Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: آیین‌های نوروزی با عنوان "نوروزگاه" در ۸ شهرستان استان کردستان در صورت مساعد بودن شرایط برگزار می‌شود.

اسماعیل مریوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: این آیین‌ها در ۸ شهرستان و در مناطق گردشگری مانند موزه مردم شناسی خانه کورد، عمارت تاریخی خسروآباد، دریاچه زریبار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برنامه‌ریزی  و اجرا می‌شود.

وی افزود: جشن‌های نوروزگاه با هدف آشنایی گردشگران با آیین‌ها، رسوم، موسیقی، پوشش لباس زنان و مردان کرد در روزهای تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است.

مریوانی ادامه داد: آیین‌های نوروزی شامل اجرای موسیقی کردی، نمایش‌های عروسکی مرتبط با نوروز و... می‌باشد.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر کردستان با اشاره به اهمیت تعامل دستگاه‌های اجرایی برای پذیرایی بهتر از گردشگران داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی پیش قدم باشند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیین نوروزی استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان تولیت آستان مقدس کهف شهدای زاهدان از برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در این شهر خبر داد.

محمود جوادیان فر در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

وی خاطرنشان کرد:  امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه به ویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

جوادیانفر با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمین در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا در پایان از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمین داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