Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@22:08:06 GMT

اجرای تمهیدات آموزشی و بهداشتی جهت پیشگیری از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۵۷۷۶

اجرای تمهیدات آموزشی و بهداشتی جهت پیشگیری از کرونا

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای تمهیدات آموزشی و بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای متصدیان و نیروهای مدیریت پسماند خشک در سطح شهر خبر داد.

محمد منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و به تبع انتشار ویروس در سطح شهر، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، پیشگیری را به عنوان اولویت اصلی فعالیت‌های خود مد نظر قرار داده و اقداماتی را هم به این منظور انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس به طور مستمر هر روز طی دو نوبت ایستگاه‌های بازیافت سراسر شهر به طور کامل ضد عفونی و علاوه بر آن کابین خودروهای جمع آوری پسماند خشک نیز به طور روزانه گندزدایی می‌شود.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به گندزدایی چهار مرکز پردازش پسماند خشک به صورت روزانه افزود: تمامی اقدامات شامل ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های تحت نظارت و مدیریت سازمان، توسط عوامل بازرسی و با هدف حفظ سلامتی متصدیان ایستگاه‌های بازیافت و مأموران جمع آوری پسماند و همچنین جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری انجام می‌شود.

وی در خصوص تجهیزات توزیع شده جهت پیشگیری از شیوع این بیماری، گفت: به میزان کافی دستکش‌های یکبار مصرف، ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی کننده سطوح در میان متصدیان و مأموران جمع آوری توزیع شده است تا بتوانند با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی از خود در برابر بیماری محافظت کنند.

منوچهری خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های بازیافت به انواع شوینده‌ها شامل مایع سفیده کننده و ضدعفونی کننده مجهز است و شهروندان می‌توانند با تحویل پسماندهای خشک خود این هدایا را دریافت کنند.

وی گفت: علاوه بر این امکانات طی یک برنامه مدون، به تمامی متصدیان ایستگاه‌های بازیافت و مأموران جمع آوری پسماند خشک آموزش‌های لازم شامل نظافت فردی، پاکسازی سطوح و علائم بیماری، ارائه شده است.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش ساعات کاری ایستگاه‌ها و غرفه‌های بازیافت افزود: ایستگاه‌های بازیافت هر روز از ساعت ۸ الی ۱۸ و غرفه‌های بازیافت هر روز از ساعت ۸ الی ۱۵ فعالیت می‌کنند تا با کاستن از ساعت کاری متصدیان، امکان مواجهه آن‌ها با ویروس و ابتلای احتمالی جلوگیری شود.

کد خبر 412930

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ویروس کرونا شهر کلانشهر شهرداری اصفهان پسماند شهري سازمان پسماند شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ایستگاه های بازیافت پسماند خشک جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

 سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: با شروع فصل گرما، بیماری تب کریمه کنگو شیوع پیدا کرده که لازم است شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون چهار نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است، بنابراین انتظار می رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

در پی اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع، میزان ابتلا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است. همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت موجب از بین رفتن آن می شود.

تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، به‌سرعت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بیماری تب کریمه کنگو (CCHF)، نخستین بار در سال ۱۳۷۸ به‌طور رسمی و قطعی در کشور تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند