Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:04:54 GMT

تغییر سبک زندگی لازمه مقابله با استرس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۵۶۰۴

تغییر سبک زندگی لازمه مقابله با استرس کرونا

دکتر فتح الله محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داشتن احساس غم و ترس، عصبی بودن و بیقراری هنگام یک بحران موضوعی تقریبا طبیعی است و صحبت کردن با افرادی که به آنها اعتماد دارید یا افراد صاحبنظر مانند پزشکان، کادر بهداشتی، درمانی، دوستان و اعضای خانواده می تواند مفید باشد.

وی افزود: چند راهکار دیگر می تواند به کاهش استرس ناشی از کرونا در این دوره زمانی به ما کمک کند تا بتوانیم در کنار رعایت اصول پیشگیری فشارهای عصبی خود و خانواده را مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان ادامه داد: تلاش کنید از مصرف خودسرانه هرگونه دارو برای کاهش هیجان های منفی ناشی از وضعیت فعلی پرهیز کنید اگر احساس می کنید در این زمینه نیاز به کمک دارید با کادر بهداشتی درمانی، روانپزشک، روانشناس و یا مشاور در ارتباط باشید.

وی تاکید کرد: اطلاعات واقعی و مستند در مورد شرایط بوجود آمده را کسب کنید، اخبار مرتبط را از طریق صدا و سیما و رسانه های معتبر مانند وزارت بهداشت، ستاد ملی مبارزه با کرونا و دانشگاه های علوم پزشکی پیگیری کنید.

محمدیان با بیان اینکه هنر انسان توانمند آن است که در این شرایط هم اصول پیشگیری را رعایت کند هم به سلامت روانی خود، خانواده و سایرین کمک کند، گفت: برای وقت های اضافی خود برنامه ریزی کنید و کارهای معوقه را در منزل انجام دهید از تجربه های پیشین خود برای مدیریت هیجان های منفی کمک بگیرید زیرا که این اولین و آخرین بحران نخواهد بود.

شرایط را فاجعه آمیز جلوه ندهیم

سرپرست مرکز تحقیقات آسیب های روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اسلام گفت: شرایط را فاجعه آمیز جلوه ندهیم طبق یافته های محققان با رعایت چند اصل ساده که بصورت مکرر در رسانه ها آموزش داده می شود می توانیم در این زمینه پیشگیری کنیم.

دکتر محمدیان افزود: در محیط منزل دیدن فیلم های شاد، طنز، سریال های مورد علاقه، آهنگ، فیلم های قدیمی و مطالعه را در دستور کار خود قرار دهید و از دیدن فیلم های ترسناک و تخیلی بخصوص در حضور کودکان خودداری کنید.

وی یادآور شد: بر اساس پیام ها و دستور العمل های استاندارد از طرف نهادهای رسمی از جمله وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی عمل کنید، از باز نشر پیام ها یا منابع غیرموثق خودداری کنید و وقت کمتری را به خواندن اخبار مربوط به بیماری کرونا اختصاص دهید.

توصیه هایی برای سلامت کودکان در مواجه با کرونا

محمدیان گفت: کودکان به شکل های مختلفی به استرس پاسخ می دهند معمولا خیلی به والدین خود می چسبند، عصبی می شوند، دچار بی قراری و آشفتگی و حتی ممکن است دچار مشکلات مرتبط با خواب شوند که در این مواقع واکنش والدین به کودکان باید حمایتی باشدتا نگرانی آنها را به حداقل ممکن برساند.

وی افزود: در مورد شیوه های مقابله با کرونا با زبان کودکانه باید واضح صحبت کنید، از طریق بازی کردن و ایفای نقش، روش های پیشگیری فردی را به آنها آموزش دهید، به نگرانی های کودکان گوش دهید، بیشتر آن ها را مورد محبت و توجه قرار دهید و از تمسخر و بی توجهی به این علائم پرهیز کنید.

محمدیان یادآور شد: وقت بیشتری برای کودکانتان بگذارید و با آنها حرف بزنید صحبت های شما با آن ها بیشتر جنبه اعتماد آفرینی داشته باشد، کودکان را از خود جدا نکنید و در صورتی که برایتان مقدور است ترجیحا در منزل با آنها بازی کنید ضرورتی به بیان اخبار مرتبط باکرونا در حضور کودکان نیست و از این کار اجتناب کنید.

انتشار اخبار مربوط به ورود ویروس کرونا به کشور بسیاری از خانواده های ایلامی را دچار هراس و وحشت کرده است.

با مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای یک بیمار ایلامی، استان ایلام نیز به جمع استان های آلوده به کرونا پیوست.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، بیماری که تست کرونای وی مثبت شده است یک خانم است که هم اکنون سرحال بوده و احتمال درمان وی بسیار زیاد است و  وضعیت عمومی این بیمار مناسب ارزیابی می‌شود.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایلام ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن