Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-28@05:34:15 GMT

تصاویر/ ترکیه دیگر جلوی مهاجران را نمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۴۳۳۰

تصاویر/ ترکیه دیگر جلوی مهاجران را نمی‌گیرد

شماری از مهاجرانی که به‌دنبال ورود به اروپا بودند روز جمعه به سمت مرز ترکیه با یونان حرکت کردند. به گزارش جنوب نیوز و به فرارو، این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که حملات هوایی منسوب به دولت سوریه باعث کشته شدن ۳۳ سرباز ترکیه شد و در پی آن آنکارا اعلام کرد که راه را برای پناهجویان برای رفتن به اروپا باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری دمیر اورن ترکیه روز جمعه و به نقل از یک مقام ارشد این کشور گزارش داد آنکارا دیگر جلوی تلاش آوارگان سوری را برای رسیدن به اروپا نمی‌گیرد.

خبرگزاری دمیرورن گزارش کرد این گروه از مهاجران که حوالی نیمه شب جمعه مسیر خود را به سمت مرز ترکیه در استان ادیرنه آغاز کردند، متشکل از ۳۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان است. در این گزارش آمده است اتباع ایرانی، عراقی و سوری در این گروه مشاهده می‌شوند.

ترکیه در حال حاضر میزبان حدود ۳.۶ میلیون مهاجر سوری است و طبق توافق با اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ موظف است تا تلاش‌هایی را برای متوقف کردن موج سفر پناهجویان به اروپا انجام دهد. با این حال از آن زمان تا کنون، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بارها تهدید کرده که راه‌ را برای رفتن مهاجران به سمت اروپا باز خواهد کرد.

یونان با این حال روز جمعه اعلام کرد که امنیت مرزی خود را بالاتر برده است و اما یک منبع آگاه در ارتش این کشور نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که پس از تصمیم ترکیه حدود ۳۰۰ مهاجر در منطقه اوروس یونان مشاهده شده‌اند.

از سوی دیگر کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا ترکیه را به رعایت تعهدات خود درباره مهاجران فراخواند.

 

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی