Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@06:22:40 GMT

پنج ترفند نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات کنست

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۴۸۵۵

پنج ترفند نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات کنست

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی با هدف پیروزی در انتخابات کنست که فردا برگزار می‌شود، دست به دامن ترفندهای مختلفی شده است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در یک سال اخیر رژیم صهیونیستی با بحرانی به نام بحران انتخابات مواجه شده است. پس از حمله سال ۹۷ حماس به اسرائیل، برخی از شخصیت‌های جنگ طلب مانند لیبرمن از کابینه نتانیاهو خارج و کابینه وی را از اکثریت انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در فروردین ۹۸ شد. در این انتخابات دو رقیب به نام نتانیاهو و بنی گانتس حضور داشتند که در نهایت هیچ کدام موفق به تشکیل ائتلاف با حضور ۶۱ نماینده از ۱۲۰ نماینده پارلمان اسرائیل نشدند و انتخابات زودهنگام دوم در شهریور ماه ۹۸ برگزار شد و باز نتیجه انتخابات به تشکیل کابینه منجر نشد. در نهایت نیز قرار بر این شد انتخابات سوم زودهنگام در اسرائیل برگزار شود. این انتخابات روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه ۹۸ برگزار خواهد شد. اما نکته مهم این است که نتانیاهو ترفندهای زیادی را با هدف پیروزی در این انتخابات به کار برده است.

۱. تلاش برای ترور زیاد النخاله
هفته گذشته همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جنگنده‌های این رژیم به جنوب دمشق حمله کردند. جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد دو تن از نیروهای این جنبش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق به شهادت رسیدند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از این حملات گروه‌های مقاومت در نوار غزه را تهدید کرد. نتانیاهو پس از این حمله اعلام کرد، برای آغاز جنگ عجله نمی‌کند، اما شاید نتواند از تقابل نظامی تمام‌عیار در نوار غزه اجتناب کند. وی درباره شهادت دو عضو گروه مقاومت جهاد اسلامی در حملات به دمشق نیز توضیح داد: «تلاش کردیم رهبر اصلی جهاد اسلامی در سوریه را از بین ببریم، اما او جان سالم به در برد.» اشاره نتانیاهو به «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، مستقر در دمشق است. در واقع نتانیاهو با مطرح کردن اسم زیاد النخاله به عنوان یک شخصیت مهم جهاد اسلامی سعی کرده تا جدیت خود را در آستانه انتخابات به افراطی‌های صهیونیست نشان دهد.

۲. افزایش شهرک سازی
یکی دیگر از ترفندهای نتانیاهو با هدف کسب رای راستگرایان افراطی، دستور ساخت واحدهای مسکونی بیشتر در کرانه باختری است. نفتالی بِنِت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توییتی اعلام کرده موافقت خود را با ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اعلام کرده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز چند روز پیش وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی هفته آینده (۱۲ اسفند)، ۳۵۰۰ واحد مسکونی را در کرانه باختری خواهد ساخت.

۳. جاسوسی از بنی گانتس
نتانیاهو با هدف ضربه زدن به رقیب خود یعنی بنی گانتس به روش‌های مختلفی دست زده و حتی از وی جاسوسی نیز کرده است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت افراد نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از شرکت فناوری اطلاعات کانادایی و چند ملیتی «CGI Group» برای جمع‌آوری اطلاعات دردسرساز از «بنی گانتس» رئیس حزب «آبی سفید» و رقیب انتخاباتی نتانیاهو کمک خواسته‌اند. روزنامه «هآرتص» افزود شخص واسطه میان گروه حزب لیکود و این شرکت جاسوسی٬ یکی از افراد نزدیک به خانواده نتانیاهو بوده و قیمت معامله انجام شده میان آن‌ها صدها هزار شیکل است. پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو، ادعا کرده بود که ایران با هک موبایل بنی گانتس، رقیب انتخاباتی اصلی او، به "اطلاعاتی حساس" دست پیدا کرده است.

۴. اعلام بزرگترین شاخه حزب لیکود
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل چند روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی از یک ترفند جدید نیز رونمایی کرد. وی در مصاحبه با کانال ۲۰ رژیم صهیونیستی قوی‌ترین شاخه حزب لیکود (حزب حاکم اسرائیل) در خارج را، عربستان دانست. اما ماجرا چیست؟ اخیرا نتانیاهو برای نخستین بار و در اقدامی کم سابقه، برای حزب خود موسوم به حزب لیکود در عربستان مسئول تعیین کرد. این خبر را نتانیاهو در کنگره سالانه انتخابات در حزب لیکود اعلام کرد و در همین ارتباط شهروندی سعودی به نام «محمد سعود» را به عنوان رئیس شاخه لیکود در ریاض معرفی کرد. اعلام فعالیت شاخه سعودی حزب لیکود به ریاست یک شهروند عربستانی در حالی است که در حال حاضر عربستان و رژیم صهیونیستی هیچ گونه رابطه رسمی ندارند، اگرچه از مدت‌ها پیش رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که مقامات دو طرف به صورت غیررسمی با هم ارتباطات و دیدارهایی داشته‌اند. محمد سعود تحصیلکرده رشته حقوق در دانشگاه ملک سعود در ریاض و یکی از شش روزنامه‌نگاری است که تیرماه گذشته در قالب هیأتی عربی، به فلسطین اشغالی رفت و با میزبانی وزارت خارجه اسرائیل، میهمان تل‌آویو شد. این خبر از سوی نتانیاهو بسیار مهم و تاثیرگذار است و وی سعی داشته تا تاثیر اقدامات خود در جهان عرب در راستای عادی سازی روابط جهان عرب با اسرائیل را به نمایش بگذارد.

