Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@03:09:57 GMT

آیا نتیجه انتخابات مجلس ایران به نفع روسیه تمام شد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۳۹۹۴

آیا نتیجه انتخابات مجلس ایران به نفع روسیه تمام شد؟

رویداد۲۴ رامي القليوبي در العربی الجدید چاپ لندن نوشت: تحلیلگران روس احتمال می دهند که پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس ایران بر روابط و طرح های مشترک بین مسکو و تهران تاثیر نگذارد؛ البته به شرطی که ایران با روی کار آمدن بازهای اصولگرا در صحنه سیاسی این کشور، به سمت تنش بیشتر با غرب حرکت نکند.

در ادامه این مطلب آمده است: فرحات ابراهیموف، تحلیلگر سیاسی تصریح می کند که مسکو با اخبار پیشتازی اصولگرایان در انتخابات، با ارامش برخورد کرد؛ به این دلیل که این مساله تاثیری بر ادامه هماهنگی روسیه و ایران در پرونده سوریه و دیگر مسائل منطقه ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیموف می گوید: مسکو می دانست که اصلاح طلبها شکست می خورند و مجبور است با اصولگرایان در طیفهای مختلف تعامل داشته باشد. علاوه بر اینکه روسها می دانند نامزد اصلی اصولگرایان، محمد باقر قالیباف، همواره به تحکیم روابط با روسیه فراخوانده است؛ اگر از این زوایه نگاه کنیم، پیروزی اصولگرایان، به نفع مسکو است.

در رابطه با تاثیر انتخاب اصولگرایان بر هماهنگی بین روسیه و ایران در سوریه، این تحلیلگر سیاسی می گوید: به عقیده من، هماهنگی بین دو کشور در رابطه با موضوع سوریه عمق بیشتری می یابد، اما رسیدن به توافق های دیگر، دشوار تر می شود؛ به این دلیل که سیاسیون اصولگرای ایرانی، با دقت بیشتری به حل مسائل می پردازند؛ بویژه در صورتی که موضوع، به خواسته های جغرافیایی سیاسی جمهوری اسلامی مربوط باشد.

ادلان مارگویف، تحلیلگر روسی، با اینکه معتقد است قدرت یافتن اصولگرایان تاثیر چندانی بر روابط ایران و روسیه نمی گذارد، در این مورد هشدار می دهد که اگر سیاست اصولگرایان موجب عدم پایبندی تهران به احکام پروتکل الحاقی، افزایش نسبت غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد یا خروج مستقیم از معاهده منع گسترش سلاح هسته ای شود، مسکو مجبور به توقف همکاری هسته ای صلح آمیز با تهران می شود؛ طرحی که بزرگترین زمینه همکاری بین روسیه و ایران است.

بیشتر بخوانید: ششمین رئیس مجلس کیست؟/ ۵ مدعی برای یک کرسی

در نوامبر گذشته، موسسه روسی «روس اتم»، اقدامات مربوط به ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر را آغاز کرد. علاوه بر اینکه تحریمهای بین المللی علیه ایران، مانع از ان نشد که روسیه اقدامات مربوط به ساخت واحد اول ایستگاه بوشهر در سال 2011 را متوقف کند و در آن زمان نیز روسها کنار ایران ایستادند.

اما از شاخص های تعامل محتاطانه برخی شرکتهای بزرگ روسی با تحریمهای آمریکا علیه تهران، می توان به اعلام شرکت خطوط راه آهن روسی در مورد تصمیمش برای خروج از طرح گسترش خطوط انتقال برق تا مسافت 495 کیلومتر بین دو شهر اینچه برون و گرمسار، به ارزش 1.2 میلیارد یورو، اشاره کرد؛ که این شرکت برای اجتناب از احتمال تحریم شخصیتهایی که در اینگونه معاملات بزرگ با ایران نقش داشتند، چنین تصمیمی اتخاذ کرد.

منبع: انتخاب لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rbj خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات مجلس یازدهم انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست