Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:09:09 GMT

تولید ۵۵۰ هزار تن شیر در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۴۵۰۷

تولید ۵۵۰ هزار تن شیر در آذربایجان‌شرقی

حبیب شریفیان روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تولید شیر سنتی در کشور و به تبع آن استان آذربایجان شرقی بیشتر از شیر صنعتی است؛ ۶۰ تا ۷۰ درصد شیر تولیدی به صورت سنتی و ۳۰ تا ۴۰ درصد آن به صورت صنعتی در استان تولید می شود.

وی ادامه داد: سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن لبنیات اعم از شیر پاستوریزه و سایر مواد لبنی در آذربایجان شرقی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شریفیان با اشاره به موضوع لبنیات و چرخه تولید و فرآوری مواد لبنی، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته حمایت های بی رویه، تخصیص وام های کم بهره و حتی وام های ارزی به رشد بی رویه صنایع لبنی دامن زده است، وقتی ظرفیت فرآوری بیش از تولیدات باشد باعث بروز مشکلات و چالش های متعددی در این زمینه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: اگر تولیدکنندگان لبنیات استان در قالب زنجیره ارزش و زنجیره تولید فعالیت نمایند، تامین مالی زنجیره ارزش و زنجیره تولید تمام واحدها و حلقه های تولید را پشتیبانی می کند.

وی با اشاره به این که واحدهای تولید مواد لبنی در سطح استان به صورت جزیره ای عمل می کنند، ادامه داد: هر سال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به زیربخش دام در استان آذربایجان شرقی اختصاص می یابد، متاسفانه این یارانه ها در قالب زنجیره ارزش و تولید مورد بهره برداری قرار نمی گیرند و در یک بخش می مانند. 

شریفیان به تولیدکنندگان صنایع لبنی توصیه کرد تا با تشکیل زنجیره هایی در قالب تشکل های تولیدی اعم از اتحادیه دامداران، انجمن صنایع تبدیلی و کارخانجات خوراک دام نسبت به تولید و فرآوری مواد لبنی اقدام نمایند تا هم قیمت تمام شده محصولات افزایش نیابد و هم محصولات تولیدی تقاضامحور و اقتصادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت با تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات و تامین نهاده های دامی، پرداخت یارانه در بخش کشاورزی در زیرمجموعه زراعت برای تولید علوفه، آب، برق، کود و سم تلاش می کند تا تولیدکنندگان و فعالان این بخش به راحتی بتوانند به فعالیت تولیدی خود ادامه دهند، اما متاسفانه گاهی اوقات به دلیل عدم پیوستگی زنجیره ارزش و زنجیره تولید این تسهیلات به واحدهای تولیدی منتقل نمی شود.

شریفیان با تاکید بر این که بحث صادرات یکی از روش های تنظیم بازار، تنظیم تولید و حمایت از تولید و توسعه پایدار است، در خصوص صادرات محصولات لبنی اظهار کرد: استاندارد لبنیات ایران از کشور توسعه یافته و پیشرفته ای همچون آمریکا خیلی بیشتر و سختگیرانه تر است، صادرات محصولات لبنی ایران به اکثر کشورهای اروپایی، روسیه و منطقه خلیج فارس در سایه همین استانداردهای سختگیرانه صورت می گیرد و این امر نشانگر تبعیت و پیروی ما از استانداردهای بین المللی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آمریکا روسیه وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی زنجیره ارزش مواد لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/سیستان و بلوچستان مشاور علمی و فناوری استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معرفی بنادر استان، ظرفیت‌های مختلف تولیدی، عقد تفاهم‌نامه‌ها، مذاکرات با استانها و کشورهای مختلف جزو اقدامات صورت گرفته در این نمایشگاه‌ بوده و ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود.

محمدرضا اکبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی تحت عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.

محمد رضا اکبری گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با ۲ محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.

مشاور استاندار تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.

 وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این نمایشگاه افزود: شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه‌ استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اکبری تاکید کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه مذاکراتی در حوزه تجارت‌ بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشورهای مختلف انجام شد.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  کشورهای متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین، هند و ... در این نمایشگاه حضور داشته اند.

وی با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه افزود: با گذشت چهار روز از نمایشگاه اکسپو شاهد گسترش روابط بین استانها که از چالش‌های توسعه تولید و صادرات بود هستیم.

وی بیان کرد: حضور استانداران، معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاران استانی عامل گسترش ارتباطات و مذاکرات چهره به چهره در این نمایشگاه می‌باشد و بسیاری از ظرفیت‌ها استان سیستان و بلوچستان به بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: آگاهی از ظرفیت‌های استانهای مختلف فرصت بسیار خوبی به ویژه برای استان سیستان و بلوچستان است که نوید بخش تحولات مثبت در عرصه‌های تولید و صادرات خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است