Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مقام سابق کاخ سفید تاکید کرد که تمایلات جنگ طلبانه ترامپ کاهش یافته است و گفت: ترامپ نیروهای خود را از خاورمیانه خارج نمی‌کند اما امیدواریم که با توافق آمریکا و طالبان وی قادر باشد تمام نیروهای آمریکایی را از افغانستان بیرون کند. در این صورت می‌توان امیدوار بود که ترامپ بخشی از نیروهایش را نه تمام آن‌ها را از خاورمیانه خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خرداد، راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است.

راس بیکر در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تنش‌ها در خاورمیانه گفت: در شرایط کنونی خاورمیانه تا زمانی که حمله‌ای در آن جا صورت نگیرد و اتفاقی در آن مانند حملات تنش‌زا رخ ندهد، مردم این منطقه تنش بیش‌تری را تجربه نمی‌کنند. به نظر می‌رسد تنش‌ها در خاورمیانه کم شده است و فعلا ثبات برقرار است و طرفین تا حدی از افزایش تنش‌ها خودداری کرده‌اند.

وی در ادامه در مورد تاثیر ترامپ بر بی‌ثباتی منطقه گفت: فعلا تمایلات جنگ‌طلبانه ترامپ خاموش شده است و به دنبال جنگ و درگیری دیگری تا انتخابات نیست.

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز در ادامه در مورد سیاست خارجه ترامپ و حضور در خاورمیانه گفت: فعلا در شرایط حاضر ترامپ به دنبال اجرای طرح صلح در خاورمیانه است. اکنون او به  واکنش برخی کشورهای خاورمیانه و متحدانش نسبت به برنامه صلح خود برای اسرائیل و فلسطین راضی و خوش بین است و می‌خواهد این طرح را عملی کند.

راس بیکر ادامه داد: من معتقدم که ترامپ نیروهای خود را از خاورمیانه خارج نمی‌کند اما امیدواریم که با توافق آمریکا و طالبان وی قادر باشد تمام نیروهای آمریکایی را از افغانستان بیرون کند. در این صورت می‌توان امیدوار بود که ترامپ بخشی از نیروهایش را نه تمام آن‌ها را از خاورمیانه خارج کند.

وی در ادامه در مورد مشکلات ترامپ در خاورمیانه گفت: بزرگترین مشکل احتمالی در مرز سوریه و ترکیه و درگیری نیروهای ترکیه و سوریه و روسیه در استان ادلب است. این در حالی است که ترامپ را در موقعیت دشوار بین دو قدرت اردوغان و پوتین قرار می دهد.
برچسب ها: ترامپ ، خاورمیانه ، جنگ

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ خاورمیانه جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: با توجه به شرایط جوی همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز برقرار هستند.

او با بیان اینکه تا کنون هیچ پروازی لغو نشده افزود:، اما لازم است که مسافران حتما پیش از عزیمت به فرودگاه، از وضعیت پرواز خود اطمینان حاصل کنند.

مسافران می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت پرواز خود با شماره ۱۹۹  تماس حاصل فرمایند.

طی ۲ روز گذشته استان خوزستان صحنه بارش‌های بی نظیر و بی سابقه در اردیبهشت بوده که برخی از آن به عنوان «شگفتانه بهاری آسمان» یاد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • آقای ثبات؛ محمد صلاح و ثبت یک رکورد بزرگ در لیگ برتر
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • تکریم معلم از واجبات الهی است