Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کمیته‌ای موسوم به «حذف پارتی‌بازی» در سودان، روز شنبه (۲۹ فوریه - دهم اسفند) اعلام کرد که ده‌ها دیپلمات، به دلیل ارتباطشان با حکومت سابق عمر البشیر برکنار شدند.

«محمد الفکری سلیمان» نائب رئیس این کمیته در نشستی خبری در «خارطوم» پایتخت سودان گفت:« ۱۰۹ سفیر، دیپلمات و کارمند وزارت خارجه سودان که با پارتی بازی‌های سیاسی و اجتماعی منصوب شده بودند برکنار شدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«طه عثمان» عضو این کمیته گفت: «برخی از این دیپلمات‌ها توسط خود عمر البشیر یا حزب منحل شده کنگره ملی منصوب شدند».

چند روز پیش کمیته مذکور شوراهای اداری بانک مرکزی سودان و یازده بانک دیگر این کشور را منحل کردند و مدیران هشت بانک را هم برکنار کردند. ماه گذشته این کمیته دارایی‌های حزب حاکم سابق را مصادره کرد.

اعتراض‌های مردمی سودان که از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) در اعتراض به افزایش قیمت نان آغاز شد تا سرنگونی دولت عمر البشیر در ۲۲ فروردین ماه گذشته با دخالت نظامیان این کشور پیش رفت و ارتش با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

حکومت سودان در حال حاضر در دوره انتقالی به سر می‌برد که از ۲۱ آگوست گذشته آغاز شده و تا ۳۹ ماه ادامه دارد و به برگزاری انتخابات منتهی می‌شود. در این مدت قدرت میان شورای نظامی و ائتلاف قوی الحریه و التغییر(ائتلاف اصلی معارضان سودانی) تقسیم شده است.

دادگاه عالی سودان ۲۳ آذرماه رئیس جمهور مخلوع این کشور را به جرم فساد مالی به ۲ سال زندان محکوم کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری با حضور سرپرست، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!