مستقیم دارد، توصیه می‌شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است