۵. فریب بزرگ الحاق دره اردن
الحاق دره اردن نیز از جمله مواردی است که نتانیاهو بسیار بر روی آن مانور داده و حتی در معامله قرن نیز این مورد گنجانده شده است. با این حال برخی خبرها حاکی از این است که امکان عملیاتی شدن این نقشه وجود نداشته و نتانیاهو تنها به دنبال استفاده ابزاری با هدف پیروزی در انتخابات از آن است. «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» فاش کرده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به «عبدالله الثانی بن الحسین» شاه اردن، گفته هدف از طرح مسئله الحاق «غور اردن»، فقط پیروز شدن او در انتخابات است. رئیس این حزب، ضمن افشای این خبر گفته، نتانیاهو از طریق یک نهاد امنیتی به شاه اردن گفته است: «نگران نباش! تنها یک انتخابات است. الحاقی در کار نخواهد بود». آویگدور لیبرمن در ادامه تاکید کرده که این اطلاعات را از یک «منبع موثق» دریافت کرده است. منطقه غور اردن از دریاچه طبریه در شمال تا دریای بحر المیت امتداد دارد که رژیم صهیونیستی بخشی از آن واقع در میان بحر المیت و کرانه باختری را اشغال کرده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که در صورت رأی آوردن در انتخابات آینده حاکمیت این رژیم را بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت در کرانه باختری تحمیل خواهد کرد.

معامله قرن، هدیه انتخاباتی ترامپ به نتانیاهو
دونالد ترامپ ماه گذشته طرح موسوم به معامله قرن را برای حل مسئله فلسطین رونمایی کرد. این طرح که با مشورت اسرائیل و آمریکا و بدون حضور نمایندگان فلسطین تهیه شده قرار است باز هم بخش دیگری از خاک فلسطین را به رژیم صهیونیستی ملحق کند. در واقع طبق این طرح کشور فلسطین که به رسمیت شناخته خواهد شد یک مجمع الجزایر است که هیچ حق حاکمیتی نخواهد داشت و کاملا تحت نظارت رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت. طبق معامله قرن میزان خاکی که فلسطین در اختیار خواهد داشت ۱۵ درصد فلسطین خواهد بود در حالی که این درصد در سال ۱۹۶۷ حدود ۲۲ درصد و در سال ۱۹۴۷ حدود ۴۴ درصد بود. همچنین طبق این طرح قدس به عنوان "پایتخت یکپارچه اسرائیل" به رسمیت شناخته شده است. اتصال کرانه باختری به غزه نیز به وسیله تونلی ۲۴ کیلومتری است. پل معلقی با ارتفاع ۳۰ متر از سطح زمین با مشارکت برخی کشورها ایجاد می‌شود تا کرانه باختری و غزه را به عنوان سرزمین فلسطینیان به هم متصل کند. طبق معامله قرن کرانه باختری فلسطین مستقل در واقع یک کشور مجمع الجزایری است که هیچگونه پیوستگی زمینی با یکدیگر ندارند. به گونه‌ای که حتی در کرانه باختری سرزمین یکپارچه‌ای به نام باختری وجود نداشته و از نقاط از هم گسیخته‌ای تشکیل شده است. علاوه بر این نوار غزه نیز هیچ گونه پیوستگی زمینی با کرانه باختری نخواهد داشت. کرانه باختری شبیه مجمع الجزایری خواهد بود که مابین آن‌ها سرزمین‌های اسرائیلی واقع می‌شود. در واقع شهرک‌های اسرائیلی یکپارچگی آن‌ را از بین برده است. در کل طرح معامله قرن بزرگترین هدیه انتخاباتی ترامپ به نتانیاهو در آستانه انتخابات پارلمانی به شمار می‌رود.

