Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دانشجویان فعال در گروه دانشجویان داروساز دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در تلاش برای ساخت محلول های ضدعفونی کننده برای تولید و توزیع در میان مردم هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عارف محسنی، دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که این روز‌ها مشغول ساختن محلول‌های ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری کروناست، گفت: محلول‌های ضدعفونی کننده که در آزمایشگاه‌های داروسازی دانشگاه ساخته می‌شود، با مجوز و شماره ثبت از طرف سازمان غذا و دارو به ارگان‌های دولتی و مردم عزیز عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسنی با اشاره به اینکه وضعیت موجود سبب پیش آمدن شرایط خاص شده است گفت: باتوجه به اوضاع فعلی، مقداری از محصولات ساخته شده را در اختیار ارگان‌های دولتی و مابقی را به صورت فروش جالینوسی (فروش داروی تولیدشده توسط داروساز همان داروخانه) دراختیار داروخانه‌های دانشکده قرار می‌دهیم تا به دست مردم برسانند. در قیمت‌گذاری‌ها نیز نقشی نداریم و سازمان غذا و دارو و مسئولین دانشگاه در این امر تصمیم‌گیرنده هستند، اما قطعا از قیمت دیگر محصولات موجود در بازار پایین‌تر است.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: این محصولات در آزمایشگاه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی و با حضور تمام وقت یک رزیدنت فارماسیوتیکس ساخته می‌شود. محصولات نیز ازنظر کیفیت مرتب کنترل می‌شوند و دارای مجوز و کدثبت از طرف سازمان غذا و دارو می‌باشند به گونه‌ای که از طرف این سازمان کاملا تایید شده هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باوجود بعضی گلایه‌ها از سازمان غذا و دارو، از طرف دانشگاه به خوبی حمایت می‌شویم و داروسازان از روز سه‌شنبه مشغول کارند تا محصولات را با کیفیت بالا به دست مردم برسانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا داروسازی دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی گفت: تلاش ما بر این است که منویات رهبری در امر جهش تولید با مشارکت مردم را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تأسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ابلاغ کردیم.

وی توضیح داد: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تأیید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تأیید در اداره کل فراورده‌های سنتی، مکمل و طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضاً تا حدود ۶ ماه به طول می‌انجامید

رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.

کد خبر 6089451 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند