Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@10:13:35 GMT

برنامه‌های تیم ملی برای بازی با کامبوج روی هوا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۶۷۲۰

 شیوع کرونا در سراسر جهان به خصوص در کشورهایی مانند ایران همه رویدادهای مهم از جمله مسابقات ورزشی را تحت تاثیر خود قرارداده و مسئولان برای جلوگیری از انتقال این بیماری، از هرگونه تجمع مردم در اماکن ورزشی خودداری می‌کنند.

اخبار ورزشی- در حالی که مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا برخی ازدیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا را به طور رسمی لغو کرده و خبرهای رسانه‌های اماراتی حاکی از لغو کامل این هفته از مسابقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا نیز همانند کنفدراسیون‌های قاره‌ای، در حال تصمیم گیری برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی و مسابقات ملی است و احتمال لغو برخی از مسابقات رسمی در فیفا دی ماه مارس (فروردین) قوت گرفته است.

* برنامه‌های تیم ملی روی هوا

در شرایط که حدود ۲۰ روز تا آغا اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای دو دیدار با هنگ کنگ و کامبوج در نوروز ۹۸ باقی مانده است، سرمربی کروات ایران مشغول بررسی عملکرد بایکنان ملی پوش در باشگاه‌های خارجی است. او تاکنون به چندین کشور مختلف سفر و بازی لژیونرها را تماشا کرده است.

اسکوچیچ زمانی از ایران خارج شد که کرونا شایع نشده بود و اخبار رسمی حاکی از این بود که هنوز این ویروس مهلک به ایران نرسیده است اما با اتفاقاتی که رخ داد و با لغو برخی از مسابقات، سناریوی سرمربی تیم ملی هم در آستانه به هم خوردن است.

سرمربی کروات برای بازگشت به ایران منتظر تصمیم فیفا درباره رقابت‌های انتخابی جام جهانی در فروردین است. اگر مسابقات لغو شود که احتمال آن افزایش یافته است، او فعلا به ایران بازنمی‌گردد و زمان بیشتری برای بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در سایر کشورها خواهد داشت اما در غیر این صورت برای تشکیل اردو، اواخر اسفند وارد تهران می‌شود.

* معضل سفر به کامبوج با وجود مرزهای هوایی بسته

در حالی هنوز تکلیف مسابقات تیم ملی در فروردین ۹۹ مشخص نشده که رئیس فدراسیون فوتبال هنگ کنگ اعلام کرد بعید است برای برگزاری بازی وارد ایران شوند. از سوی دیگر تیم ملی باید برای دومین بازی خود راهی کامبوج در شرق آسیا شود که برای این سفر نیازمند یک پرواز مستقیم به این کشور است که هزینه‌های هنگفتی روی دست فدراسیون می‌گذارد چون اکثر مرزهای خارجی به روی ایران بسته شده و به سختی می‌توان از طریق سایر کشورها راهی کامبوج شد.

به همین علت است که در ماه جاری کنفدراسیون فوتبال آسیا برخی از مسابقات منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا را لغو کرده و احتمال می‌رود فیفا نیز این تصمیم خود را هر چه زودتر اعلام کند تا از این وضعیت آشفته و سرگردان خارج شوند.

تیم ملی فوتبال ایران به رهبری دراگان اسکوچیچ در سوم فروردین در تهران با هنگ کنگ و در هشتم فروردین در کامبوج با این کشور دیدار خواهد کرد.

مقامات فدراسیون فوتبال می‌گویند در حال ارزیابی وضعیت هستند و به زودی درباره این موضوع اطلاع رسانی خواهند کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی تیم های ملی جام جهانی لیگ قهرمانان آسیا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

سیامک یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه ژیمناستیک ایران برای نخستین بار توانست سهمیه المپیک را کسب کند، اظهار کرد: اتفاقی تاریخی رخ داده و ژیمناستیک ایران توانست به المپیک راه یابد. در این راه عوامل فدراسیون و در رأس آن سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون با برنامه‌ریزی خوب و اجرای دقیق به ژیمناست مستعد کشورمان کمک کردند تا او بتواند ژیمناستیک کشورمان را برای اولین بار المپیکی کند.

وی ادامه داد: با شناختی از عوامل فدراسیون دارم مطمئناً برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای الفتی خواهند شد تا در مسابقات المپیک نتایج قابل قبولی بگیرد. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و اگر الفتی خوب تمرین کند و از نظر روانی در وضعیت مناسبی باشد با تمرکز بالای خود می‌تواند شانس کسب مدال داشته باشد و بر روی سکو برود تا به کاروان ورزشی ایران کمک کند.  

ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست

کارشناس ژیمناستیک درباره اینکه الفتی در جام جهانی قطر یکی از اجرا‌های خود را از دست داد، عنوان کرد: پیش از مسابقات الفتی کاملاً آماده بود و دلیل اینکه در اجرای اول موفق نبود را به دلیل اینکه در قطر نبودم نمی‌دانم. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و قهرمانان المپیک هم پیش آمده در اجراهای خود به خاطر از دست دادن لحظه‌ای تمرکز بر زمین افتادند. همه ورزشکاران استرس دارند به خصوص آنهایی که در بالاترین سطح رقابت می‌کنند. الفتی پیش از این عملکرد بسیار خوبی در مسابقات قبلی ثبت کرده بود که با وجود آنکه نتوانست اجرای مدنظرش را در قطر داشته باشد موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

راه افزایش نمایندگان در المپیک

وی در مورد اینکه ژیمناستیک ایران چگونه می‌تواند سهمیه‌های خود را در المپیک افزایش دهد، عنوان کرد: در اوایل ریاست زهرا اینچه درگاهی بر فدراسیون ژیمناستیک او گفته بود به شکلی برنامه‌ریزی کنیم تا در المپیک پاریس دو نماینده داشته باشیم. این برنامه‌ریزی به ثمر نشسته و در المپیک پاریس یک ژیمناست و یک داور داریم. مطمئناً برای آنکه نمایندگان بیشتری در المپیک بعدی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. با توجه بیشتر به ورزش مدال‌آور ژیمناستیک این توانایی را داریم تا در ادوار بعدی المپیک و بازی‌های آسیایی با نمایندگان بیشتری که داریم برای کسب مدال راهی مسابقات شویم.

از کسب مدال الفتی ناامید نیستم

یوسفی در خصوص اینکه الفتی چگونه می‌تواند همانند المپیک آسیایی هانگژو در المپیک پاریس هم مدال‌آوری کند، تأکید کرد: آوردگاه المپیک به شکلی است که تمامی ورزشکاران برای کسب مدال می‌آیند و الفتی هم از این قاعده مستثنی نیست. همدلی و همراهی جامعه ژیمناستیک به الفتی روحیه بالاتری می‌دهد و آمادگی ذهنی کامل به میدان برود. به یاد داشته باشیم المپیک آوردگاه قهرمانان تمامی رشته‌هاست و نخبگان هر رشته ورزشی راهی مسابقات می‌شوند. برای کسب مدال الفتی ناامید نیستیم ولی نباید بار روانی منفی ایجاد کنیم. کسب مدال برای او و ژیمناستیک ایران دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویدیو/ مجید جلالی: برنامه ۱۴۱۴ فوتبال ایران را منتشر می‌کنیم
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • آیا تیم‌های انگلیسی مشکل فشردگی برنامه بازی دارند؟