نتیجه
نتانیاهو با هدف پیروزی در انتخابات پارلمانی ۱۲ اسفند تمام تلاش خود را به کار گرفته و تمام ترفندهای موجود را علیه رقیب خود نیز استفاده کرده است. چرا که نتانیاهو به دلیل فساد مالی در آستانه محاکمه بوده و در صورتی که در انتخابات پیروز نشود احتمالا به زندان محکوم خواهد شد. به همین دلیل ترفندهای زیادی را به کار گرفته تا همچنان به عنوان نخست وزیر اسرائیل باقی بماند. اما نظرسنجی‌های موجود نشان دهنده این است که وی رقابت سختی با رقیب خود یعنی بنی گانتس دارد. آخرین نظرسنجی پیش از انتخابات کنست به تساوی کرسی‌های دو رقیب اصلی اشاره کرده است. بر اساس نتایج این نظرسنجی که روزنامه یسرائیل هیوم منتشر کرده است، جایگاه راستگرایان به ریاست نتانیاهو و به طور خاص حزب لیکود تقویت خواهد شد. جزئیات نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، اگر انتخابات همین حالا برگزار شود، هر یک از این دو حزب ۳۳ کرسی کسب خواهند کرد. بر اساس این نظرسنجی، رای دهندگان به آبی سفید به ریاست گانتس خیلی به هویت و ماهیت فردی که ریاست حزب را برعهده دارد (بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی) اعتنا نمی‌کنند و ملاحظه اصلی آن‌ها برای انتخاب این حزب تمایلشان به تغییر نخست وزیر یعنی کنار گذاشته شدن بنیامین نتانیاهو است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که فهرست مشترک عربی به ۱۴ کرسی، ائتلاف «کار-گشر-میرتز» به ۹ کرسی، یهودت هتوراه به ۷ کرسی، حزب راستگرا به ۹ کرسی، حزب شاس به ۸ کرسی و حزب اسرائیل خانه ما (به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق) هم به ۷ کرسی دست خواهند یافت. بر اساس نظرسنجی منتشر شده در این رسانه رژیم صهیونیستی، در مجموع، تعداد کرسی‌های راستگرایان-حریدیم به ریاست نتانیاهو به ۵۷ کرسی و کرسی‌های اردوگاه رقیب به ریاست بنی گانتس به ۴۲ کرسی و در صورت پیوستن حزب لیبرمن به این اردوگاه به ۴۹ کرسی می‌رسد و معنایش این است که بدون حمایت فهرست مشترک عربی از هر یک از این دو ائتلاف، هیچ کدام موفق به کسب رای اعتماد کنست یعنی تشکیل کابینه جدید نخواهند بود. البته در پاسخ به سوالی که چه فردی را برای ریاست کابینه آینده رژیم صهیونیستی مناسب می‌بینند، ۴۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، نتانیاهو و ۳۵ درصد گانتس را انتخاب کرده‌اند.

با توجه به شرایط موجود احتمالا انتخابات ۱۲ اسفند نیز باعث حل بحران انتخاباتی اسرائیل نخواهد شد و انتخابات زودهنگام چهارم در راه خواهد بود. البته نباید از حقه‌ها و ترفندهای نتانیاهو در آخرین ساعات مانده به انتخابات غافل بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نتانیاهو انتخابات کنست رژیم صهیونیستی انتخابات اسرائیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیروزی در انتخابات انتخابات پارلمانی بنیامین نتانیاهو هدف پیروزی کرانه باختری جهاد اسلامی معامله قرن اعلام کرده حزب لیکود بنی گانتس نوار غزه خواهد شد ۱۲ اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی، ضمن ارائه مطالب، به سوالات حضار پاسخ، و سپس برخی از اعضا تحلیل های خود را ارائه نمود.

برخی مطالب مطروحه در جلسه مزبور به شرح ذیل می باشد:

*وحدت و انسجام ملّی اولویت است.

*جنگ غزه ۷ ماه به طول انجامیده و رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف سیاسی و نظامی خود نرسیده است. مردم غزه هم جنگیدند و هم خود را حفظ کردند و این دستاورد کمی نیست .

*اگر فلسطینیان ذره ای ابراز ناراحتی خود را بروز می دادند ، رژیم صهیونیستی با تمام قوای رسانه ای خود وارد عمل می شد و با تبلیغات گسترده علیه حماس و جهاد اسلامی تبلیغ می‌کرد .

*با توجه به شرایط داخلی اسرائیل ، پیش بینی می شود بعد از آتش بس ، دولت نتانیاهو سقوط کند.

*افکار عمومی جهانی به شدت در تقابل با اسرائیل است و این رژیم که با تبلیغات و به واسطه حمایت های حداکثری آمریکا و کشورهای اروپایی تلاش می‌کرد خود را مظلوم و ستمدیده جلوه دهد، امروز با گستاخی تمام به «ماشین نسل کشی» و ظالم بدل گشته است.

*فشار افکار عمومی علیه رژیم صهیونیستی موجب شده تا حتی کشورهای حامی این رژیم به دنبال آتش بس و تشکیل دولت فلسطین باشند.

*اسرائیل برای برون رفت از بحران بدون دستآورد غزه ، با هدف درگیر نمودن ایران در جنگ، به کنسولگری ما در دمشق حمله کرد و در پاسخ مجموعه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنبیهی سنجیده و هوشمندانه را عملیاتی نمودند تا با این تنبیه نظامی مشروع و بازدارنده مانع از ایجاد و گسترش جنگ شوند.

*ضروری است از مجموعه اقدامات ارزنده و غرور آفرین عزیزان نیروهای مسلح حمایت حداکثری صورت گرفته و امیدواریم عملیات «وعده صادق» همراه با تعامل بیشتر با مردم موجب نزدیکی ، وحدت و انسجام ملی فزاینده و متعالی گردد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899261

دیگر خبرها

  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد