Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، زمان ثبت‌نام و برگزاری یازدهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو تغییر یافت.

به گزارش ایسنا، المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن متعلق به ایران است؛ به این معنا که در کشورهای دیگر مسابقات دانش‌آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردوهای یک هفته‌ای آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود ولی در ایران این رقابت ترکیبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی در همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۱۰ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در دو مرحله "آزمون تئوری" در سطح کشور و "برگزارس اردوی علمی" برگزار شده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی می‌شوند.

یازدهمین دوره این المپیاد در سه دوره شامل دو مرحله کتبی و یک مرحله عملی تعریف شده که مرحله کتبی در اردیبهشت و تیرماه و مرحله علمی آن در شهریور سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. 

با توجه به تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و درخواست‌های دریافتی برای تمدید مهلت ثبت‌نام، آخرین مهلت ثبت‌نام یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ تمدید شد. ضمن آنکه زمان برگزاری آزمون‌ مرحله اول نیز به ۲۰ تیرماه و آزمون مرحله دوم به ۱۷ مرداد ماه سال آینده تغییر کرده است.

این رقابت علمی با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت آموزش و پرورش و با هماهنگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان برگزار می‌شود و برگزاری آن نیز به تایید بنیاد ملی نخبگان نیز رسیده است.

"مقدمه‌ای بر علوم و فناوری نانو"، "نانومواد"، "خواص نانو مواد"، "روش‌های ساخت و تولید نانومواد"، "روش‌های مشخصه‌یابی نانو مواد"، "کاربردهای فناوری نانو" و "ایمنی" از جمله سرفصل‌های این آزمون تعیین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیاد نانو المپیاد دانش آموزی نانو فناوری نانو ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور در پنج حیطه مدیریت نظام سلامت، هنر و سلامت، علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی توسط مهدی دهقانی زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارکنان پژوهشی و پزشکی دانشگاه ْآزاد اسلامی یزد در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب یزد برگزار شد.

این المپیاد همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون، نظیر اطلاع‌رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سؤالات و تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای برگزار شد. رؤسای استان‌ها پس از آماده‌سازی فایل تجمیع موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و ۱۸ اردیبهشت‌ماه اسامی دانشجویان راه‌یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد